/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nye ikoner for "gule mapper"!
Fra : heller22
Vist : 1550 gange
100 point
Dato : 26-07-09 19:30

[I]Hej Line.

Vil du lige gentage opskriften på, hvordan jeg ændrer ikoner for gule mapper på Skrivebordet?

Ved at stille dette nye spørgsmål til dig, er der måske andre, der kan få glæde af det også, hvis de ikke har fulgt med i et andet spørgsmål :-)

Når du så har svaret, vil jeg lade spørgsmålet stå åbent et par dage, inden jeg accepterer dit svar :DD)

Mvh Heller [sol][/I]

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 19:33

NB! Meget mærkeligt med de humørikoner, når man bruger fed skrift .

Og ikke noget med, at der skal oprettes et nyt spørgsmål vedr. disse, tak

Mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 19:36

Citat
Ved at stille dette nye spørgsmål til dig, er der måske andre, der kan få glæde af det også
som om vi ikke ved hvordan man skifter en ikon jeg har da egne ikoner (ikke billeder) på mine mapper

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 19:37

Ikon - det lyder religiøst du må heller22 skifte til din religions profil

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-07-09 19:51

Gå i stifinder, find en mappe, højreklik og vælg egenskaber. Fanebladet tilpas og knappen Vælg et billede.

Det er opskriften. Og så kan alle se den.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-07-09 19:53

På skrivebordet er det højreklik på mappen, vælg egenskaber og knappen skift ikon.

Det var den opskrift.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 19:54

Nej det er det bstemt ikke Granner01, det skifter du et billede med ikke en ikon, højre klik på en mappe klik på Egenskaber og klik på Skift IKON, find en passende ikon og klik på OK

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 19:56

Altså ovn, nu spammer du mig sgu igen, din gavtyv . Men mit sp. er oprigtigt ment. Det er jo ikke alle, der er så kyndige som visse andre her på Kandu. Husk lige på, at vi også er mange nybegyndere, som har en hel del at lære . At skifte almindelige ikoner kan da være let nok, men det med de "gule mapper" vidste jeg gamle amatør bare ikke!

Så please, vær sød at lade andre komme til

Mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 19:58

Jeg skrev mit indlæg mens Granner01 var i gang med nummer to indlæg, men det er stadig skift ikon og ikke skift billede, uanset hvor mappen er placeret

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 19:58

Hej Granner

Citat
På skrivebordet er det højreklik på mappen, vælg egenskaber og knappen skift ikon.

Det var den opskrift.
Det virker altså ikke på "gule mapper"

Mvh

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-07-09 20:13

Jeg har XP og det virker hos mig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-09 20:18

Vista
H-klik på en mappe > egenskaber > tilpas > skift ikon > nu er der en masse ikoner du kan bruge >
Marker ikon > OK > anvend > OK > nu ligner mappen det ikon du markerede.

Samme vej > og så gendan standarder > nu er den normal igen.

Internet genveje
H-klik på ikonet > egenskaber > skift ikon > gennemse for at se flere ikoner

Virker på min Vista ultimate

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-07-09 20:20

På skrivebordet er det højreklik på mappen, vælg egenskaber og fanebladet Tilpas og knappen Skift ikon

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 20:24

Citat
På skrivebordet er det højreklik på mappen, vælg egenskaber og fanebladet Tilpas og knappen Skift ikon
det er i alle andre mapper en skrivebordet at det er sådan, på skrivebordet er der ingen Tilpas, der er det bare Skift ikon under Egenskaber

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 20:25

Hej Granner.

Citat
Jeg har XP og det virker hos mig.
Jaj ik fat en ski . Jeg har oprettet en ny mappe (gul) på Skrivebordet, klikke og gjort som ved almindelige ikoner, og nu KAN jeg godt skifte ikon .

Mvh

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-07-09 20:31

Citat
på skrivebordet er der ingen Tilpas,

Ked af det o.v.n. men sådan er det på mit skrivebord

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-07-09 20:32

Ja og min mand har Vista og sidder lige nu og skifter ikoner, men det virker ikke. Og han ser mere og mere arrig ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-09 20:35

Det kan man også i win7 DK

Se her det er en Kandu genvej og en mappe der er lavet om.

http://peecee.dk/upload/view/182786

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 20:40

Jeg er ikke kommet længere (og kommer ikke længere) end til Windows XP og der er ingen Tilpas under genveje til mapper på skrivebordet, jeg har ingen mapper på selve skrivebordet, kun genveje til mapper, måske derfor at der er forskel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-09 20:41

Det er computerskærmen der omtales som "skrivebord" --- ikke det bord computeren står på.

Ps. Det vil jeg ikke have point for.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 20:43

Det er da nogen meget kedelige Eer du har på skrivebordet, har du ikke hørt om Firefox http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/ kører fint på Windows 7 RC

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-09 20:45

OVN - h-klik på "skrivebordet" og > ny > mappe.........................nu kan du også skifte ikoner.

Ps. Man skal have administratorrettigheder

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 20:45

Hejsa alle .

Kender I det med at have en rigtig KRISEDAG? Sådan en har jeg i dag .

For jeg ved sgu godt, hvordan ikoner skal ændres.

