/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bios opdatering
Fra : ras65
Vist : 415 gange
60 point
Dato : 16-04-03 18:27

eY :)
Har lige hentet denne bios opdatering = http://www.ecs.com.tw/download/aio.htm
Mit spørgsmål går så på hvor skal jeg lægge opdateringen hen ? (R lidt n00b til sådan noget)

Please help på forhånd tak

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-04-03 21:23

hej !
pas på med opdate af bios,hvis du afbryder strømmen under opdate er bundkorte´t ødelagt
(ny flash bios chip nogle 400,-)
men fandt dette på dit bundkorts hjemmeside:
http://www.ecs.com.tw/download/flash_ami_dn.htm
håber osse andre kan hjælpe....

Kommentar
Fra : BYLDER

Dato : 17-04-03 00:54

du starter med at oprette en ms dos diskette (højereklik adrev --> formater vælg nu at lave ms dos start diskette --> formater)

Derefter pakker du de to filer ud på disketten. (bios fil:A9501206.ROM) og (flash utillity: aminf301a.exe) du skal downloade begge to, de ligger som hver sin fil.

Lad disketten side i, og genstart comp. den starter nu op i ms dos.
skriv nu a:\aminf301a.exe og følg nøje disse anvisninger.

En advarsel : du skal kun opdatere din bios hvis du har problemmer, og kun hvis dette problem er beskrevet på deres hjemmeside, at opgrdere en bios og lave EN fejl kan få uoverskulige konsekvenser, specielt hvis man ikke er 100 % sikker på hvad man laver.

jesper

Kommentar
Fra : Blight_dk

Dato : 17-04-03 03:35

hmm ras65 nu da jeg kender grunden til at du vil opdatere din bios, var det så ikke nemmere at spørge om hvordan du overclocker din cpu med den bios du har?
Det ville da være lidt dumt at forsøge at opdatere sin bios hvis så det går galt, ik'?

Skipper

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-04-03 11:09

mm jeg har opdatere flere bundkorts bios og det første gik galt,men mit nye er blivet opdatere ok,men den
nye bios-opdate er der ikke brug for med de ting den fikser -hurtigere cpu og et grafikkort der nu kan køre på.
mm er der brug for en hurtiger cpu eller clokke den,hvis kan du ikke bare sætte farten op,da cpu er lukket(unclukket)
fra producent side,det kræver så at du lukker den op før du kan se hvor meget den kan klare.Det gøres med blyant eller
at ladde på oven af den (hvis dette går LIDT galt er cpu ødelagt).læs om hvordan her:
http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=944
men ellers kan du overclokke dit grafikkort læs om det her(gælder kun geforce kort)
http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_coolbits/
bedre køler skal der dog til se her:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=693
ellers hvis jeg ikke remmer flit så skriv,ellers har du vejledning i hvordan det gøres.

Kommentar
Fra : Blight_dk

Dato : 18-04-03 03:49

De tips som Xou kommer med er skam udemærkede, men man kan KUN låse AMD processorere op og ikke Intel.
Det er dog ikke ensbetydende med at man ikke kan overclocke en Intel. Det kræver bare at man ændre sin fbs (Front side bus) ude i BIOS. Guide kan findes her:
http://www.tweakup.dk/HTML/trinfortrin/overclocking/1.htm.

Skipper

p.s.
Overclocking er behøver ikke at være farligt man skal bare tænke sig om og vide hvad man har at gøre med, så kan det praktisk talt ikke gå galt. ;)

Kommentar
Fra : Blight_dk

Dato : 18-04-03 03:49

De tips som Xou kommer med er skam udemærkede, men man kan KUN låse AMD processorere op og ikke Intel.
Det er dog ikke ensbetydende med at man ikke kan overclocke en Intel. Det kræver bare at man ændre sin fbs (Front side bus) ude i BIOS. Guide kan findes her:
http://www.tweakup.dk/HTML/trinfortrin/overclocking/1.htm.

Skipper

p.s.
Overclocking er behøver ikke at være farligt man skal bare tænke sig om og vide hvad man har at gøre med, så kan det praktisk talt ikke gå galt. ;)

Kommentar
Fra : Blight_dk

Dato : 18-04-03 03:50

lol kom vidst til at trykke 2 gange :P

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 11-05-03 00:26

Så vil jeg da lige tilføje at ecs laver nogle elindige bios'er.... prøv at finde nogle som cheepoman har lavet... de er geniale til at overclocke med

Kommentar
Fra : rsf

Dato : 18-03-04 23:51

Under opstart får jeg at vide, at cpu er ny og at bios ( asus p4c800-e) ikke er installeret. Får så valget mellem at gå til setup , F1, eller gå til default( F2) Ifølge hjemmesiden kan man isætte en diskette og boote i DOS mode eller gå til kontrolpanel, under Windows O/S vælge "create bootdisc" ->"create button", men så langt kan jeg ikke komme. - Hvordan opdateres en egnet BIOS??