/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Problemer med Soltek SL-75FRN-L
Fra : Kris
Vist : 371 gange
170 point
Dato : 15-04-03 09:28

Jeg har lige købt et Soltek SL-75FRN-L bundkort. Da jeg satte det til var det helt dødt. Blæserne kører og der er spænding på kortet, men skærm og harddisk er helt død. Jeg har prøvet at cleare biosen og har sikret mig at det er stillet rigtigt til min cpu. En Athlon 1700xp. Ud over den har jeg også et gforce 3 grafikkort installeret.
Jeg har også prøvet at tage alle mine ting fra, så det kun var cpu, ram, blæser og harddisk der var sat til. Men der skete stadig intet.
Håber nogle har prøvet det samme og kan hjælpe mig.
På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Djkruntz

Modtaget 180 point
Dato : 15-04-03 09:35

Det lyder til at det kunne være et problem med din strømforsyning. Prøv at sætte en anden strømforsyning til hvis du lige har en Kammerat der har en der kan bruges. Hvis det ikke hjælper må du se i øjnene at dit bundkort er dødt.
Sidste udvej er så at sende det tilbage til producenten..

Kommentar
Fra : krael_113

Dato : 15-04-03 13:18

Det er meget sandsynligt fordi din strømforsyning er for lille til at styre det nye motherboard.

Jeg købte et kort præcis magen til for 2 måneder siden, og måtte også lige lave en lille postreinvestering efter nyt kabinet og strømforsyning.

Du kan evt. købe det hos din lokale pc-sælger, til en pris af 300-800, afhængig af din stil osv.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-04-03 16:43

hej !
hvis din strømforsyning er på 300 w skulle den kunne klare det,så lyder det for mig
til at være din cpu - du kan måske presse køler for håndt på den,så den krækker,og det skulle kunne ses på den - kan du evt teste de enkelte dele i en anden pc.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 16-04-03 09:14

Jeg prøvede med en anden strømforsyning, det var ikke den. Den er også på 300w. Derefter prøvede jeg med en anden cpu (1500xp). Den blev futtet af(det var min kammerats og det var han ikke helt tilfreds med ). Jeg tror så at det må være en fejl på bundkortet, nu siden jumperne er sat rigtigt. Kan det ikke godt passe? Kan man kræve erstatning af forhandleren nu hvor det er dem der har solgt mig et defekt bundkort?

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 16-04-03 09:16

Min egen cpu virkede også før den blev sat i bundkortet, så den må også være futtet af. Prøvede dem af i min kammerats comp. bagefter, men den var død. Så de står faktisk for 2 ødelagte cpu´er.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-04-03 12:09

rigtigt dumt tilfælde - ret surt - at et defekt bundkort kan give den følge virkning.
men garati - kig i den om det dækker skader sket på andre ting,som følge at forbriks fejl !
men jeg mente ikke at du skulle tjække bundkortet med andre ting men delene i en anden pc,
men hvad hjælper det nu,håber det er en go forhandler du har købt det ad.skriv hvad
han siger om det og derefter opret et spørsmål om regler evt men den første cpu burde
garantien dække....endnu engang surt....

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 16-04-03 12:52

Har lige haft kontakt til forhandleren. Han siger at de tager kortet tilbage og erstatter det, men cpu´en skal man have dækket der hvor man har købt den. Så min kammerats cpu skulle være ok, men jeg har desværre haft overclocket min egen 1700xp, så den får jeg nok ingenting for, men jeg prøver alligevel

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 16-04-03 12:52

Har lige haft kontakt til forhandleren. Han siger at de tager kortet tilbage og erstatter det, men cpu´en skal man have dækket der hvor man har købt den. Så min kammerats cpu skulle være ok, men jeg har desværre haft overclocket min egen 1700xp, så den får jeg nok ingenting for, men jeg prøver alligevel

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 16-04-03 13:37

Tak for svaret Djkruntz. Det var Djkruntz der ramte mest præcis med det defekte bundkort. Men tak til jer andre for jeres hjælp og tid.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 16-04-03 14:33

hej igen !
har lige tjækket prisen på cpu her
www.edbpriser.dk
og er ca 500 kr

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 17-04-03 00:14

Tak for det. Vil lige se om den ikke kan blive refunderet først, ellers må jeg op med muldvarpen og punge ud