/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
pc.-pladespiller uden en lyd
Fra : l.Wils
Vist : 1162 gange
200 point
Dato : 02-08-09 14:56

nu skal det være! Slut med gamle plader i reolen!-
ny pladespiller med usb. og vubti over på pc. eller cd. som sagt så gjort. købt instaleret på min pc.
ind med software. ih vor det går, lyden siksakker hen over skærmen--- men ikke en lyd kommer ud.
jeg prøver at instille efter den medfølgende brugervejledning. det hjælper ikke- jeg installere et gammetl pogram til samme brug det hjælper heller ikke- jeg kikker i spørgsmål og svar i kandu, der må da være andre der har prøvet det samme. det hjælper heller ikke.
VIL DU IKKE NOK HJÆLPE ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-09 15:20

Hvis du har fulgt manualen slavisk, så er det lidt vanskelig at komme med flere forslag, men prøv at gå til Kontrolpanel - Lyde og lydenheder under Lydstyrke klikker du på Avanceret og ser efter at Line in ikke er slået fra (eller mikrofon hvis du bruger den indgang) line in er blå og mikrofon er rød

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 02-08-09 15:58

vi havde også en masse bøvl med at få lyden igennem . hvis du bruger audacity så skal du ind i rediger/indstillinger og vælge en anden ukomprimeret eksportformat . ( prøv dig frem ) ellers skal jeg nok skrive igen når jeg ved hvad vores står på . for vi fik lyden igennem på den måde

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-08-09 16:14

Se lige bort fra mine bemærkniger om line in og mikrofon, de er ikke relevante du får jo signalet ind gennem usb, det glemte jeg i farten.
Prøv i Enhedshåndtering at se efter gule advarsler, hvis der er en, så højre klik og klik på Opdater driver, du skal måske bruge en cd som var med gramfonen, ellers lad computeren søge efter driver på nettet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-08-09 17:51

Ellers prøv at lukke op for alle kanalerne i lydmixeren, og find ud af hvilken af mixerdelene den køre igennem.
Ellers følger jeg med i baggrunden, da jeg selv har fået en sådan stenpladeknuser, til de mange skiver jeg selv har på lager.

Kommentar
Fra : l.Wils

Dato : 02-08-09 22:02

Jeg har fundet ud af ,at hvis jeg tager usb stikket .fra pladespilleren ud efter optagelsen, kan det indspillede godt høres.
men det er naturligvis ikke holdbart i det lange løb!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-09 00:51

Det lyder utrolig, men måske kan den usb afbryde højtalerne, har du mulighed for at sætte pladesplleren til et andet usb stik, helst langt væk fra den du bruger nu ? Bare et forsøg og det virker jo ikke hvis du bruger et af to som sidder lige ved siden af hinanden.
Det kan også være Lydindstillinger, at usb linjen er afbrudt og at du derfor ikke har medhør

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-08-09 00:52

Der mangler vel ikke en driver til usb ? Ind i Enhedshåndtering og se efter gul advarsel, pladespilleren skal være tilsluttet og tændt før du kan se en eventuel advarsel

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-08-09 03:04

usb enheden i grammofonen indeholder formentlig sit eget "lydkort",. Det er ikke et kor i traditionel forstand, men en usbtilsluttet enhed med samme funktion.
Dit system optager sikkert udmærket via dette "kort" men vil også spille af gennem det. men det kan ikke afspille og er ikke forbundet til nogen højtaler.

Du skal ind i systemet, når grammofonen er tilluttet og have lydudgangen omstillet til dit sædbvanlige system, medens indgangen stadig skal stå til usb enheden.

Det kan være lidt tricky hvordan man gør det, for dit grammofionprogram har også indflydelse.

Jeg har også et videooptageprogram ,som hver gang det startes også slår lydindgangen om til noget forkert. det er skide irriterende ( træls på jydsk).

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 03-08-09 10:06

Vær opmærksom på at den lyd du får ind fra en pladespiller er ANALOG. For at kunne afspille lyden direkte skal du tilslutte højtalere til en analog udgang på dit lydkort.