/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
2 DVB-T tuners i en enhed?
Fra : findus10
Vist : 546 gange
50 point
Dato : 16-11-09 22:40

Hej jeg har lige købt en medie center. Jeg ville høre om det var muligt at købe en enhed som havde 2 gange, DVB-T tuners og en pci kortlæser man kunne sætte til sætte til sit medie center.
jeg vil gerne have 2 digitale tuners så jeg kan optage en kanal samtidig med jeg ser en anden, er det overhoved muligt via medie centeret?

MvH
Findus10

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-11-09 22:55

Tja det er da muligt.
Alt efter hvilken slags maskine du har til det.
Hvilket type (SlimLine - Shuttle - Xmedion ? )
Hvilken slags OS ( Linux Windows MAC)
Hvilken slags kort ?
Eftersom jeg kan følgende - http:/linux.pbj-design.dk/myth_system.jsp --> på linux så kan du det vel også med Windows.

Men det kommer helt an på hvilke kort du vil aflæse ? BoxerTV ??
Ved ikke om en Smargo Cardreader kan læse disse - Men du skal ind og kigge på EDBpriser og evt finde en Dual - DVB-T tuner eller måske nogle USB-tunere ?

Men det kan koste nogle knaster men man skal prøve sig frem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-11-09 00:42

Jeg har en Sony digital harddisk optager og med den kan jeg optage et program samtidig med at jeg ser et andet der er optaget. Er det noget af det du efterlyser.

Kommentar
Fra : findus10

Dato : 17-11-09 09:15

Det er et amitech medie center og jeg køre med windows. Det var meningen at jeg ville have et kort fra boxer tv men ville lige høre om det kunne lade sig gøre før jeg kigger nærmere på den side af sagen :)
Jeg kan ikk helt gennemskue det link du gav mig, det jeg leder efter en en Enhed som har dual DVB-T + en kortlæser så jeg har mulighed for at sætte fx et boxerkort i.
Jeg har kigget lidt rundt på nettet og synes ikk rigtig jeg kan finde noget, kan heller ikk helt rigtig se hva jeg skal søge efter:( håber det hjalp lidt.

og til granner01 nej det var ikk lige det jeg lede efter, men tak alligevel:)

Mvh
Findus10

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 50 point
Dato : 17-11-09 09:28

Jamen det link er hvordan jeg har bygget mit mediecenter op derhjemme. Dog behøver andre ikke at være så advanceret, men jeg ville hqave det over hele huset med mit TV - uafhængigt af flere kort for Viasat hele-huset osv.

Men det du skal tænke på. er følgende:
Hvilke slags kort skal der i maskinen - Kun DVB-T
Så enten skal du finde 2 ens kort og knalde i den - evt indenfor USB
eller finde en DUALtuner.....
Dette gør kun at du får det almindelige signal ind i huset - INTET AFKODNING.

---------------------------------
Derefter skal du kunne aflæse Boxerkortet - hvilket gøres med føldgende smargo Cardreader http://www.bmradio.dk/product_info.php?products_id=2899
Hvor meget boxer mm kører ????? ANER det ikke - da jeg kører parabol

Godkendelse af svar
Fra : findus10

Dato : 19-11-09 13:42

Tak for svaret peque.