/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DTT IN & OUT ??
Fra : k_m_s
Vist : 595 gange
200 point
Dato : 22-09-09 12:14

Hej

Er her nogen der ved hvad ovennævnte stik bruges til på en parabol modtager.

Jeg ved godt at man sætter en antenne der kan modtage digital på in,

Men bliver signalet blandet sammen med LNB'en og kommer ud på skart eller kommer det ud på
dtt out for sig selv?

Hilsen Kim.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-09 13:30

Det mest logiske vil være det kommer ud begge steder..... (dtt out er sikkert blot gennemgangssignal til en digitalmodtager eller tv med digitaltuner)

Men hvad er logikken i at modtage digitalt og ændre det til analogt ?????

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 22-09-09 14:31

Jeg var ude efter nogen der viste hvad stikkene blev brugt til og ikke nogen der troede et eller andet.

Prøver igen

Citat
Hej

Er her nogen der ved hvad ovennævnte stik bruges til på en parabol modtager.

Jeg ved godt at man sætter en antenne der kan modtage digital på in,

Men bliver signalet blandet sammen med LNB'en og kommer ud på skart eller kommer det ud på
dtt out for sig selv?

Hilsen Kim.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-09 14:56

Citat
Jeg var ude efter nogen der viste hvad stikkene blev brugt til

Og det skrev du så selv du GODT vidste

DTT er til modtagelse af digitalt signal via alm el digi antenne

De fungerer på nøjagtig samme måde som stikkene på et antennekabel og får signalet til at gå gennem din modtager....

Så der er IKKE tale om at tro - men da jeg IKKE kender din modtager kan jeg jo ikke vide hvordan lige præcis den er "skruet" sammen....

Men som sagt er selve stikkene blot - antennesignal IND og antennesignal UD

Citat
Jeg ved godt at man sætter en antenne der kan modtage digital

Det kan ALLE former for antenner - det er at putte folk blår i øjnene at der skulle være noget der hedder DIGITALE antenner - selv en strikkepind (af metal) kan modtage et digitalt signal....

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 30-09-09 10:12

Når jeg har monteret en dtt antenne til de gratis danske kanaler og sætter den i dtt indgangen, får jeg så kanalerne klar til tv (uden decoder) ud på dtt out?

Kim.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-09 10:27

Hvad er en DTT antenne

Som sagt kan ALLE antenner MODTAGE et digitalt signal - men det hjælper jo ikke hvis dit fjernsyn ikke kan bruge det.....

Du får ikke en "automatisk" mpeg4 modtager ud af, hvis det er det du mener.....

Annuller spørgsmålet
Fra : k_m_s

Dato : 20-11-09 07:15

Jeg har desværre ikke modtaget noget svar, og annullerer derfor dette spørgsmål