/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hjælp til hvad bund kan klare.
Fra : hotstuff_II
Vist : 672 gange
50 point
Dato : 03-08-09 17:22

Hey derude. :)

Overvejer at opgrader min computer lidt, for den er nogle år gammel.

Men vil lige høre hvorfor en cpu i syntes jeg skulle købe til mit bundkort.

Motherboard
CPU Type   AMD Athlon 64, 2200 MHz (11 x 200)
Motherboard Navn   Asus A8N-SLI Premium (3 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x4, 2 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Dual Gigabit LAN, IEEE-1394)
Motherboard Chipset   nVIDIA nForce4 SLI, AMD Hammer

Og for nogle ram jeg skulle ta at købe, har dem her i nu

Beskrivelse   Værdi
System Hukommelse   1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)

Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 03-08-09 17:25
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-08-09 18:14

Hvad hedder dit bundkort nøjagtigt i nummer. Og der står også garanteret hvad soklen til cpu hedder. Det skal jo være den samme sokkel ellers passer cpu ikke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-08-09 18:15

undskyld jeg har lige set hvad det hedder og det er socket 939, øjeblik

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-08-09 18:17

Desværre passer den processor du linker til ikke på det bundkort. Det skal jo som nævnt være med socket 939 og den nye hedder socket AM2

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 03-08-09 18:20

Disse passer på men om det vil være en god ide er nok tvivlsomt. Det vil ikke mærkes ret meget med en lidt kraftigere cpu.

Men noget mere ram vil gøre underværker, jeg vil mene 4GB i så snurrer den nogenlunde. Hvad med grafikkortet, spiller du spil eller er det ligegylding for et nyt grafikkort vil også kunne mærkes

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-08-09 18:25
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-08-09 19:26
Kommentar
Fra : hotstuff_II

Dato : 03-08-09 22:26

det vil faktis sige jeg for 5gb ram i hvis jeg køber dem du linket. Har dem her i nu

Beskrivelse   Værdi
Hukommelses Moduls Egenskaber
Modul Navn   Kingston K
Serie Nummer   640448F5h
Produktions Dato   Uge 18 / 2006
Modul Størrelse   512 MB (2 ranks, 4 banks)
Modul Type   Unbuffered
Hukommelses Type   DDR SDRAM
Hukommelses Hastighed   PC3200 (200 MHz)
Modul Bredde   64 bit
Modul Spænding   SSTL 2.5
Fejl Detekterings Metode   Ingen
Opdaterings Frekvens   Nedsat (7.8 us), Self-Refresh

Hukommelses Timing
@ 200 MHz   3.0-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 166 MHz   2.5-3-3-7 (CL-RCD-RP-RAS)
@ 133 MHz   2.0-2-2-6 (CL-RCD-RP-RAS)

for har jo 4 slot til ram ;))

Bruger meget min computer til spil. Har et rimlig grafik kort syntes jeg selv :) det er en :

Beskrivelse   Værdi
Grafikkort   NVIDIA GeForce 8800 GTS (320 MB)

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 04-08-09 10:47

det kan ikke være de største spil du kører med kun 1gb ram :) Hvis du køber 4gb ram, er det nok en god ide at smide den gamle ud, nu er jeg ikke en ekspert i ram, men jeg tror at det er bedre at køre med kun de fire, så dual channel bliver udnyttet. Ellers skal du købe 8gb og fylde alle ram sokler ud ;)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-08-09 16:16

Vil også smide den gamle 1 GB stang ug og i med de nye 4 GB. Du kan alligevel ikke bruge mere end de 4 GB

Godkendelse af svar
Fra : hotstuff_II

Dato : 16-09-09 21:20

Tak for svaret Fijala.