/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Overvågning
Fra : Krassus
Vist : 686 gange
61 point
Dato : 21-11-09 20:26

Hej

Jeg overvejer at købe et trådløst kamera til overvågning af min stald, men jeg er usikker på hvad der menes med rækkevidde i nedenstående?

http://kinapriser.dk/open1/openosc/openosc/-2-p-157.html?language=DK¤cy=DKK

Vi bor lige ved siden af stalden, men der er nok 20-30meter hen til der hvor tv'et (og modtageren) skal stå, er det noget vi skal være specielt opmærksomme på ? tror i?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-09 20:32

Citat
men der er nok 20-30meter hen til der hvor tv'et (og modtageren) skal stå, er det noget vi skal være specielt opmærksomme på ? tror i?

Ja - det rækker kun 15 meter

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 61 point
Dato : 22-11-09 20:39

Jeg har selv trådløse kamera, som en del at mit TV overvågning. De rækker ikke så langt som man kunne ønske sig. Vægge er en hindring som vi også kender fra trådløs internet, og her er det så, at billedet er langt mere følsomt for dæmpning af signalet.
Alt mit overvågningsudstyr er købt på QXL, hvilket vil sige, at jeg har sparret rigtig mange penge, i forhold til de priser man ellers ser på markedet. Kinapriser er også blevet en af de dyre drenge.Før i tiden kunne man være heldig at købe gode ting til billige penge, men krisen hærger også i kunapriser.

Jeg har nogle trådløse kamera, som køre på 1,2 GHz; de rækker længere end dem som er i mit overvågningsudstyr, som køre 2,4 GHz.
Oftest er de kameraer der har indbygget nightvision, ikke særlig kraftige, da der er for lidt IR-dioder, men det kan man så kompensere ved at lave ekstra lamper med IR-dioder.

Jeg kan ikke anbefale den som du linker til, da den er med en slags tunerknap. Jeg ville hellere vælge en af dem med 4 kanaler og fire kameraer, som du kan placere strategisk i stalden, og anbringe modtageren i stalden så tæt på stuehuset. - Herfra kan du så trække et kabel fra modtageren og ind til dit TV. Så sikre du dig at du får gode billeder. Modtageren kan så scanne over alle kanalerne, og du har mulighed for at følge medover det hele.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-11-09 21:41

Her er et rigtigt godt bud:
http://www.qxl.dk/pris/bolig-indretning-hvidevarer/isenkram--brugskunst/alarmudstyr/traadloes-av-overvaagning-med-4-kameraer-jul-er-indbrudstid/v/an585036256/lt5/
Hvis du forstår at lur-passe, så kan du opnå en god pris, når du blot kender fidussen med at byde, uden at overbyde.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-11-09 21:56

Her er det helt superanlæg, hvor der er mulighed for at optage hendelser. Jeg har lige købt et magen til, til en kammerat. Det er bare lækkert
http://www.qxl.dk/pris/bolig-indretning-hvidevarer/isenkram--brugskunst/alarmudstyr/dvr-videoovervaagning-startsaet-med-overvaagningskamera/v/an588429970/
Det er langt mere avanceret end det oven for, da det er med en optager, enten på harddisk eller på USB-pen. Der kan vælges zoner i hver kamera, som er bevægelsesfølsomme, og der kan tilsluttes alarm ved bevægelse inden for de følsomme zoner. Det kan også kombineres med det ovenstående, så du rent faktisk har 7 kameraer på denne 4 kanal modtager (lige som jeg har det.
Du kan overvåge fire kameraer på samme billed!

Kommentar
Fra : kj

Dato : 23-11-09 10:11

Prøv dem her!
www.mein-einkaufsladen.de

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-11-09 10:32

Omregnet fra €uro til danske mullaer, så er www.mein-einkaufsladen.de noget over hvad man ellers kan købe det til.
Selv om man kan få billig øl, vin og slik i tyskland, så er det ikke ensbetydende med at elektronik også er billig. I hvert fald ikke som det var i gode gamle dage.

Men det er jo noget som Krassus selv skal tage stilling til, så vi kan bare give ham de gode tips som vi mener at sidde med!

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 23-11-09 11:48

Hej Severino

Problemet er bare at det bliver mig noget pebret i pris, gider ikke betale mere end 700kr.

Det ser da ud som om at der er 4 kanaler og ikke en tunerknap ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-11-09 13:19

Nu ved jeg jo ikke hvor stort dit behov er; hvor mange opservationspunkter du vil have o.s.v.
For du kan naturligvis sagtens købe et enkelt kamera med modtager for mindre end de 700 kr.

Men som tingene udvikler sig, kan der jo nemt opstå et behov for overvågning af ydre områder, som hoveddør, bagdør og andre steder. Men der er svært for mig at vurdere ud fra de oplysninger du har givet her på KANDU.
Men du skal altid være velkommen, hvis du har brug for mere information og tips.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-11-09 13:25

Hvis du undre dig over, at der ikke er flere der har svaret på dit spørgsmål, så prøv at se din egen statestik over annullerede spørgsmål. Så kan du sikkert gætte dig til svaret.
Intet svar er så dårligt, at der ikke er bare det mindste guldkorn i det.

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 23-11-09 13:44

Annullerede spørgsmål ? Jeg har da ikke annulleret noget?

Overvågningen er ikke som sikkerhedsmål, men blot for at se om hestene nu har det godt, så det skal slet ikke være sofistikeret. Blot et kamera man kan slutte til et tv.

Nogle bud på det til under de 700?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-11-09 14:00

Ja jeg har et som je ikke kan bruge i mit system, da det køre 1,2 GHz, hvor mine trådløse bruger 2,4 GHz.

Det er et forholdsvis lille kamera med nightvision, med 30 IR-dioder som tænder automatisk, når der bliver mørkt i rummet.
Modtageren skal blot tilsluttes en videoindgang på TV'et og så en forbindelse til lydindgangen, så kan du høre når hestene vrinsker "Godnat" til hinanden.

Hvis det har interesse, så kan du erhverve det for 500 kr incl. forsendelse.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-11-09 14:02

Det ligner meget det du har set hos Kinapriser.
1,2 GHz rækker længere, og så undgår du evt. forstyrelser fra trådløse netværk.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 23-11-09 17:07

Citat
Annullerede spørgsmål ? Jeg har da ikke annulleret noget?

Du har da 30 annulerede ? hvoraf de fleste gider du ikke svare på,et enkelt skriver du til en Kandu`r du skal selvfølgelig have poing,hvorefter du bare annulerer spørgsmålet.

Ikke nogen særlig god statistik,når nogen gider besvære sig med at prøve at hjælpe dig.

Godkendelse af svar
Fra : Krassus

Dato : 23-11-09 19:28

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : Krassus

Dato : 23-11-09 19:29

muldvarp1 --> der må være noget galt med min profil så, for jeg er sikker på at jeg har givet manden points!

Hvis det virkelig var sandt at jeg var så egoistisk med mine points, hvorfor har jeg så ikke bare oprettet en ny profil ?

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 23-11-09 20:01

Jamen det har ikke noget med Egoisme at gøre , men du ved måske ikke at de Poing du har brugt ved at stille ???? de er tabt selvom du ikke får et svar du kan bruge.