/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvad hedder dette stik?
Fra : henrikkrebs
Vist : 581 gange
100 point
Dato : 08-08-09 21:40

Hvad hedder dette stik?

http://peecee.dk/upload/view/185078

Det sidder i en lader/strømcentral i en autocamper. Det viste er til 12 ben, men kun de 2 er udnyttede. Nu vil jeg have ledninger i 2 af de andre positioner.

Hvad hedder stiktypen?
Er det bare noget med at besøge en autoelektriker og sige 'jeg skal have to xxx' og så gå hjem og klemme dem sammen om en ledning og proppe dem i hanstikket?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 09-08-09 00:04

Ja jeg tror du kan få nogle stikben eller hvad de kaldes, hos autoelektrikeren, det er et ganske almindelig multistik du viser, jeg gætter på at du har en magen til, bag på bilradioen, der er måske også nogle lignende stik i motorrummet, de kan være i forskellig størrelse og facon alt efter hvad de bruges til, det du skal bruge ligner en mini pære i facon og presses ind i det hul du har valgt, du kan eventuel trække en af de nuværende ledninger ud, for at se hvordan den ser ud, men pas på at du ikke trækker stikket af den er kun klemt fast om ledningen.
Men lad spørgsmålet stå indtil der kommer en forbi, som ved hvad stikket hedder, jeg negler bare nogen i min bros værktøjs kasse hvis jeg mangler nogle

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 09-08-09 07:42

Hvis du bor i nærheden af Harald Nyborg kan du sikkert få en æske med flere forskellige kabelsko/stik med tilhørende afisolerings- og klemmetang.
VH
Leif

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 09-08-09 08:31

Jeg HAR en 'sortiments-box'. Mener du det er et alm rundt stik (5 mm metal + godt 5 mm der er isoleret (over klem-fligene)? Ellers er der ikke noget der ligner.

Eller har du andre bud - http://haraldnyborg.livebook.dk/hovedkatalog_2009

Godkendelse af svar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-08-09 18:26

Tak for svaret o.v.n..

Tja, ved ordet 'multistik' så sagde autoelektrikeren at dem var der jo mange af. Nu havde jeg bilen med og da han så det hentede han en skuffe med 40 (ja 40 - de var pænt sat op i rækker så jeg kunne tælle dem) papæsker med forskellige størrelser. Nummer tre han prøvede passede nogenlunde - sad lidt løst, men det gjorde resten osse konstaterede han.

Jeg købte otte små stik (klemanordning og en lille 'modhage'). 80 (firs) kroner!!

Konklusion: Der er ikke noget der hedder 'almindeligt multistik'.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-08-09 22:24

Selv tak - jeg skrev også bare "alimindelig" fordi den er ret almindelig, godt du fik fundet et "almindelig" multistik som kan bruges