/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Cd-rom og Brænder virker ikke?
Fra : Steffansteffan
Vist : 746 gange
100 point
Dato : 22-04-03 17:17

davs
En dag efter at havde overclocket min CPU virkede mine cd-rom ikke.

Mit brænder er det "_Nec nr-75001"

Mit CD-rom drev "Pioneer DVD-Rom DVD- 106"

Inde i mit enhedshåndtering står der at "Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)

Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed."

Og ikonerne i "Denne computer" er der ikke.

Hvad skal jeg gøre ved dette problem????

/Steffan

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 22-04-03 17:20

Prøv i første omgang at slå den ene fra, og se om den vil acceptere den anden.

/Thomas

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 22-04-03 17:31

Det virkede ikke har prøvet.

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 22-04-03 17:34

Så prøv at fjerne dem fra enhedshåndtering, og genstart.

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 22-04-03 17:40

Så skriver den at "Har fundet nyt hardware" "_Nec nr-75001 og Pioneer. Men inde i enhedshåndtering står der et det samme. altså Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39) Klik på Fejlfinding for at begynde fejlfindingen af denne enhed."

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 22-04-03 17:41

der er stadig sådan et gult ikon over de to drev.

Accepteret svar
Fra : elxx

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-03 17:55

Prøv at skifte datakablet til et andet IDE-stik.
Ellers, prøv næste igen at fjerne dem fra enhedshåndtering, og sæt bios tilbage til standart, og se hvad der sker.
Der kan være brændt nogle ledere af hvis du har overclocket bundkortet, som derfor kan have forsaget at cd-rom drev og bundkort ikke kan sammen.
Du siger jo at begge drev ikke virker, så hvis de kører på samme kabel bør du skifte IDE-stik, eller kabel.
Har du en anden computer til rådighed, bør du teste cd-drevende i den.

Godkendelse af svar
Fra : Steffansteffan