/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Himmelen/Helvede
Fra : malmin
Vist : 700 gange
50 point
Dato : 25-08-09 09:43

Kommer alle gode mennesker i himmelen? Skal de dårlige mennesker i helvede? Hvad siger den kristne/ikke kristne dansker til det? Hvad siger bibelen? malmin

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-08-09 09:47

Prøv at læse i bibelen.
Jeg har bestilt en et-værelses i himmelen.

hawaii7

Kommentar
Fra : webm

Dato : 25-08-09 09:55

En tåbe kan spørge om mere end 10 vise kan svare på...

Læs her:

http://www.bibelen.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx?book=es&id=1&chapter=45b

Du aldrig noget entydigt svar på dine spørgsmål i dette forum, det er jo et spørgsmål om tro!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-08-09 10:07

Ikke nu igen.....

Her prøver vi at få muslimer til at droppe koranen så de kan leve civiliseret, og så disker Du op med med 1400 år ældre ting.

Når mit nummer bliver udtrukket er jeg sg ligeglad, bare det går hurtigt.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-08-09 10:12

Jeg ved at jeg har bragt den før.
Jeg ka' bae ike lade være.

Eksamen om helvede !

Det følgende er angiveligt et virkeligt spørgsmål, der blev stillet ved en halvvejseksamen på University of Washington.

Svaret var så slående og opsigtsvækkende, at professoren der modtog det, delte det med sine kollegaer via nettet, og det er så grunden til at vi kan læse det nu.

Ekstraspørgsmål :

Er Helvede eksoterisk (afgiver varme) eller endotermisk (absorberer varme)?

De fleste studerende skrev om deres overbevisninger, hvor de brugte Boyles Lov, dvs. gas køler ned, når det udvider sig, og varmes op når det bliver presset sammen), eller en lignende variant.

Der var dog en studerende, der skrev følgende:

Først skal vi finde ud af hvorledes Helvedes masse forandrer sig gennem tiden. Så vi skal finde ud af med hvilken rate sjæle ryger i Helvede, og med hvilken rate sjæle forlader Helvede.

Jeg tror at vi nogenlunde sikkert kan slå fast, at når en sjæl havner i Helvede, ja så forlader den det ikke igen. Ergo er der ingen sjæle der forlader stedet.

Når det så drejer sig om antallet af sjæle der ryger i Helvede, bør vi kikke på de forskellige religioner der findes i verden. De fleste af disse religioner påstår, at hvis du ikke er medlem af deres religion, ja så havner du i Helvede. Siden der er mere end en religion af den type, og siden folk som regel ikke tilhører mere end en religion, kan vi forudsige at alle sjæle havner i Helvede.

Med fødsels- og dødstal kan vi så forvente at antallet i Helvede øges hele tiden.

Derpå kikker vi på hastigheden af forandringen af størrelsen på Helvede, fordi Boyles Lov siger at for at temperaturen og trykket i Helvede skal forblive det samme, bør størrelsen af Helvede forøges proportionelt, efterhånden som der kommer flere sjæle til.

Dette giver os to muligheder:

1. Hvis Helvede øges ved en langsommere hastighed end med den, antallet af sjæle i Helvede øges, så vil temperaturen og trykket øges, indtil Helvede bryder løs.

2. Hvis Helvede øges med en større hastighed end den, hvormed antallet af sjæle i Helvede øges, så vil temperaturen og trykket falde indtil Helvede fryser til.

Hvilken mulighed er det så?

Hvis vi accepterer det som Teresa sagde til mig i løbet af mit første år som studerende, at "det ville blive en kold dag i Helvede før jeg går i seng med dig" og regner det faktum med, at jeg var i seng med hende i går nat, så må det være nr. 2 der er sand, og på den måde er jeg sikker på at Helvede er eksoterisk og allerede frosset til.

Det logiske resultat af denne teori er, at siden Helvede er frosset til, modtages der ikke flere sjæle, og Helvede er derfor udslettet. Dette efterlader kun Himlen, og forklarer derved en guddommelig eksistens, hvilket igen forklarer hvorfor Teresa blev ved med at jamre og råbe "Åh Gud !".

