/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Trådløst tastatur og mus - billigt
Fra : dreyer
Vist : 790 gange
50 point
Dato : 14-04-03 15:02

Jeg skal bruge et billigt, men brugbart tastatur og en mus, der begge skal være trådløse. Rækkevidden for begge skal være 5-6 meter uden problemer, og de skal helst fungere selvom de ikke kan se modtageren (dvs. helst ikke infra-rød, men med radiosignaler). Jeg har prøvet et Medion-sæt m. tastatur og mus købt i Aldi for 180 kr., men musen skulle nærmest gnide sig op ad modtageren (overdrivelse fremmer forståelsen) før den virkede.
Mange andre supermarkeder handler dog lignende sæt til 200-250 kr. Er der nogen af dem der er noget værd (dvs. opfylder førnævnte krav), eller er der et helt tredje sted jeg bør kigge?

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-04-03 15:08

Hej igen

Jeg har selv for en måneds tid købt infarødt i Netto til ca. 200,- og det virker nu da helt fint (godt nok ikke det jeg benytter lige nu).

Med de krav du stiller vil jeg nok gå lidt på jagt på http://www.edbpriser.dk men lad dog spørgsmålet stå åben, måske der er nogen, som har et bedre bud.

Hygge... og endnu engang god påske
Søren

Kommentar
Fra : mango

Dato : 14-04-03 15:09

hø hø..ja den fra Aldi hoppede jeg også på...blev sgu så træt af det, at jeg købte et almindeligt tastatur (altså ikke trådløst)..venter liiige indtil det goe også bliver billigere. Ved godt det ikke var noget svar, men synes bare lige jeg ville fortælle at du ikke har været alene med "oplevelsen" ;.)
Sus

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 14-04-03 15:19

Hej dreyer

Lige før jul købte jeg et sæt logitech trådløs tastetur og mus ergonomisk mus og det tastetur der er "knækket" i midten. til 400,- i brugsen og det virker upåklageligt og fås tit på tilbud så det er bare at kigge reklamerne igennem i weekenden.

Held og lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 14-04-03 15:20

skal lige siges at du kan bruge både tastetur og mus ca. to meter fra modtageren..!

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 15-04-03 08:48

Dette sæt rækker lidt længere end de fleste og kan anbefales.

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1544637926

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 15-04-03 09:24

Djkruntz: Det koster også mere end de fleste, så det kan derfor ikke anbefales. Det skal være billigt.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-04-03 13:03

Hej igen Dreyer,

339,- http://demoshop.djursdomain.dk/catalog/product_info.php?products_id=43&osCsid=ab46785d8a88b7b7e3e621736d4198d7

199,- http://www.compumail.dk/products/vare-oversigt.php?varenummer=40221

899,- (typisk for TDC) http://telefoner-online.dk/a-a-traadloes-mus-og-tastatur/

397,- -> 799,- http://www.amitech.dk/webprodukt/pctilbehoer/tastatur/index.asp

Så er der da lidt at vælge imm. (har du fået rep. din cykkel), siden du bor i Aarhus området, så prøv at ringe til SHG i Højbjerg på Tlf. 87 34 22 00 http://www.shg.dk/ de har tit 'noget på bud' som ikke lige er på siden.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 15-04-03 13:43

Tak for det svar, men alle tastaturer synes at have en meget kort rækkevidde (1-1,5 meter). Den skal være 5-6 meter.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-04-03 14:20

*LOL * pas nu på med de høje frekvenser, du skulle jo nødig kunne riste pølser samtidigt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-04-03 14:24

Du må vist hellere ind selv og vælge på http://dk.pricerunner.com/computing/peripherals/keyboards/

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 15-04-03 14:24

Det ville da ellers være rart. Hvorfor er der dog ingen der har tænkt på det noget før?

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-04-03 15:35

Det sæt du har købt hos Aldi må der være en fejl i. Jeg har et lignende også købt hos aldi (179 kr) og det virker på flere meters afstand. Garantien min ven. Gør brug af den. mvh als

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-04-03 15:44

Her er iøvrigt en lille sjov historie om et trådløst tastatur, når det lige som kan række lidt for langt (helt ind til naboen)
http://www.spywarefri.dk/artikler.htm#Naboen

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 15-04-03 16:24

Als: Tastaturet virkede sådan set nogenlunde og kunne nu og da bruges selv en smule langt væk fra tastaturet, men musen var ikke meget bevendt.

CLAN: Måske man kunne få fingrende varmet mens man skrev ved at sætte en ordenlig radiosender i? Så vil man da virk'li' få pølserne ristet.

Kommentar
Fra : als

Dato : 15-04-03 18:07

dreyer: Ja jeg er faktisk enig med dig. Musen er det svage led.

Kommentar
Fra : pedaal

Dato : 26-04-03 13:44

Jeg bruger Labtec trådløs mus og keyboard, virker helt fint.
Hvor stor skærm har du når nu du sidder 5-6 meter væk

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 26-04-03 13:58

Pedaal: 29". Hvilken Labtec-model er det og hvad koster den?

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : airbus330

Dato : 11-11-03 08:38

Har lige købt et sæt fra LABTEC (LabTec Wireless Desktop (Danish Version, Logitech har produceret indmaden), til 229- dkr + forsendelse. Var lidt skeptisk, men er virkelig blevet positiv overrasket. Et dejligt, også pænt keyboard (grå/sort) med gode taster og kun netop de genvejstaster som man skal bruge.
Musen ligger godt i hånden og er velfungerende, og den medfølgende software er dansk og udemærket !!!
Et godt køb, kan anbefales.
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=3694

Forstår dog ikke helt kravet med 5-6 meter ?? ligger du i sengen og skriver ??

Mvh
Airbuzzer