/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Ledig lejlighed Ikast
Fra : kathy
Vist : 4381 gange
300 point
Dato : 31-08-09 21:28

Kronebo v. Jesper Bjørnholt, Ikast prøver at snyde os for vores indbetaling.
Vi så lejligheden første gang en november aften og kunne ikke i den dunkle belysning se, hvor nedslidt og tarvelig lejligheden var. Nok så jeg, at træværket var afskallet, men Jesper Bjørnholt, den flinke udlejer, fortalte, at vi selvfølgelig ville modtage lejligheden nymalet.

Da vi skulle overtage lejligheden, stadigvæk så sent på dagen, at der ikke var til at se noget ordentligt, kommenterede jeg til Jesper Bjørnholt, at lejligeheden overhovedet ikke lugtede nymalet. Den rare udlejer syntes da nok at han kunne lugte maling - og bad os ved samme lejlighed forstå, at han jo ikke kunne høvle og lakere gulve, hver gang der kom en ny lejer. Det gav vi ham ret i og før vi flyttede ind lagde vi gulvtæpper på de ualmindeligt grimme gulve.

Da det blev dagslys og vi så hvor mangelfuld lejigheden var, lavede jeg en udførlig mangelliste som blev afleveret til udlejer Jesper Børnholt.

Der var kun plettet. Træværket var afskallet. Køkkenet nedslidt. Gulvene skrammede, plettede og med dybe ridser.

Nu har vi så heldigvis fundet en meget bedre lejighed og søndag den 30. august skulle vi så aflevere nøglerne og komme videre.
Det skal siges, at han har haft lidt over 2 måneders varsel og at vi fortalte, at den ville være klar til indflytning den 1. september. (og at vi var klar over, at vi hæftede for den tredie måned selv) Ud ove en indrykning på boligportalen har han intet gjort for at leje lejligheden ud; før hans egen pengepung kom i klemme. Det har han gjort ved at melde lejligheden ledig på hans egen hjemmeside http://www.kronebo.dk midt i august og efter eget udsagn efterfølgende med en annonce i lokalavisen ugen efter.

I søndags forlangte Jesper Bjørnholt, at vi skal betale for en totalrenovering af lejligheden. Det er fuldstænding absurd. Selvfølgelig nægtede vi og idag, mandag den 31. august, er vi blevet ringet op af hans advokat, der med venlig stemme fortalte os, at hvis vi ikke makker ret, kommer vi til at hænge på huslejen, indtil sagen er løst.

Hvad pokker gør jeg?
mvh
kathy

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-09 21:33

Da du i sin tid udfærdigede din mangleliste, skulle både du og udlejer skrive den under, og du skulle have en kopi

Fik du ikke det, kan du ikke bevise noget, og du hænger på regningen

Du kan prøve at kontakte Lejernes Lands organisation

http://www.lejerneslo.dk/

Men jeg tror desværre ikke du kan gøre noget, hvis du ikke har udlejers underskrift på at du har udfærdiget en mangelliste

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-08-09 22:18

Hæng den skid ud i Ekstrabladet, de elsker den slags.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-09 22:18

Dette står på hans hjemmeside, - lige som jeg nævnte - er det overholdt??

Citat
På dagen for overtagelsen af lejemålet, udleverer udlejer til lejer en mangel liste, og lejer har herefter 14 dage til, at udfylde mangellisten ved eventuelle fejl og mangler ved lejemålet, og udlejer vil herefter udbedre eventuelle fejl og mangler.

Ved fraflytning af lejemålet, foretages igen en fælles besigtigelse af lejemålet, og der bliver på udflytningsrapporten, noteret mangler og fejl, som lejer hæfter for.

Ring du hellere til LLO i morgen, oghør hvordan du står

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-09 22:20

Enten er der ikke boligmangel i Ikast, eller også har han et dårligt ry, for han har jo flere ledige lejligheder??

Måske LLO kender til ham i forvejen??

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 01-09-09 10:16

Hej alle
Vi har en kopi af mangellisten. Hvad han skriver på hjemmesiden og hvad der sker i praksis er to forskellige ting. Blandt andet tog det det en hel vinter, før han ville udskifte vinduet i badeværelset. Det var en kold fornøjelse.
Han har før tabt lignende sager (Og det har været meget langsommeligt at få pengene efterfølgende) og er kendt for at sende regninger uden belæg. Når folk så nægter at betale, sker der ikke mere - men går den så går den.
Han har et dårligt ry som grådig og noget af en klamphugger. Men det ved man jo ikke som tilflytter.
Jeg er ikke medlem af LLO. Rykker de ud til besigtigelse med kort varsel?
Havde egentlig tænkt mig, at prøve at finde den tidligere lejer. Det kunne være, han havde fået samme tur?
Eller gå en tur ned i retshjælpen. Men jeg kan jo godt se, at tiden ikke er på min side.
Har han overhovedet krav på mere husleje, hvis vi vinder?
mvh
Kathy

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 300 point
Dato : 01-09-09 10:28

Det koster kr 700 at blive medlem af LLO, jeg syntes i dit tilfælde at pengen bliver givet godt ud

Retshjælpen kan kun råde og vejlede dig, de fører ikke sagen, dvs jo det kan de godt, men du bliver henvist til en advokat

Du kan også ringe til kommunen... jeg kan ikke huske hvad afd hedder, noget med bolig (selvfølgelig) der koster det kr. 120 at få hjælp, men det er mere langsommeligt end LLO... jeg ved heller ikke om de tager sig af alle slags sager

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-09-09 10:32

Utroligt at sådanne plattenslagere kan få lov til det svineri i årevis.

