/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Vedr. gamle plejetilladelser
Fra : leonard
Vist : 1226 gange
100 point
Dato : 15-08-09 11:45

Helt tilfældig fandt jeg forleden dag en lap papir,hvor navnet på min fars plejemor fra 1909 stod.
Min far kom i pleje næsten kort hans fødsel hos påklæderske Ingeborg Hansen på Odense Teater. Mærkeligt nok fik han hendes efternavn Hansen og jeg dermed. Det forefindes ingen adoptionsbevilling.
Og jeg har aldrig kendt min biologiske farmor.

Spørgsmålet er så,hvor jeg finder denne gamle plejebevilling! Jeg kunne godt tænke mig at finde frem til denne familie,som forsvandt da min far døde i 1952. Hans navn var Ejnar Emanuel Hansen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-08-09 12:15

Har du kigget i kirkebogen for din fars fødsel, om der står noget der?

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 15-08-09 13:19

Hej

Hvis du ved hvor din far er født kan du på www.daisy.sa.dk se om der skulle finde arkivalier om plejefamilier eller andet der kan have med det at gøre i det pågældende område.

Lis

Kommentar
Fra : jørgen

Dato : 13-11-09 01:29

Hej
Prøv www.arkivalieronline.dk
Jørgen

Kommentar
Fra : leonard

Dato : 13-11-09 09:48

Kommenter til jørgen & LisBJensen & Bille 1948.

De tre henvisninger I er kommet med har jeg været inde på for meget lang tid siden uden held,så det er ikke den vej jeg skal gå. Jeg har også taget meget hensyn til,at der dengang omk. 1909 var
et meget gråt marked for pleje for ikke at forglemme "Englemagerne".

Vhs. fra Leonard.