/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
fra avi til svcd med nero
Fra : sredna2210
Vist : 613 gange
50 point
Dato : 17-04-03 10:21

Hej alle
Jeg har nogle avi/divx film på pceren som jeg gerne vil brænde ud i svcd format så jeg kan se det på min dvd-afspiller.
Jeg vil gerne gøre det med nero.
Kan man så undertekster med på en svcd?
Og skal man først konvertere avi-filen inden man brænder den, eller kan nero gøre det automatisk (ligesom at brænde en audio-cd)
Kort sagt hvordan brænder man en svcd-fil i programmet NERO???

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 17-04-03 12:37

Du skal konvertere filen til Mpeg2 og herefter kan du brænde din CD i Svcd

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 17-04-03 13:25

Hej "ivanovic1"
Det var en kort forklaring du kom med der....ellers er det bare mig der ikke helt fatter noget..
kan du prøve at detaljere dit svar lidt mere...
Anders

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 17-04-03 14:17

jeg fandt lige et program på download.dk som kan kovertere filerne. Da jeg ikke har prøvet det før, kan jeg ikke supporte dig io det, men jeg tror det burde være lige til. http://www.download.dk/index.asp?prog=7933&selOS=windows

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 17-04-03 14:20

hmmm, havde læst forkert. Det var ikke AVI til MPEG2, men MPEG2 til AVI. Sorry

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 17-04-03 14:29

Jeg spør lige igen....
Kan Nero automatisk (uden at konvertere først) brænde en avi-fil til et filsystem som der kan ses på en dvd-afspiller (svcd)????

Er det lidt ligesom at sætte nero til at lave en "audio cd". Der laver nero mp3-formatet om til et andet format der kan afspilles på en alm. cd-afspiller???

For hvis nero ikke selv kan gøre det (kovertere osv.) så gider jeg vidst ikke rigtig bruge tid på det....

Anders

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 17-04-03 22:45

AVI filen er en reelt fra analog digitaliseret videofil.
MPG1 er en derefter komprimeret "reduceret" fil som svare til vcd formatet medes
MPG2 er en derefter komprimeret "reduceret" fil som svare til s-vcd formatet.
Skal der laves yderlige redigeriger såsom indsættelse af texter så er der brug for en rendering " mix af text og billed " så har du brug for en videoeditor "pinnacles studio 8 eller lignende" disse editorer kan nomalt også generer en VCD eller en S-VCD uden brug af nero.
Mvh OW

Kommentar
Fra : dj__christian

Dato : 28-04-03 13:23

Nero kan godt selv konvertere filen først, men det tager noget tid.. men hvis du skal have undetekster på, bliver du nød til at finde et program der kan sætte undertekster ind i filmen...

-Christian-

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 28-04-03 20:00

Pinnacle kan selv udfører en sådanne transaktion
OW
????
Kan Nero automatisk (uden at konvertere først) brænde en avi-fil til et filsystem som der kan ses på en dvd-afspiller (svcd)????
Nej
Er det lidt ligesom at sætte nero til at lave en "audio cd". Der laver nero mp3-formatet om til et andet format der kan afspilles på en alm. cd-afspiller???
Nej

Accepteret svar
Fra : badazz

Modtaget 50 point
Dato : 23-05-03 21:28

Der findes en hjemmeside der hedder www.vcdhelp.com der kan du finde guider til lige det du manler, både konvertiering, og hvordan du sætter undertekster på..

//Badazz

Godkendelse af svar
Fra : sredna2210

Dato : 25-11-03 10:54

Tak for svaret badazz.