/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Xp kan ikke finde dvd drev
Fra : ara
Vist : 711 gange
50 point
Dato : 16-08-09 21:41

Hej.

Jeg var ved at brænde en cd.
Pludselig gik det hele istå.

Jeg genstartede pc'en men nu kan den ikke finde min dvd brænder.

Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 16-08-09 21:52

tjek om driveren er opdateret inde i enhedshåndtering i kontrolpanelet.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 16-08-09 21:55

Forresten ligger Enhedshåndtering ikke i Kontrolpanel. Højreklik på Denne Computer>Egenskaber>Fanen Hardware>Enhedshåndtering

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-08-09 21:56

Den dvd brænder er sikkert brændt af . Og jeg mener det seriøst!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-08-09 22:55

Har du taget skiven ud af drevet? Og hvor er det du ikke kan finde drevet?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-08-09 23:08

Det kan være løse forbindelser til drevet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-08-09 00:33

Citat
Forresten ligger Enhedshåndtering ikke i Kontrolpanel. Højreklik på Denne Computer>Egenskaber>Fanen Hardware>Enhedshåndtering

Jo- der er mange veje til målet. En af dem er via kontrolpanelet.
Selv om du er vant til den anden vej, skal du ikke benægte andre,

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-08-09 00:35

Det kan bare være en dårlig skive i drevet, som får det til at "forsvinde".
Pil sliven ud og genstart computeren.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 17-08-09 05:41

igen er det i registreringsdatabasen

og der er kun et ord som du skal google så finder du svaret :

CDGONE

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-08-09 15:33

Det var i "denne Komputer" jeg ikke kunne finde brænder drevet.
Det var heller ikke i Enhedshåndtering.

Når brændningen er gået gal piller jeg skiven ud, og genstarter pc'en.
Så kommer drevet somme tider frem.
Når jeg så laver en ny brændning går det galt igen.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 17-08-09 15:37

Slet dit brænderprogram og genstart, indstaller det så igen. Måske hjælper det.

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 17-08-09 16:19

se det var jo en oplysning man kunne bruge
så du gør som granner01 skriver

eller prøv at brug et andet brænder program og se hvad der så sker

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 17-08-09 19:00

Citat
Jo- der er mange veje til målet. En af dem er via kontrolpanelet.
Selv om du er vant til den anden vej, skal du ikke benægte andre

Okay, jeg tog fejl. Det er jeg meget ked af, transor. Håber ikke du er meget sur på mig
http://tinyurl.com/n27wj7

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-08-09 20:42

Har prøvet med 2 forskellige programmer, men det hjælper ikke.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-08-09 21:08

Kan cd/dvd-drevet bruges til at "læse" fra?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-08-09 21:09

Citat
Kan cd/dvd-drevet bruges til at "læse" fra?
Glem det - meget dumt at spørge om

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 17-08-09 22:49

har du prøvet at google cdgone ?
og evt prøvet denne reg fil som google henviser til når du søger cdgone ????
ellers er den her
http://www.geekstogo.com/forum/CDgone-file8.html
--------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 17-08-09 23:17

" jep den fanden´s registringsdatabase er skyld i mange pc problemmer"

og endnu en CDONE.reg

http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-08-09 15:54

til dos-man.

Kan jeg bare downloade filen. Jeg kan vel ikke ødelægge noget?

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 18-08-09 16:34

nej du ødelægger ikke noget
så hent du den bare herfra
http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm

for jeg ville da aldrig i mit liv nogensinde sige til folk at de skal hente noget der ødelææger deres maskine , vi er da for at hjælpe hinanden , selvom vi godt kan råbe lidt højt .

men jeg skal lige sige til dig at du nok skal læse lidt om hvad registeringsdatabasen er for noget i windows

her er lige et sted du kan starte fra på dansk
http://www.bufferzone.dk/Vidensbank/IT%20sikkerhed/registreringsdatabase-grund.htm

---------------------------------------------

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-08-09 18:43

takker for linket. Ser lige på det imorgen. Min datter har fødselsdag idag, så skal ind og have boller og cacao

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 24-09-09 14:04

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-09-09 17:34

Selv tak, håber det lykkedes for dig.