/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Phillips TV forvirring
Fra : svendgiversen
Vist : 2429 gange
115 point
Dato : 26-10-09 10:52

Med de fine tilbud overvejer vi et nyt TV, men hvilket, foretrækker Phillips, men:

Phillips 42” 42 PFL 7404H 100Hz MPEG4 1920x1080 8000:1 4 HDMI 2 Scat USB 7000 kr. i Føtex
Phillips 42” 42 PFL 8404H 100Hz MPEG4 1920x1080 8000:1 4 HDMI 2 Scat USB 8000 kr. i Bilka

Phillips 37” 37 PFL 5604H MPEG4 1920x1080 5000:1 3 HDMI 2 Scat USB 4900 kr. i Bilka

Phillips 32” 32 PFL 7404H 100Hz MPEG4 1920x1080 8000:1 4 HDMI 2 Scat USB 4900 kr. i Bilka
Phillips 32” 32 PFL 5404H MPEG4 1366x1080 5000:1 3 HDMI 2 Scat USB 3500 kr. i Føtex kun HD ready

Dimensionen i tommer er jeg med på og de hedder jo alle PFL og ender med 04H,
men hvad står 74 84 56 og 54 for?

Når der ikke står 100 Hz er det nok kun 50 Hz, flimrer det eller kan man se forskel??

Det skal vel være MPEG4 og det har de vist alle sammen, men den sidste har kun 3 HDMI,
hvad betyder det???

Og ringere opløsning, den må vi fravælge, og kun HD ready, skal den så udbygges????

Det jeg er mest i tvivl om, når 37 og 32 tommer TV koster det samme i Bilka,
er det så kun fordi 32" fjernsynet er med 100 Hz?????

Hvem kan vejlede? 32" er tilstrækkeligt med afstanden i stuen...
Hvad er så bedste køb, ikke kun blandt de nævnte, men er der endnu bedre tilbud andre steder??

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-09 11:04

Når man går dybere ind i fabriksnumre kan man kun se forskellen ved at gå ind på Phillips`s hjemmeside.
32-34" synes jeg er passende, der skal en virkelig stor stue og se-afstand til for at der kræves et skrummel på 40-50"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-09 11:38

Vi var på jagt efter en Philips 34004 men så den sammen med en Toshiba som vi så købte.
32" MPEG4 HDready HDMI - men vi har tilsluttet med Scarstik, for ellers skal jeg hvergang fortælle Toshiba hvilken HDMI jeg vil bruge når jeg kører med optageren.
Nu vælger min optager (MPEG4) selv når den startes.
Flot og klart billede på antenne. (pas på hvis du har antenneforstærker, at du ikke sætter dit udstyr til også at strømforsyne op gennem antennen)

Hos Elgiganten kan du se rigtige udsendelser, som giver bedste sammenligning, modsat DVD afspilning som næsten er flotte alle sammen.

Du kan købe en dobbelt Sagem optager for ca. 2500 kr. som kan levere TV til dit gamle analog TV og optage en anden kanal samtidig----------------eller optage 2 forskellige kanaler samtidig.

HD ready er ikke som i gamle dage hvor der skulle bygges noget ekstra ind.
Du kan se HD TV næsten lige så godt som fuld HD
100 HZ eller 400 Hz oplevede jeg ikke som bedre, og ville ikke betale for den smule.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-10-09 11:41

Jeg gik ud for at se på Philips, primært et 32''.

Men Philips blev fravalgt grundet billedkvaliteten, til fordel for et Samsung 37'' til 4980,- i Bilka (Full HD DVB-T og Mpeg4)
Det jeg synes var problemet med Philips billedkvaliteten var, at billederne så alt for "polerede" og udglattede ud, som når der i billedbehandling er brugt for meget støjfjerner, sådan at detaljerne i eks. et ansigt forsvinder, så det bare er en ensfarvet, glat flade uden konturer.

Hvis du har "stueantenne" skal TVet have DVB-T tuner.

Om billedet flimrer afhænger af det der hedder opdateringshastighed (angives som ms =millisekunder i specifikationerne) Tallet skal være så lavt som muligt..eks. 5 er meget godt.

http://www.omalt.dk/fladskaerm-tv-hvad-skal-man-kigge-efter.asp

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-10-09 12:15

Toshiba tør jeg ikke købe, kender det kun fra computere...

