/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Link virker ikke.
Fra : dior
Vist : 1070 gange
100 point
Dato : 19-08-09 12:01

Hejsa.
Jeg har længe haft et problem.
Jeg er meget inde på den hjemmeside der hedder Kattegalleri.Jeg har oprettet et par grupper derinde,og det sker tit at vi dér linker til nogle billeder,der ligger samme sted.
Sjældent sker det,at siden åbner med det samme.
For det meste går det hele i stå,når jeg har klikket på linket,og jeg må opgive at se de billeder der er blevet linket til.
Er her nogle der kan hjælpe?
Jeg kører XP.
Håber på en letforståelig forklaring

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 19-08-09 12:45

Det kan der være flere årsager til.
1) Du kan have en langsom forbindelse, hvor det tager tid at uploade billeder på din PC
2) Din PC er ikke "stærk" nok (RAM) til at "klare" billederne, der er store uden at være voldsomme.
3) Der er så mange besøgende, at webstedets server ikke kan klare det (kapacitet)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-08-09 12:57

Prøv med en grundig oprydning på computeren, først klikpå Sikkerhed oppe øverst til højre, klik på Slet browserdata (eller tryk på Ctrl. + Shift + Delete samtidig) der vælger du de data som må slettes og klikker på Slet.
Kør også Diskoprydning, den finder du ved at klikke på Start og på Alle programmer - Tilbehør - Systemværktøjer klik på Diskoprydning, sæt markering ved alt i den boks som kommer når programmet er færdig med at søge, klik på Ok og sig Ja til at du vil slette.
De to gange oprydning burde gøre din browser mere hurtig

Kommentar
Fra : dior

Dato : 20-08-09 13:15

Hej Brokke og O.V.N.
Tak for jeres svar,men det er kun inde på Kattegalleri den driller.
Jeg har spurgt flere derinde om de har samme problem,og det har de ikke..
Jeg har endda købt ny router,da jeg troede det var den der drillede.Men det hjalp så bare ikke
Pc manden der satte den op,sagde at jeg havde styr på alt det med oprydning på pc'en.
Browserdater mm. rydder jeg op i mindst en gang om ugen.
Ligeså med diskoprydning/diskfregmentering.Og jeg kører også en scan disk en gang om ugen.
Det kan vel ikke have noget at gøre med min Firewall?
Kan det tænkes at jeg skal ind og "tillade" et eller andet et sted?
Har ikke oplevet samme problem på min stationære..

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 20-08-09 20:07

Så er det deres server som ikke kan klare de mange besøgende

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 01:02

Sjov nok er Kattegalleri lynhurtig på mine computere: http://www.kattegalleri.dk/
er det den rigtige kattegalleri ? Gør det nogen forskel om du er logget på som bruger, eller lader være at logge ind ? Jeg er ikke bruger på siden, men kan se en masse billeder af diverse misser, og som sagt går det lynhurtig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 01:04

Forresten så bruger jeg AdBlock + og kan ikke se reklamer, er der mange reklamer på siden ? De kan være ret tunge at hente, der er tit både billeder og film i reklamer

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-08-09 08:22

sp4nker:
Jeg tror ikke det kan have noget at gøre med deres servere,for det er tilsyneladende kun mig der har problemet,og her til morgen sker der bare INTET når jeg klikker på et link derinde..GRRRR

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-08-09 08:26

O.V.N.
Ja,det er det rigtige Kattegalleri.
Og da jeg klikkede på dit link,virkede det helt perfekt.
Jeg forstår det ikke..
Jeg vil prøve at logge mig ud,og så se om det virker..
Ja,jeg syntes der er mange reklamer på siden..Temmelig irriterende..

AdBlock +...Er det på dansk?Og er det gratis?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-08-09 08:37

O.V.N.
Jeg har lige logget ud derinde,og sandelig..Så virkede de link fint
Meeeen..det kan jo ikke være meningen at jeg skal logge ud hver gang jeg skal se på et link..
Jeg tror næsten du nu har svaret på hvad der kan være galt..Det håber jeg i al fald.
Så ansætter jeg dig sgi som min computermand

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-08-09 10:35

Citat
Så ansætter jeg dig sgi som min computermand
det kalder jeg humor jeg er vistnok i den anden ende af landet, så vidt jeg husker, nej det kan ikke være meningen at du skal logge ud, mange gallerier kræver at man er logget ind for at se billederne,
Adblock + er en tilføjelse til Firefox browseren og selvfølgelig gratis: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/1865

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 21-08-09 10:37

Et forslag: Slet alligevel alle browser data en gang mere, også cookies jeg ved godt at du at skal logge ind igen på alle sider hvor du har et login, men et eller andet er der gået kuk i, så prøv igen

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 09-09-09 19:43

Tak for svaret o.v.n..
Du får pointene,fordi jeg var så længe om at svare.
Undskyld...
Du var nok den der kom tættest på.
Browser data sletter jeg et par gange om ugen,mindst.
Også Cookies
Jeg må nok slæbe pc'en ned til en pc mand nu da du bor så langt væk

Tak for hjælpen,alle.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-09-09 01:34

Selv tak - desværre ikke megen hjælp jeg eller andre kunne komme med