/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
mangler lyd på min pc
Fra : michael30
Vist : 779 gange
200 point
Dato : 09-09-09 16:40

Hej

Jeg har ingen lyd på min PC.
Historien er: PC gik ned og jeg mener helt ned, så alt er geninstalleret.
Men jeg mangler min lyd og jeg har ingen forstand på hvor jeg skal finden den på PC eller gøre for at få oprettet så jeg igen kan få lyd på.
Så hvis der er nogle der har en ide eller kan hjælpe, så må i gerne skrive hvor og hvordan jeg finder den lyd osv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-09 16:56

Citat
så alt er geninstalleret.

Tilsyneladende IKKE....

Du mangler driver til dit lydkort (og sikkert andre ting)

Kommentar
Fra : serato

Dato : 09-09-09 16:57

Styresystem?

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 09-09-09 17:05

På min gamle pc, kunne Windows Update (under hardware) selv finde driver til lydkortet. Det er da et forsøg vær.

Mvh.
d.Buus

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-09-09 18:43

Du skal finde den originale cd med programmer til styring af lyd , lan, dma mv,
Den slags programmer kaldes også drivere, for at folk ikke skal forstå hvad det er.

Den kan måske køre uden , men det bliver mangelfyldt.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 09-09-09 19:02

Hvis du har en CD der hedder motherboard eller utility så installer den.

Ellers skal du ud på nettet og hente drivere til dit motherboard.

For det er vel ikke et indstikslydkort du har siddende.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-09-09 21:21

Har du været i Kontrolpanel, Lydinstillinger og skruet op for lyden?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-09-09 21:22

I XP hedder det "Lyde og Lydenheder"

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-09-09 22:16

I "Lyde og lydenheder" står der Avanceret. Klik på det, og sæt alle ting i "top".

Godkendelse af svar
Fra : michael30

Dato : 15-09-09 19:27

Tak for svaret Eyvind.