Nu er jeg endnu mere i tvivl om vi vil betale ekstra for 100 hz?

Og de polerede billeder, er det ikke kun en features Phillips har til analoge signaler?
Vel ikke nødvendig at bruge til det nye digitale HD format??

Når jeg foretrækker Phillips, er det fordi jeg kender det, og er fortrolig med menuerne.
Og vi skal jo ikke købe alt derovre i fjern østen, så går det helt galt en dag med europæisk økonomi.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-09 12:21

Hæh, 90 % af et Phillips TV er alligevel lavet derovre, men selvfølgelig under skarpe krav fra Phillips selv.
Selve skærm-delen bliver ikke produceret nogen steder i Europa.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-09 13:27

Som jeg har forstået er 100 htz dobbelt så hurtig som 50 htz. Når billedet opdaterer. Billedet er bedre ved 100 htz. Jeg har haft begge dele. Og nu er 200 htz kommet.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-10-09 14:49

100 hz var vist standard på alle "tykskærme" de sidste 5 år af produktionen.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-10-09 16:27

Citat
Phillips 37” 37 PFL 5604H MPEG4 1920x1080 5000:1 3 HDMI 2 Scat USB 4900 kr. i Bilka

Jeg har ovenstående i mit sommerhus, købt i Bilka, og vi er meget tilfreds med det. Hjemme har vi også 37" LG med indbygget harddisk m. mpeg4 og 1920x1080, men desværre er vi her afhængig af vores kabel tv, hvor billedet er væsentlig dårligere end det direkte digitale signal i vores sommerhus.

Accepteret svar
Fra : punkler

Modtaget 115 point
Dato : 26-10-09 17:35

74 - 84 - 56 og 54 er "udstyr" dvs., generelt jo højere tal, jo bedre. Dog skal du være opmærksom på, at importerede modeller kan have andre numre... fx. kan du få en 8404H og en 8694H, som egentlig er ens, udover at der er bedre fjernbetjening og flere højttalere i 8694H - ellers fuldstændig det samme!!

Du bør vælge 100Hz og MPEG4!!!

Mht. HDMI indgange, er det meget individuelt, hvor mange apperater der understøtter dette, men helst så mange som muligt, så er du også fremtidssikret...

hvis det er til stuen, vil jeg klart anbefale 8404H el. 8694H - denne har ambilight, hvilket efter min mening, er hver en krone værd og om man vil give lidt ekstra og få 32'', er op til én selv...

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 26-10-09 18:29

Om det er 100hz eller 50 hz har ikke den store betydning, når det drejer sig om fladskærme.

Jeg vil anbefale 37" selv til en mindre stue, har selv lige købt den størrelse, og er rigtig glad for den.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-10-09 23:49

God meget sen aften Svend.

Med alle de meget forskellige svar, må du da blive endnu mere Phillips TV forvirret, end du var i forvejen .

Mvh Chris

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-10-09 08:55

Du har helt ret heller, men jeg er forvirret på et højere niveau...

Vil ikke købe i blinde, da vi har TV begge de steder hvor vi bor.
Det ene, et Phillips et af de første med ambilight, er langt bedre end det andet.

Måske går vi op til 37" efter disse kloge indlæg, men det haster ikke, der kommer sikkert nye tilbud, endnu biligere, når det med sort skærm ikke længere et salgsargument.

Vil nok foretrække 100 hz, og til under 5000 kr. Det er så målet...

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 02-11-09 09:56

Lad vær med at købe LCD køb istedet LED og spar 50 % i strøm og hav tv,et i dobbelt så mange år.
Ved godt det koster mere,,,,,men det er det rigtige

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-11-09 10:12

Jeg troede LCD var det rigtige, mere holdbar end plasma?

LED er det det nye vi kender fra PC skærme, det er vel ikke plasma??
De små lysdioder går jo i stykker efterhånden ligesom el pærer...

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 02-11-09 17:04

Jeg ved kun at mit 2 1/2 år gamle LCD 26"SHARP gav op sidste week-end der, var ingen billed mere, så solgte det til en tvrep.mand for 200 kr. han sagde at langt de fleste LCD skærme kom fra den samme leverandør i Kina. og at man kun skulle regne med 3-5 års holdbarhed men et LCD havde mindst dobbelt så lang levetid.

Og hvad jeg kender til LED fra div. standby lys, så holder de jo næsten evigt

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-11-09 18:41

Tak for svaret punkler.