Denne studerende fik det eneste 13-tal

Gambrinus

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-08-09 11:29

Citat
Her prøver vi at få muslimer til at droppe koranen så de kan leve civiliseret

- Luffe for helvede, de var s.. da civiliserede før vi havde forladt hulerne...

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-08-09 12:02

Idioten malmin leger spørgejørgen og efter han har fået svar, annullerer han spørgsmålet. Så spar jeres tid og krudt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-09 12:17

Den kristne lære siger at det handler om tro og tilgivelse. Vi er alle syndere og kan ikke komme i himlen på grund af vor egen godhed.

Det er så elementært og prækes hver søndag, så det undrer mig at man kan spørge så dumt.

Jødedom og visse andre religioner har det næsten ligesådan. Der handler det mere om tilgivelse via bøn, hvad der heller ikke liger nogle kristne fjernt. Katolikker holder ligefrem dødemesser for at redde afdøde ud af skærsilden hurtigere.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-08-09 16:14

Læs dog den fandens bog, så vi får fred for dumme spørgsmål.

Kommentar
Fra : Burka

Dato : 25-08-09 16:56

Det har jeg ingen mening om, men her er en god bog og en god film:

(Syntes jeg engang)

http://www.litteratursiden.dk/analyser/thorup-kirsten-himmel-og-helvede

http://www.danskefilm.dk/index2.html

Og det har intet med dit spørgsmål at gøre !!!

P.S
Det med sex-orientering i filmen har INTET med forrige spørgsmål at gøre!
Det er rent tilfældigt, der er sådan en person.

Jeg reklamerer ikke for "det" !

Burka

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-08-09 20:58

HIMLEN & HELVEDET... ér og bli'r en fundamentalistisk overtro:

Citat
For at sige det på 'lægmandssprog', så skelner jeg mellem videnskab og tro således :

ad. 1 :

I videnskab (er-)kender man virkeligheden og søger, at finde sandheden omkring denne.

I tro kender man [B]sandheden[/B] ..og forlanger, at virkeligheden tilpasses denne !!!

Der er ingen videnskabsmænd som påstår, at (er-)kende sandheden, men man prøver; at komme så tæt på denne 'sandhed' som muligt ved, at forklare sammenhænge i den (er-)kendte virkelighed, som kan observeres & (er-)kendes af alle.

Man kan jo blot efterprøve dette selv. (Førsøg; Natur-Videnskabelig metode)

ad. 2 :

Alle troene ..uanset religion, mener, at kende sandheden : 'Gud's værk' eller 'naturens orden' og insisterer dermed, uden yderligere diskussion på, at få virkeligheden tilpasset denne "erkendelse".

Da sandheden er kendt behøves ingen forklaring, men man må tolke sammenhænge.

Disse tolkninger kan ikke erkendes af alle og kan [B]ikke[/B] efterprøves af nogen ..udover ; Præster, Skiftkloge, Imaner, Fantaster, Tungetalere, Kaffegrums-læsere, Kiromantikere, Numerologer, Håndspålæggere ...og andre Hængerøve & Plattenslagere !!!

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 28-08-09 00:22

Hvis de gode mennesker skal i himmelen og de onde i helvede, hvad skal jorden så være her for? Det lyder som om østens religioner har vundet indpas i vores samfund. De mener nemlig at jorden er et mellemstadie, hvor mennesker bliver prøvet, så en af deres guder kan afgøre deres fremtid. Vores kristne tro, fortæller at Gud skabte Adam og Eva og de skulle opfylde jorden og leve evigt på den. At Adam og Eva så ikke rettede sig efter Guds lov, gør da ikke jorden til et forkert sted at bo. Vi beder jo selv om i FADER VOR at Guds rige må komme og Hans vilje må ske i himmelen som på jorden. Hvorfor skulle en kærlig Gud pine mennesker for evigt i helvede! Et menneske har måske været ondt 30-50år, men det står da ikke mål med evig pine og straf! Det vil en kærlig Gud-der selv har skabt mennesket, aldrig gøre. Men er der i det hele taget nogen protestanter der tror på helvede? malmin

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-08-09 09:40

Når jeg ved visse lejligheder er tvunget til at træde ind i en kirke prøver jeg at finde en passende grimasse