/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tilbagebetaling af indskud
Fra : NadiaMuz87
Vist : 883 gange
100 point
Dato : 01-09-09 19:58

Hejsa..

Min Ekskæreste og jeg står i vanskeligheder med en udlejer som vi har haft en lejlighed hos.

Vi betalte 13.200kr til ham i indskud / depositum.
Og i lejekontrakten står der at vi ikke skal "renovere" når vi flyttede ud igen.
Og nu har vi bøvlet med ham siden feb. i år, da han ikke vil betale pengene tilbage..
Og ud fra kontrakten er vi på den rette side og han har ikke andre muligheder end at betale tilbage.

Det er super mange penge for os og vi er meget kede af at vi ikke kan komme ind til ham..
Men han er fuldstændig stædig og vil overhovedet ikke kommentere det..
Min ekskæreste har kontaktet ham rigtig mange gange, hvor han bare har sagt at der ikke er nogle penge....

Please hjælp os....
Det er penge fra min børneopsparing

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-09 20:08

Prøv at læse denne tråd fra igår --- og gør det samme ---

Kontakt Lejernes landsorganisation... det koster kr 700,00

http://www.kandu.dk/spg139523.aspx

Pøj pøj

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-09 20:08

Prøv at henvend dig her og få råd om hvordan du tackler det, men hvis udlejer fastholder han ingen penge har, kan det blive en sej omgang, da du så bliver nødt til at køre en sag mod ham...som du måske alligevel ikke får noget ud af undtagen udgifter, for det hjælper ikke han bliver dømt til at betale, såfremt han ikke vil/ikke har pengene

http://www.lejerneslo.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-09 20:14

Udlejer ejer vel huset, ergo har han vel penge???

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 01-09-09 20:22

Ja få fat i en advokat eller lejernes L.O

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-09 20:31

Lejernes Landsorganssation, har advokater tilknyttet

Du kan som der står i mit link, også henvende dig til huslejenævnet i din kommune, det koster kr. 120,00 , men desværre kan det nemt trække ud

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-09-09 01:39

Citat
hvor han bare har sagt at der ikke er nogle penge....

Lidt for kort undskyldning der kunne dække over at han er erklæret personlig konkurs, hvis ikke skal han ryste op.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 02-09-09 06:14

Har I kun snakket med udlejer personligt eller skrevet?
Send et anbefalet brev til udlejer og giv ham en tidsfrist ellers overgiver I sagen til en advokat eller kontakter selv fogedretten direkte. I kan hente blanketter her på nettet. Send også det samme brev som almindelig post. Hvis han ikke vil modtaget et anbefalet brev, siger man at han har modtaget det andet. Det er et god råd jeg selv har fået fra en advokat, da jeg har haft en del lejligheder før i tiden.

hawaii7

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-09 06:22

Hvis i sender et anbefalet brev, så lad være med at skrive afsender på, så han kan se brevet er fra dig, for så vil han sikkert nægte at modtage det

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-09-09 06:37

Lade sagen gå til boligretten. Du kontakter en advokat, tager din police med for din familieforsikring. Advokaten beskriver tvisten til dit forsikringsselskab. Sagen kører så over din retshjælpsdækning. Hvis sagen bliver afgjort i boligretten til din fordel, skal din udlejer - ud over at han så vil være dømt til tilbagebetaling - også skulle betale din selvrisiko på retshjælpsdækningen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-09 06:44

Jeg tror LLO er den hurtigste instans, og deres advokater er rigtig gode

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-09-09 12:05

Han skal vel bare trues,så han ved det er alvor. Så I skal have hjælp af en advokat,på den ene eller anden måde. Hvis I har en almindelig forsikring med retshjælp, skulle det vel være ligetil.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-09 12:16

Citat
Hvis I har en almindelig forsikring med retshjælp, skulle det vel være ligetil.

For at det kan blive gratis, kræver det, at sagen kommer for retten, ellers er det retshjælp, hvilket ikke er dækket - har vi fået oplyst engang,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-09-09 12:31

Citat
ellers er det retshjælp, hvilket ikke er dækket - har vi fået oplyst engang,

Skrivefejl.... hvis det ikke kommer for retten, hedder det - advokatbistand - hvilket ikke bliver dækket

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 02-09-09 16:57

Hejsa!

Vi har engang stået i nogenlunde samme situation, hvor udlejer ikke ville vedkende sig en manglende udbetaling. Gør som norsted foreslår - kontakt LLO. Vi kontaktede LLO og de ordnede ALT - desværre gik sagen i huslejenævnet og her trak det ud, men fik til sidst medhold!

ps.: Skal i fortsat bo til leje, så meld jer ikke ud igen, det gavner sig måske på et andet tidspunkt, specielt når man ikke ved så meget om reglerne...

Thomas