/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Min Pc tænder og slukker
Fra : Nesdam143
Vist : 4642 gange
300 point
Dato : 21-08-09 17:55

Hej der ude. Hjælp
Kan nogen fortælle mig, når jeg tænder for min PC tænder og slukker den af sig selv.
Hvorfor

Kommentar
Fra : pilgrimmen

Dato : 21-08-09 18:21

Det tyder desværre på du har pådraget dig en virus, det kunne tyde på blaster ormen, men kig forbi www.spywarefri.dk de har værktøjer, der kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-08-09 18:24

Bærbar / Stationær pc ?
Hvor lang tid går der før den skaber sig ?

Har du checket CPU temperaturen ?
Check i første omgang om møllen (Cpu blæseren) kører eller om den trænger til at blive renset.

Gambrinus

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-08-09 18:30

Ja lad os få lidt mere info om hvordan den gør det. Hvad når den at gøre inden den genstarter. Tælle ram, indlæse hd, dvd osv. osv.

Kommentar
Fra : Nesdam143

Dato : 22-08-09 08:57

Det er en stationær Pc.

Jeg har rengjort den og blæserne kører fint.
Idet den er startet op går der to sekunder så stopper den, for at starte igen. Sådan kan den stå og kører ind til jeg afbryder den.
Har gennemgået det der skulle være sansynlig for den ikke vil kører

Kommentar
Fra : izhi

Dato : 22-08-09 09:17

Det er bundkortet, der er røget.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 22-08-09 10:08

nu kan man jo i det tilfælde komme med så mange muligheder

stationer:: nu SKAL vi have udelukket om det er harddisken eller ??

og så ville jeg godt have dig til at tager harddisken fra og boote op med en boot cd
feks. hirrens eller en anden boot cd
hvis den nu slukker af sig selv og genstarter så er det ikke HD
så kan det være enten kølling eller statisk elektricitet ved kontakten / led lampen
og i værste fald er det bundkortet

løsning1:
sæt harddiske i igen
pil led lampen af motherboardet og evt power knappen og start den så ved at kortslutte de 2 ben hvor power knappen sad så den starter

hvis den så starter op så ved du at det er statisk statisk elektricitet
men hvis den så genstarter og slukker så er det kølling eller motherboardet

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 22-08-09 10:21

okey der er ingen grund til at tage hele hardisken ud , bare tage strøm ledningen af
og hvilket mærke er din pc ??
medion , ibm , ?????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-08-09 11:01

Hvad med køleribberne der sidder på cpu altså inde bag blæseren. Er de helt rengjorte. Det kan godt være svært at se det når den er monteret på. For hvis der blot går 2 sek. og den så genstarter, kunne det sagtens være cpu der bliver for varm og sikkerheden slår den fra

Kommentar
Fra : Nesdam143

Dato : 23-08-09 10:01

Det er en compaq der er 4 år gammel.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-08-09 10:56

Hvad med de køleribber, er de renset eller er det bare blæseren der er rengjort

Accepteret svar
Fra : dos-man

Modtaget 300 point
Dato : 23-08-09 13:23

compaq har et problem deres strømforsynning så det kan skam også være det
100 % sikker på at det et hardware problem
så først gør du det som Fijala hele tiden spg efter RENS den for STØV og når det så er gjort

så forsæt
med at tag den HD fra
og prøv så at boote op med en boot cd
genstarter den hele tiden igen
så er der et problem !!!!!!

nu skal vi jo til at skille den maskine totalt ad så den kun har ram , skærmkort , mus , tastetur + skærm

og nu tager du og bruger det man kalder Udelukkelsesmetoden
altså 1 efter 1

som det første skal du resete din bios tag det lille batteri ud
og tag stikket fra strømforsyningen til motherboardet fra i 5 min

for det kan være hvad som helst

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-08-09 14:46

dos-man sidste indlæg er en god systematisk fejlfinding, hvor man tester en ting ad gangen. På den måde er det ganske "let" at finde ud af hvor fejlen ligger. Hvis man forsøger at gøre det hele på en hgang finder man aldrig ud af hvad der er galt. Så mit råd er at følge hans opskrift og så kan vi andre lige vente lidt med indlæg indtil det er afprøvet. For det er ikke sikkert det lader sig gøre med ovenstående, og så må vi jo have gang i tænkeren igen.

God fornøjelse

Godkendelse af svar
Fra : Nesdam143

Dato : 24-08-09 19:19

Tak for svaret dos-man.

Jeg har løst problemet