/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Software til dias scanner
Fra : carlarne
Vist : 3663 gange
100 point
Dato : 17-10-09 11:35

Jeg har en dias scanner, som hedder ”Plustek Opticfilm 7200”. Den er for ca. 4 år siden købt i Aldi, men jeg har via internettet konstateret, at scanneren stadig er på markedet – og over i købet visse steder får udmærkede anmeldelser. Jeg har stadig cd-rommen med software, som også burde understøtte windows xp. Installationen af softwaren går fint, men ved opstart får jeg beskeden ”Silverfast er ikke installeret”, og det er sikkert derfor, at jeg ikke kan gennemføre en scanning af et lysbillede.
Jeg har ”googlet” både ”Opticfilm 7200” og ”Silverfast”, og derigennem har jeg fundet et demoprogram, som imidlertid sætter vandmærke ind i det scannede foto, så det kan jeg ikke bruge.

Der er så 3 muligheder:

A: finde den danske importør af ”Plustek Opticfilm 7200” og prøve at få et ny software. Det er ikke lykkedes mig via internettet.

B: Kontakte Aldi og høre, om de kan hjælpe. Det anser jeg for at være næsten umuligt.

C: Vælge en anden software, som får scanneren til at fungere,

Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 17-10-09 12:12

Find en hacket udgave af din software, så er det problem løst.
Læg navnet her og jeg skal se om jeg kan finde det til dig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-09 13:02

og du kører stadig XP, for så er driveren jo her

http://english.ircfast.com/lv/group/view/kl52179/Driver_Plustek_OpticFilm_7200.htm

Måske grunden til at den ikke bliver installeret er at du plugger den i usb drevet inden du installerer. Du skal installere driveren først og først plugge i efterfølgende eller ikke før installationen beder dig om at tilslutte. Det er altid en god ide med en genstart efter en installation

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-10-09 13:18
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-09 13:35
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-09 13:36

ups forkert tråd, se lige bort fra den

Kommentar
Fra : grow

Dato : 17-10-09 15:41
Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-09 15:44

Jeg har sådan en scanner og også softwaren til den inclusive silverfast.

skriv kan du mail til mig privat. opgiv din mailadresse. så kan jeg måske hjælpe dig med kopier.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-10-09 11:00
Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-10-09 11:01

carlarne, jeg glemte lige at skrive, at scanneren IKKE må være tilsluttet, når du instal. driveren!

Kommentar
Fra : carlarne

Dato : 18-10-09 11:52

Hej alle.

Jeg har nu lokaliseret fejlen. Det viser sig, at der med scanneren er medfulgt 2 (to) cd'ere!!! Jeg har imidlertid kun den ene - det er den med drivere og diverse hjælpeprogrammer.

Selve scanne programmet er "Silverfast". Det ligger på en særskilt cd'rom, som desværre er blevet pist væk og borte. Jeg har "key" til programmet!

Jeg har også hentet programmet på www.silverfast.com, men når jeg prøver at aktivere programmet med den gyldige nøgle, kræves det, at cd-rommen med "Silverfast" ligger i computeren.

Så enten skal jeg have fat i "Silverfast" eller et andet scanneprogram.

Med tak - carlarne

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-09 19:13

carlarne, skriv til transor han har fjo en scanner magen til.

Citat
Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-10-09 15:44

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg har sådan en scanner og også softwaren til den inclusive silverfast.

skriv kan du mail til mig privat. opgiv din mailadresse. så kan jeg måske hjælpe dig med kopier.

Kommentar
Fra : mælkergodt

Dato : 20-10-09 21:46

Masser af gode råd.

Godkendelse af svar
Fra : carlarne

Dato : 21-10-09 10:39

Tak for svaret transor. Naturligvis er dit svar det bedste - især hvis du vil reagere på mine personlige mails.

hilsen varlarne

Kommentar
Fra : EntreesMac

Dato : 04-12-09 22:32

Hvis du ikke er til SilverFast, så prøv evt. VueScan. Det er der også mange der kan lide..

Du kan hente en gratis prøve her: http://www.hamrick.com/

Ellers kan du prøve deltashop.dk - der her jeg i hvert fald fået min opticfilm dias scanner fra (med silverfast)

Mac