/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MP3 skiver - kopiere til HD??
Fra : ingelein
Vist : 781 gange
50 point
Dato : 10-11-09 13:01

Hej
Jeg lytter til MP3 skiver på min bærbare via hovedtelefoner. Desværre synes gemalen at CD-drevet larmer - lyden bliver måske også forstærket, fordi PC'en står på et plastic-bakkebord.
Jeg prøvede at kopiere filerne til HD'en, men det er åbenbart ikke lykkedes, for CD'en "kører" stadigvæk. Der er et eller andet, som jeg gør forkert.

Sådan gør jeg: Åbner CD' en fra Denne Computer, markerer alle filer og overfører dem til Media-Player. Men Drevet kører stadigvæk rundt. Det må altså ikke være rigtigt, det jeg foretager mig.

Hvad skal jeg gøre?

Mange hilsner med håb om et tip så gemalen kan få nattero

Ingelein

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-11-09 13:08

Opret en mappe på skrivebordet, gå i Denne Computer og åbn CD'en Markerer alle filer og højreklik på filerne og kopier, derefter ind i den nye mappe på skrivebordet og indsæt filer.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-09 13:16

Nemlig som Tedd skriver du skal slet ikke bruge Media Player til den operation, hvis det er XP du bruger så er der også en mulighed i vinduet der er åbent når du ser indholdet på CDen, ovre til venstre under Fil og mappe opgaver kan du klikke på Kopier de markerede filer (kræver at du har markeret alle mp3 filer på CDen) hvis du klikker på den knap så kan du bladre dig frem til en mappe at kopiere til, når du sæter CDen i så vælg åbne mappen for gennemse indhold

Kommentar
Fra : white usher

Dato : 10-11-09 13:32

En af fejlende kan været du har ridset din CD. Derfor CD tjekkes for evt ridser, for hvis er det, så er det ikke alle sange du kan overfører til din HD eller at du overhovedet kan overfører det.
:D

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-09 13:36

Hej
Tak for svarene. Det er ikke sange, men lydbøger på mine MP3'ere.
Jeg kan ikke helt forstå at jeg ikke skal overføre filerne til Media-Player. Hvordan kan jeg ellers afspille filerne kontinuerligt ?
Hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-09 13:37

Hvis det er mp3 der er på CDen så er det en CD du selv har brændt ? Hvis det er lyd CD så brug knappen Kopier fra CD (Rip) på din Media Player, det gemmer musikken på harddisken

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-09 13:41

Hej o.v.n.
Nej, det er en købe/låne MP3. Bibliotekerne har valgt at skrotte indkøb af lydbøger på CD. De koster 10 gange så meget som en lydbog på en MP3 skive.

Jeg fandt jo ud af at downloade lydbøger på MP3 fra
www.netlydbog.dk

Mange hilsner Ingelein

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 10-11-09 13:42

Media Player er et program til at afspille diverse lydfiler, den kan du intet overføre til, du ska´l overføre til en mappe på harddisken og så spille derfra, for at afspille filer i en mappe, så åben mappen og marker de filer du vil lytte til og højre klik, klik Afspil med Windwos Media Player, så åbner alle filerne i en afspilnings liste, den afspilnings liste kan du gemme og åbne næste gang du vil lytte videre til dine lydbøger, gætter på at du holder dig vågen til en hel bog hver dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-09 13:45

Jamen jamen har du jo lydbogen på computeren fra dengang du downloadede, hvorfor så bruge din mp3 afspiller nu, eller har jeg totalt misforstået
Ingelein din hjælp kan bruges herinde: http://www.kandu.dk/Spg141628.aspx

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-11-09 14:04

Hej o.v.n.
Ja lige nu misforstår vi hinanden. Jeg både downloader de tilladte 5 lydbøger om måneden + låner skiver med MP3 lydbøger.
Mit spørgsmål drejer sig om skiverne.

Det koster bibliotekerne 25 kr for hver bog en låner downloader fra netlydbog. Derfor er der sat en begrænsning til 5 stk. pr. måned.

De andre skiver kan man låne så mange af, som man har lyst til.

Nu har jeg takket været jeres hjælp fundet ud af at kopiere til HD.
1. på skrivebordet laver jeg en mappe med lydbogens titel
2. Åbner drevet med MP3 skiven
3. I menuen rediger - vælges marker alt og derefter kopier
4. Kopier til den nye mappe på skrivebordet
5. I denne mappe vælges under filer "Føj til Windows-Media Players afspilningsliste".

Og så kan manden sove sødt.

Mange tak og hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-09 14:06

Husk nu at også du skal sove engang imellem

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-11-09 14:14

Hun har vel også nogle digitalbøger med godnat historier! ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-09 20:52

Det du gør i mediaplayer er at lave en liste over de MP3 filer, så mediaplayer ved hor de skal hentes ved afspilning.
De skal kopieres til en mappe, og så kan du lave en liste i mediaplayer som så henter fra mappen.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-12-09 22:59

Tak for svaret o.v.n..
mange hilsner
og godt nytår
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-12-09 23:15

Selv tak og godt nytår til dig og dine også