/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tvstøj
Fra : Mokof
Vist : 688 gange
100 point
Dato : 02-08-09 21:57

Jeg har lige købt mit første fladskærmstv. Men allerede første aften skete det et par gange at lyden gik fuldstændig amok i en 3-4 sek. (den har gjort det 8-10 gange på 5 dage). Det mindede mest af alt om en arrig trommesolo og meget højt. I manualen omtaler de mulig interferens, kan omtalte være det. Tv'et står op ad en væg, hvor der på den anden side er en reol hvor der står en trådløs netsender og trådløs tlf. Kan det have nogen betydning.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 22:07

Jamen altså Mokof, spørger du virkelig pc-nørder om noget med TV . Men prøv at flytte disse ting
Citat
trådløs netsender og trådløs tlf.
Hvis så det lyd-problem forsvinder, må du finde et andet sted til det trådløse .

Mvh lille

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 22:09

PS!
Citat
må du finde et andet sted til det trådløse
Eller til TV-et

Mvh lille

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-08-09 22:10

Du kunne som et forsøg, prøve at flytte lidt på dem, og se om det blev bedre.
Men det er tilsyneladende et problem, en slags børnesygedom, som stadig er ved digitalteknikken.
Jeg har oplevet det, selv om jeg har en analogmodtager i min fladskærm og modtager signalet fra STOFA.
Den gamle analog TV var nu ikke så tossed endda.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 02-08-09 22:25

Jeg ved godt det er et forkert sted at anbringe spørgsmålet, Heller22, men jeg har kigget alle mulighederne igennem op til flere gange, men kan ikke se noget der bare minder om TV. Og TV er da hardware.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 22:29

Hej Severino.

Der var jeg skisme for en gangs skyld lidt hurtigere end dig .
Citat
Den gamle analog TV var nu ikke så tossed endda.
Kun hvis der stod nogle højtalere for tæt på. Magnetfeltet fra disse kunne få billedet på TV-et til at blive meget mærkeligt med tiden, så TV-et faktisk skulle "afmagnetiseres". Det problem havde jeg for nogle år siden .

Nå, men ha en god nat i Næstved og også god nat til Mokof.

Mvh lille

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 02-08-09 22:32

Hej Mokof.

Citat
Og TV er da hardware
Det har du da ret i. Og jeg drillede bare . Og vi nørder kan svare på alt, men bare ikke altid rigtigt

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 03-08-09 06:09

det første man bør gøre når man køber en fladskærm er at købe et ordenligt antennekabel
http://www.av-connection.com/?PGr=3138&ML=449

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 03-08-09 09:40

Jeg har selv lidt lydproblemer med min skærm når jeg modtager digitalt via tagantenne. Dog falder lyden kun ud i få sekunder (det sker vel 1-2 gange pr uge). Henvend dig dog til forhandleren og klag over TVet!? De kan muligvis give dig en forklaring!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-08-09 00:14

Hej Mokof.

Har du stadig problemer med lyden ?

Mvh

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 27-08-09 20:51

Det var en fejl ved apparatet, fik et nyt hvor der ingen problemer var.

Annuller spørgsmålet
Fra : Mokof

Dato : 27-08-09 20:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål