/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Kiosklitteratur.
Fra : leonard
Vist : 1071 gange
100 point
Dato : 07-11-09 14:20

Da jeg var dreng og teenager i henholdvis 1940´erne og 1959´erne var jeg temmelig vild med at læse
det,som man i dag kalder kiosklitteratur. Det var specielt "DEN BLAA SERIE",som udkom i perioden
1939 til 1950 som hæfte og fra 1954 i bogserie op til 1967.Jeg har en del fra den serie,men jeg kunne godt tænke mig at få den komplet. Derfor er spørgsmå-
let til Jer derude,hvor jeg finder antikvariske udsalg af dem i Stor-København.

På hjemmesiden
www.sherlockiana.dk

har jeg fundet en oversigt over alle hæfter/bøger fra "Den Blaa Serie" samt alle de hefter der er ud-
kommet i kiosklitteraturen.
Men som nævnt: Hvor kan jeg købe dem til rimelige priser?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-09 15:06

Der er ikke andet at gøre end at besøge de forskellige antikvariater i området...

Har de dem ikke ved de måske hvor mulighederne er størst.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-11-09 18:04

Ellers skal du opsøge loppemarkeder hvor der ofte også sælges bøger. Men akvariater i byen, og søg også på de enkelte titler du mangler. Så kan gogle finde en netauktion.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 08-11-09 23:23

http://www.bogea.dk/search.asp

spørg her, måske det kan hjælpe- de findes ikke her, men måske det kan nytte at skrive hertil.

Kommentar
Fra : NoQia

Dato : 10-11-09 23:41

Mange seriehæfter eksisterer ganske enkelt ikke længere, eftersom de ikke blev anset som værdifulde og lødige eller simpelthen blev læst i stykker. Den eneste samlede antikvariatbase jeg kender er www.antikvariat.net hvor du kan søge hos mange antikvariater på én gang. Meget nyttigt, men lige præcis med 'kiosk litteratur' er det tvivlsomt at du finder på anden måde end de foreslåede - ved at besøge loppemarkeder, småantikvariater og muligvis dødsboer.
Held & lykke med det.