/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hardware ødelagt af andet hardware-hvem ~
Fra : Kris
Vist : 528 gange
45 point
Dato : 16-04-03 13:12

Jeg har fået ødelagt 2 cpu´er af et defekt bundkort jeg lige har købt.
I kan læse om det her...
http://www.kandu.dk/dk/spg/13887
Hvem skal dække det? Forhandleren af bundkortet siger af jeg får et nyt bundkort og at cpu´erne skal sendes tilbage til hvor de er købt. Har han ret? Ell. er det ham der hæfter for det hele?

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 16-04-03 16:24

yes sir,
der skulle normalt ikke være noget i vejen for at få defekte hws byttet, men det er klogt at købe netop disse vare samlet hos samme leverandør.
Hvad var det for fejl der traf dig i ryggen?
MVH OW

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-04-03 21:34

hej her igen !
selv om det lyder uretfærdigt - at din cpu er ødelagt af nyt købt hardware,kan du osse
spørge andre edb-butikker om praktisk på dette område....eller hvad med at sende en mail til
soltek !
***men håber der er nogle med erfaringer***

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 17-04-03 00:20

Ja, set i bakspejlet kan jeg godt se at det er praktisk at købe sin hardware samlet Oldwiking. Vil jeg også gøre for eftertiden...
Det var 2 cpu´er der blev futtet af ef et motherboard (Soltek SL-75FRN-L). Først min uden jeg egentlig lagde mærke til det og bagefter min vens, som jeg lånte for at prøve det af med en anden. Det var ret surt, så nu skal jeg ud og købe 2 nye hvis de ikke bliver refunderet. Det er lidt af et udlæg

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 17-04-03 08:04

Har lige skrevet en mail til Soltek, men det kunne de ikke svare på skrev de tilbage. Det er vist ikke noget der sker så tit det her. Er der virkelig ikke andre der har prøvet det?

Accepteret svar
Fra : rsnilsen

Modtaget 45 point
Dato : 17-04-03 18:04

gd
Dit tilfelle er ganske interessant og jeg har derfor kontaktet en advokat i denne forbindelse.
Denne udtaler at dette er en følgehendelse. Dvs. bundkortet som var deffekt ved indkøb har ført til at din cpu ble ødelagt, dette kunne du imidlertid ikke være sikker på før du evt. hadde forsøgt nr 2. Da denne også ble ødelagt var det konstantert at det nye bundkortet var årsagen til det fatale resultat. Produsenten av bundkortet skal med det betale for begge processorer i tillegg, naturligvis, til et nytt bundkort.
Soltek vil sannsynligvis forsøge å frasi seg sitt ansvar, dit siste indlegg kunne tyde på dette, så må du til med advokatbistand etc. det kan jo ta tid, og i siste ende koste mer end de ødelagte processorer.
Good luck
mvh
Nilsen
ps
Det kunde jo være av interesse å høre sluttresultatet slik at andre har noe å holde seg til hvis man skulle komme ud for det samme.
ds

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 17-04-03 19:16

Tak for svaret rsnilsen. Jeg tager hen til forhandleren lørdag og prøver via dem at få Soltek til at betale. Jeg skriver derefter en kommentar, så i kan høre hvordan det gik. Tak for jeres tid....

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 25-04-03 09:56

Jeg har så haft kontakt med butikken hvor jeg har købt det. De vil selvfølgelig dække bundkortet, men ikke de 2 cpu´er. Jeg har så fået det på skift fra dem. Så nu går sagen videre til forbrugerstyrelsen. Jeg skal nok holde jer opdateret.