/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Sony HDD optager HX720
Fra : Reichstein
Vist : 1186 gange
50 point
Dato : 09-08-09 12:28

Jeg har problem med min Sony RDR-HX720 med at den viser HDD error.... og vil faktisk også gerne vide om der er nogen der har erfaring med om man blot kan skifte til en anden hd....

Umiddelbart ser det ret let ud når man åbner afspilleren.... Har læst et indlæg herinde hvor man kan resette software, men det hjalp ikke så det er min HD der er stået af.
Når jeg så skifter HD, hvad så med størrelsen af den nye HD...? Er der begrænsninger på størrelse.. kan softwaren i Sony RDR-HX720 kapere at der kommer en ny og større harddisk i...????

Ser frem til rigtigt godt svar....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-08-09 13:25

Er den mere end 2 år gammel? Er der ikke garanti på den endnu?

Hvis du har mod på at skille den ad og skifte harddisken, så prøv, ved ikke om det lykkes. Jeg ville personligt sende den til reparation.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 09-08-09 14:00

den er mere end 2 år gammel. Hvis jeg selv skifter den, - hvor kan jeg købe den (jeg har type nummer)? Vil den umiddelbart kunne fungere, hvis jeg skifter den selv? Jeg har haft den gamle ude, det er ikke et problem for mig at skifte den, jeg ved bare ikke nok om formatering og alt det der.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-09 14:03

Citat
Har læst et indlæg herinde hvor man kan resette software, men det hjalp ikke så det er min HD der er stået af.

Besynderlig konklusion

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-08-09 14:19

Skriv til HP og spørg hvilken HD de har brugt i din optager. Måske ved de hvor den kan købes.

Men prøv først manualen. I min optagers manual der står hvilken HD der er brugt. Og det er en Sony.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-09 14:26

Hvorfor tror du HP ved hvad Sony bruger

Industrispionage

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-08-09 14:37

Undskyld, jeg giver en kvajebajer. (håber det er stavet rigtigt).

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-08-09 14:49

Citat
Undskyld, jeg giver en kvajebajer.
Det er stavet fint. Men med hensyn til HP og Sony: Det er bare varmen, der driller dig i Albertslund, så spar den ølbajer .

Til Reichstein. For at være på den sikre side, så sæt samme slags HD i igen, når du har skilt maskineriet ad og ved, hvilken en det skal være

Mvh

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-09 15:33

HP laver ikke harddiske selv.

Men konkurrenter handler med hinanden, det er fuldt lovligt.
NEC f.eks laver optiske drev og brændere selv men sælger også stumper til de andre.

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 09-08-09 15:40

Tak for alle jeres kommentarer. Der bare ikke en eneste det svarer på spørgsmålet, om det umiddelbart fungerer når en ny disk er monteret, eller om der skal foretages formatering eller der skal foretages nogen anden for opsætning.
Måske vid I det ikke?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-09 16:07

Citat
Det kan næppe betale sig at få dette repareret på et værksted. Bare den specielle "Sony AV" harddisk koster formentlig alene de første 1000,- på et værksted - hertil arbejdstid

Taget herfra:
http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46848&PN=1

Maskinen skal vist på en evig ferie i Las Containos.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-09 16:24

Citat
Måske vid I det ikke?

Nej - selvfølgelig VED vi det ikke - vi er IKKE ansat hos Sony

Men har du en anden liggende kan du da bare prøve - så ved du om det virker....

Der står jo på den du tager ud hvilken type det er....

Det vil være fuldstændigt hul i hovedet at købe en NY blot for at prøve.... Det er jo KUN gætteværk at det HD der laver fejlen....

Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 09-08-09 16:48

Er der nogle bedre forslag?
Og spar mig for dumsmarte bemærkninger, ála dem som refi kommer med

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-09 16:54

Er det dumsmart at spare penge

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-08-09 16:59

Hej Reichstein.

Citat
Når jeg så skifter HD, hvad så med størrelsen af den nye HD...?
Citat
Ser frem til rigtigt godt svar....

Der findes nok ikke et "godt" svar. Men efter det, du selv beskriver, må du nok skifte HD-en ud, og her skriver jeg:
Citat
For at være på den sikre side, så sæt samme slags HD i igen
og til sidst vil jeg anbefale, at du tjækker på nettet (eller i din Manual), hvordan din Sony kan resettes, hvis det er muligt. Held med det

Mvh

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 25 point
Dato : 09-08-09 17:01

http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46848&PN=1

På ovennævnte side, kan du læse lidt om andre, der har samme fejl, som din Sony

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 09-08-09 18:02

Tak for svaret heller22. Jeg kommer det nok ikke nærmere.
Nej refi, det er ikke dumsmart at spare penge, men bemærkningen om, at I jo ikke er ansat hos Sony, - den var dumsmart.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-08-09 19:23

God aften Reichstein.

Tak for det. Og nu må dig og Refi ikke blive uvenner. Jeg tror, at Refi bare var i godt humør, og derfor ville drille lidt. Mere er der nok ikke i det .

Mange hilsner
Heller