/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Micro SD kort
Fra : Desimule
Vist : 693 gange
300 point
Dato : 01-08-09 11:28

Hej

Jeg har en Garmin Nüvi 1340, som jeg vil købe et micro SD kort til. Jeg har læst mig til, at Garmin anbefaler brug af almindelige kort (altså ikke hurtige kort).

Men alle dem jeg kan finde, hedder noget med HC, hvilket jeg har forstået netop er hurtige kort.

Findes der nogle "almindelige"? - jeg foretrækker Sandisk og Kingston.

Find også gerne billigste pris på 4GB kort (som vist også er den størrelse der anbefales)

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-08-09 11:31
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 01-08-09 11:38

Det er nogle voldsom store kort du vil have 4GB dem kan du slet ikke købe som SD, de findes kun i den hurtige udgave, 2GB ville jeg synes er rigeligt: http://www.mytrendyphone.dk/shop/kingston-micro-sd-8054p.html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-08-09 11:41

Du kan vel os bruge dem som hedder sdhc (microSD High Capacity)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-09 11:45

Citat
CAUTION: Its a SDHC memorycard - it will only work with SDA 2.0 compliant devices. SDHC cards are NOT backwards compatible with legacy SD devices. If the SD/miniSD/microSD 4GB card does not have SDHC on it, it is not SD 2.0 compliant.
tror jeg ikke Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-08-09 12:00

ok, desimule, du må så sikkert nøjes med et 2gb kort

Godkendelse af svar
Fra : Desimule

Dato : 01-08-09 12:02

Tak for svaret o.v.n..

Jeg har kun søgt på 4GB, derfor fandt jeg ikke de almindelige.

Hvad kan man så lære af det? Spørg hos kandu, i stedet for at bruge lang tid på selv at søge på nettet.

Har fundet dem til 79 kr. incl. adapter hos Thansen - det er billigt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-08-09 12:46

Selv tak, jeg håber så du kan "nøjes" med de 2 GB