/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Nyt bundkort, grafikkort og CPU
Fra : MKC
Vist : 394 gange
50 point
Dato : 19-04-03 14:11

Hej
Jeg skal have nyt bundkort, grafikkort og CPU, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal købe.
CPU skal min være 2000 mhz og Grafikkoret skal være til spil.

Vh Mikkel

Accepteret svar
Fra : ZeroXP

Modtaget 50 point
Dato : 19-04-03 16:59

hvor meget vil du ofre på det???

Kig evt. på www.edbpriser.dk der er en masse bugeranmeldelser, som kan være til stor hjælp.

Selv har jeg:
P4 1,8 (køber snart 2,533)
512mb PC2700 samsung
POV gf4 ti4280
Asus P4S8X
Chieftec ATX360W PSu (strømforsygning) (husk at du skal have en psu der kan drive kraftværket)

Det fungerer fint og jeg har sjældent probs, af nogen betydning. Har kørt fejlfrit efter min sidste opdatering.

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 19-04-03 17:02

du kan forresten få en P4 2,4 Ghz cpu, får ca. 1450 kr, og en 2,533 for ca. 1750kr. Og hvis du skulle få mod på flere ram, koster en 512 samsung 1parts ca. 700kr.

God påske - ZeroXP

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 19-04-03 20:12

vil tilslutte mig zeroxp's valg af Asus P4S8X (bundkort) jeg kører med det samme og har ingen problemer haft.

Asus GeForce4 ti4200 (Kører jeg med og er ganske tilfreds også med hensyn til spil..!)

P4 2,0 Ghz (Kører også udemærket men de er jo efterhånden ved at falde i pris, hvis jeg var dig ville jeg som zeroxp foreslår købe 2,5 Ghz)

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 19-04-03 22:29

en lille note:

hvis du anskaffer dig en P4 processor på under 2.4 GHz, så for du også en fsb på 400 MHz. Anskaffer du dig en P4 processor der er på 2.4+ så har du en fsb på 533 MHz. Altså med en P4 2.4+ processor får du en meget bedre én.
Du skal også passe på med flaskehalsen, hvis du køber en meget kraftig processor, og så sparer på de andre komponenter.

Kommentar
Fra : Aagge

Dato : 19-04-03 23:48

kig evt. på www.shg.dk!
Mvh Aagge

Godkendelse af svar
Fra : MKC

Dato : 30-04-03 09:26

Tak for svaret ZeroXP.