/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbar til spil!
Fra : lukas2502
Vist : 486 gange
100 point
Dato : 19-11-09 14:31

Hvor mange "kræfter" skal en bærbar have, for også¨at kunne bruges til spil?
Jeg tænker ikke på ekstremt krævende spil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-09 15:16

Ikke mere end de fleste har....

Problemet er IKKE kræfter - men VARME

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-11-09 15:18

pac man og tetris i Dos kan de allesammen.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 19-11-09 15:37

Er enig med refi, sidder selv her med en packard bell, som virkelig har problemer me varme pludselig. Det er pænt irriterende når jeg spiller online spil.
Jeg har dog købt et "bræt" med ekstern blæser. Det hælper dog kun minimalt.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 19-11-09 15:40

Til refi, det ville være rart hvis du var mere konkret. Altså hvad skal en bærbar kunne, og hvilke værdier skal den opfylde for at------

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-11-09 16:02

ENHVER bærbær - selv med 512 mb ram kan "spille"

Problemet ligger i varmeudvikling - og jo kraftigere den er jo mere varme vil den udvikle....

Så det er da så konkret som noget kan være....

Som sagt enhver med blot en 1.6 mhz (og den er gammel) kan "spille".....

Så det er nærmere omvendt...

Jo kraftigere maskinen er - jo hurtigere vil den løbe varm....

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 19-11-09 18:40

Det lyder ulogisk, kraftigere maskine = kraftigere køling, efter min logik laver man kraftigere maskiner for at kunne klare større opgaver, så burde kølingen jo følge med!!!

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 19-11-09 18:44

synes du skal have en processer som hedder duel core 2 eller turion x2

og ram minium 3 gb

grafikkort minium 512 gerne mere.

håber det kunne hjælpe dig lidt

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 19-11-09 18:44

mente 512 mb grafikkort

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 19-11-09 18:47

så kan du osse køre næsten alle spil...
hvis du bare skal køre gamle spil så køb dig en brugt pc på guloggratis.dk eller dba.dk

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 19-11-09 18:59

enig med steffen. dog virker bærbare (gør min i hvert fald) bedre når den er sat til strøm. Så det skal du nok også være opmærksom på hvis du nu prøver med dine venners eller noget .

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 19-11-09 21:17

Køb nu bare en stationær istedet. Med en fladskærm (eller endnu bedre: et LCD-tv med HDMI indgang) og trådløs mus og tastatur er det hurtigt pakket væk, når der kommer gæster. Og så kan du altid opgradere uden at skulle investere i en hel ny pc.

Bare mit råd (hvis der er nogle der er uenige )

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 19-11-09 21:26

Citat
Bare mit råd (hvis der er nogle der er uenige

Jeg er helt enig med dig
altid en stationær hvis det omhandler seriøs gaming,,

men til små spil kan en bærbar nemt bruges

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-11-09 10:17

hvad er dit budget??

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 20-11-09 10:22

jeg har en kamerat som købte en hp i bilka for ca 7000 med geforce 8400.
Han har ingen problemer med varme, og kører nemt wow og cs-strike mv. Jeg tror det er ca. 1 år siden så du burde kunne få en god pc til den slags penge igen.
Jeg kan finde ud af hvad den præcis hedder eller hvilken processor den har?

Accepteret svar
Fra : CiviC

Modtaget 100 point
Dato : 20-11-09 15:55

LOL

WOW:

Processor:

Minimum: Intel Pentium 4 1.3 GHz or AMD Athlon XP 1500+
Recommended: Dual-core processor, such as the Intel Pentium D or AMD Athlon 64 X2

Memory:

Minimum: 512 MB RAM (1GB for Vista users)
Recommended: 1 GB RAM (2 GB for Vista users)

Video:

Minimum: 3D graphics processor with Hardware Transform and Lighting with 32 MB VRAM Such as an ATI Radeon 7200 or NVIDIA GeForce 2 class card or better
Recommended: 3D graphics processor with Vertex and Pixel Shader capability with 128 MB VRAM Such as an ATI Radeon X1600 or NVIDIA GeForce 7600 GT class card or better

CS:

System Requirements

Minimum: 1.2 GHz Processor, 256MB RAM, DirectX 7 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 20-11-09 16:12

Tak for svaret CiviC. Det kan jeg da stille noget op med