/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
afspille brændte cd'er på anlægget
Fra : alfa
Vist : 991 gange
100 point
Dato : 16-04-03 10:56

Hej. Jeg har problemer med at afspille brændte cd'er på mit anlæg. Jeg har brændt (liteOn brænder) en cd på computeren, og derefter sat den i mit musikanlæg, og på displayet sagde den bare "no disc", men hvis jeg satte den i computeren, ville den godt afspille den. Hvad kan det skyldes at den ikke vil afspille den på mit musikanlæg, men godt på computeren?

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 110 point
Dato : 16-04-03 11:00

Dit anlæg er for gammelt.. eller det hele ligger som mp3 filer, også kan anlægget ikke læse dem. Sporet på en brændt cd er svagere ends på en "rigtig" og derfor kan dit anlæg ikke finde ud af det!
Christina

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 16-04-03 11:01

Hey Alfa

Dit musikanlæg er ikke forberedt til at kunne afspille cd-r og cd-rw. Du kan mulivis få sat en chip i, men det bliver dyrt. Jeg skal dog selv have lavet det i min DVD, som sjovt nok heller ikke kan spille disse medier.

Med venlig hilsen ZeroXP

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 16-04-03 11:04

du skal som skingur hentyder til, ikke brænde det end som en mp3 fil, men som en alm musikfil. Det virker bare lidt underlidt at dit anlæg skulle være for gammelt, da min søsters anlæg er 7 år gammelt, og sagtens kan afspille cd-r.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 11:05

Hej Alfa

Du prøver at afspille MP3 på en almindelig CD afspiller... og det dutter bare ikke. Du kan lave en "Audio" CD med f.eks Nero.
Bare træk dine MP3 filer (højre vindue) over til venstre vindue, så konvertere Nero selv til alm. CD format.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-04-03 11:09

NB: Christina kom 1'st med "hvorfor"
Søren

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 16-04-03 11:14

har lige prøvet på et 13 år gammelt jvc anlæg, og dette kunne godt afspille cd-r mediet. Så med mindre at dit anlææg er fra før stenalderen, burde det kunne lade sig gøre, men det afhænger jo fuldt ud af hvad producenten har puttet i det.
Denne cd var forresten, som CLAN besriver det, lavet i Nero sm en audio-cd. Husk at når du brænder, så gælder denne regel også for musik; jo længere tid det tager, desto bedre kvalitet.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 16-04-03 13:15

Problemet kan være at du har brændt cd´en med for høj hastighed. Jeg har selv samme problem med min dvd afspiller når jeg afspiller musik. Brænd den med lav hastighed. Det plejer at fungere

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 16-04-03 21:13

Tak for svaret skingur.

Kommentar
Fra : hilding

Dato : 03-07-03 18:27

Jeg har samme problem med en ny Yamaha CD afspiller. Men jeg fandt ud af at enkelte CD-R mærker virker alligevel, fx. Sony og TDK. Alle andre mærker siger den "No Disc", men disse to mærker virker fint. Så prøv evt. at købe disse.