/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Er mit bundkort færdigt?
Fra : Aagge
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 19-04-03 22:01

Jeg sad og skulle opgradere min BIOS, men noget må jo have gået galt eftersom jeg slet ikke kan få gang i computeren igen! jeg har prøvet at "Clear CMOS" men ser ikke ud til at hjælpe! Mit bundkort er et "ECS K7SEM" hvis det er til nogen hjælp!

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 19-04-03 22:06

blev strømmen afbrudt under forsøget på at opdatere, eller blev den afbrudt på anden vis. I så fald, skal du til en fagmand og have repareret det, grantien dækker vist ikke her. Men gå ned hvor du har købt det, og snak med dem.
kender ikke lige dit mobo, men det er et fosøg værd at tage en snak med din forhandler synes jeg.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-03 22:56

Hvis du har clearet cmos med jumper, er den så sat på plads igen.
Når du har clearet cmos (bios) kan den vel komme så langt at du kan gå i bios når den starter eller den helt død.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-03 00:05

det kunne være at du kan redde den bios ved at gøre følgende
1 . tag powerkablet ud af motherboardet
2. cleare cmos med jumper
3. tag batteriet ud
4. vent i ca 5 min
sæt det hele igen og prøv at starte op og hvis den ikke starter op så er du nødt til at få din bios omprogrammeret
og det gøres med en pic brænder og jeg mener at det koster ca 150 - 200 kr

surt men sådan er det bare når man røre ved noget man ikke har 110% styr på hvad man har med at gøre
for ens bios er det sårbareste i din maskine ( tænk lige på tjernobil virusen som brænder biosen af)

Godkendelse af svar
Fra : Aagge

Dato : 20-04-03 00:22

Jeg ved ikke hvad det var der gjorde det, syntes at jeg havde prøvet det hele...Men nu virker den ihvertfald igen
Tak for det!
Mvh Aagge

Kommentar
Fra : technet

Dato : 20-04-03 00:37

hvis du gjorde dette
1 . tag powerkablet ud af motherboardet
så var det sikkert det for fordi der sider en restspænding på psuén som skal aflades
der var du dælme heldig og pil nu ikke for meget ved det for det kan gå gruligt galt

Kommentar
Fra : Aagge

Dato : 20-04-03 00:46

Ja heldig...det tror jeg vist nok, men jeg tager alligevel en tur op til min forhandler på tirsdag og får tjekket det igennem!
Men nu er jeg da blevet dèt klogere! hehe