Lejerforeninger er medlemmer af LLO og repræsenterer dem også, men de er åbne for alle med problemer, selvklart skal man have lejekontrakt og bilag for at fortælle at man er eller har været lejer.

Meddel hurtigst muligt udlejer samt hans advokat at I sender sagen videre til LLO, når det er gjort må de to ikke foretage sig noget som helst udover kontakten til LLO`s advokat, så hvis der kommer en opringning fra de to klaphatte med trusler om foged eller forslag om forlig skal de bare ignoreres.

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 01-09-09 13:27

Tak til jer begge.
Har snakket med huslejenævnet, og ja det koster 120 kr. De vil prøve at behandle sagen som en haster. Tager kontakt til LLO nu.
mvh
kathy

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 01-09-09 13:32

LLO har lukket tirsdag. og Herningafdelingen har kun åbent om mandagen.
Suk
kathy

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-09 13:37

Er der ikke et andet lokalkontor der har åbent??

På en aller anden måde har jeg mest tiltro til LLO - ved godt det ikke lyder pænt, men er kommunen nu uvildig?? måske udlejer er gode venner med en osv.

Jeg ville bruge de kr. 700 på LLO, men det afgør du selvfølgelig selv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-09 13:41

Prøv at ringe til Holstebro

http://www.lejerneslo.dk/asp/visafd.asp?Id=32

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-09-09 13:52

PT døde links hos kronebo.dk

Nok sundt.....for ham.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-09 13:54

Link er ikke døde hos kronebo.dk når jeg klikker ind

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-09-09 13:57

Jeg er selv lejer, nok derfor

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 01-09-09 14:08

Silkeborgafdelingen er åben i aften. Dem prøver jeg.
Vi har også snakket om, at det nok er bedre med en advokat fra LLO, han må være den nærmeste til at kende lejeloven osv.
Ps.
Det er os, der har lejligheden for den kræsne lejer: http://www.kronebo.dk/index-filer/Page1085.htm
mvh
kathy

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-09 14:27

Pøj pøj... håber i får ham ned med nakken

Så er jeg for kræsten, til at flytte i en af hans lejligheder kan jeg forstå

Du må lige vende tilbage og fortælle udfaldet

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 01-09-09 14:52

Tusind tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-09-09 20:52

Kunne LLO sige noget positivt??

Godkendelse af svar
Fra : kathy

Dato : 16-11-09 19:23

Tak for svaret Nordsted1.
Langt om længe lykkedes det. LLO kunne ikke garanterer, at de kunne være der til synet, så vi kontaktede kommunen, forklarede sagen og betalte de 125 kr i sagsgebyr.

Der dukkede en masse mennesker op til synet, udlejers advokat inklusive.
Jesper Bjørnholt stod direkte og løj: Han malede altid selv lejlighederne, sleb og lakerede gulve samt lagde nye tæpper.
Hans advokat trak ham til side og efterfølgende indrømmede han, at han måske nok ikke liiiige havde fået malet denne gang.
Med hensyn til tæppet i soveværelset fremtryllede han en falsk faktura.
Det endte med at vi skulle betale for halvdelen af et ny tæppe samt 1000 til gulvlakering. Selv om det er hamrende uretfærdigt, at skulle betale for hans løgne - er vi alligevel sluppet billigere end, hvis vi ikke havde gjort noget.
Selvfølgelig trak han tilbagebetalingen.
Fordi han ikke annoncerede i tide, blev lejligheden ikke udlejet og vi mistede den sidste måneds husleje.
Min trøst er, at nok har det kostet os penge, men han har brugt mere på advokat end han fik ind på sin grådighed. Og lejligheden står stadig tom. Og hver uge betaler han nu for en boligannonce.
mvh
kathy

Kommentar
Fra : throell

Dato : 13-06-10 14:21

jeg vil meddele at jeg er nyligt medlem af llo og har i den forbindelse rettet henvendelse da jeg har et meget meget sindsygt svin hængende på nakken og som åbenbart kan gøre hvad det passer ham hvorfior jeg retede henvendelse til llo hvor jeg netop var blevet medlem efter utallige henvendelser har jeg blot i form af en tracy wrist fået oplyst at dette er oversendt til til en sagsbehandler siden er der ikke sket en skid samtidig med deet er det som om at dette sindsyge individ bliver mere og mere sindsyg så giv fanden i llo de foretager sig ikke en skid uanset

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-06-10 14:57

>>throell

Som helt nyt medlem herinde burde Du nok have sat Dig ind i hvordan man opretter et nyt spørgsmål istedet for at skrive i en ældgammel tråd