Det der hylede mig totalt ud af den, var det med at lave sine egne. Der troede jeg fejlagtigt, at man kunne lave et hvilket som helst lille billede og bruge som ikon. Eller fx hente en Avatar ind som ikon. Derfor gik der kage i min bette hjerne .

Jeg kom også, til ovn's store fortrydelse, til at gøre reklame for en spammer i dagens løb. Jow da, det går helt godt .

Men tak til alle for hjælpen .

Mvh

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-07-09 20:46

Her kan du se det o.v.n. http://peecee.dk/upload/view/182787

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 20:48

Citat
man kunne lave et hvilket som helst lille billede og bruge som ikon
kom du op ovenpå igen det er jo lige hvad du kan, og Line99 fortæller dig sikkert hvordan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 20:50

Tak Bentjuul jeg tror det dæmrer, mine mapper ligger ikke på skrivebordet, kun genveje til mapper, det er sikkert der jeg har fået noget galt i halsen (host host)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 20:54

Citat
Jeg kom også, til ovn's store fortrydelse, til at gøre reklame for en spammer i dagens løb
du var faktisk black listet en ti minutters tid, det var lige før jeg troede at i var pot og pande angående dit allerførste indlæg, selve spørgsmålet, prøv at klikke på luppen oppe i højre hjørne før du klikker på Send

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-09 20:56

Tak OVN for de der 4 ræve..............................koster det noget, eller er det billigt næsten gratis.

Den win 7 kører med IE8

Firefox irriterer mig derfor bruger jeg den ikke.

Hver gang jeg vil fede et bogstav op eller omklamre en tekst...................forsvinder alle mine guldkorn.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-07-09 20:57

Hej Eyvind

Citat
Ps. Det vil jeg ikke have point for.
Det får du Heller ikke

Mvh

PS! Og nu venter vi (jeg) bare på Line .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-07-09 20:59

Og nu vil jeg i denne søde ventetid se noget TV. Jeg vender voldsomt tilbage ved midnatstid .

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-07-09 21:03

Jeg troede det var heller22 der ventede på Line man kan jo godt rode lidt rundt i sine profiler

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 21:55

Hej ovn.

Jeg holder lige rygepause.

Citat
man kan jo godt rode lidt rundt i sine profiler
Jeg har jo også nævnt, at jeg har KRISEDAG .

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 23:10

Til ovn.

I et andet sp. skriver du:
Citat
jeg vil anbefale PensionistEDB
Der troede jeg skisme, at det nu var Eyvind, der skulle moppes lidt . For den side har jeg unge mand ikke hørt om .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 23:19

Se bare her Heller22 mange profil, Line99 og alle i andre medkandusser: http://www.kandu.dk/tip19927.aspx jeg lod mig rive med og skrev et tip, PensionistEDB er for alle aldre, manden bag siden har gjort et fantastisk stykke arbejde, så den side fortjener lidt udbredelse

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 23:21

Til ovn igen.

Skøn Smallsnak-side denne her. Har du fået renset halsen efter at ha lært noget nyt .
Citat
det er sikkert der jeg har fået noget galt i halsen (host host)
Og
Citat
prøv at klikke på luppen oppe i højre hjørne før du klikker på Send
må jeg have til gode til næste sp. fra mig af. For der er ingen lup her, eller er der ?

Og så den her:
Citat
det var lige før jeg troede at i var pot og pande
For hulen da nej. Det sp. var ren ironi for viderekommende . Synd at du ikke lige fangede den .

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 23:25

Citat
mange profil
Kun 2 kære Kandu-kendis .

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-07-09 23:36

jo du har en lup, når du nu besvarer dette her har du jo fundet den linje med smileys, smileys sidder til venstre hjørne og luppen i højre

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-07-09 23:38

JEG ØNSKER MIG EN EDIT KNAP!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citat
sidder til venstre hjørne
sidder I venstre hjørne

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 23:48

Hej EXTERMINATOR.

Tak for opmærksomheden . Jo da, der er skisme da godt nok en lup . Jeg har dæleme bare aldrig været nysgerrig nok til at se efter, hvad det lille tegn betød . Bruger kun flittigt Citat og Smileys . Men da så ovn skrev om den lop, ja du ved - det med hvad man først ikke kan se med , og det harmonerer fint med min dag i går

Citat
Kender I det med at have en rigtig KRISEDAG? Sådan en har jeg i dag

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 23:50

Citat
om den lop
om den lup (Jøses da, og nu er det mandag )

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 26-07-09 23:54

Hej EXTERMINATOR.

Citat
sidder til venstre hjørne

Velkommen i klubben , men brug dog luppen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-07-09 23:58

behøver ingen lup, JEG KAN GODT FINDE UD AF AT HOLDE CTRL NEDE MENS JEG SCROLLER MED MUSEN

sorry, kunne ikke nære mig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-09 23:59

mandag - så er krise dagen overstået og du kan bruge hele dagen på at lave små sjove ikoner

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 00:01

men lav dem nu ikke så små at du skal bruge lup hver gang du vil se dem

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 00:10

Citat
behøver ingen lup
Mon ikke du mener Citat, EXTERMINATOR ? Jeg kan Heller ikke dy mig .

Hej ovn.

Bortset fra, at mandagen begnydnte med en stavefejl: lop = lup, så kan den kun blive bedre . Og jo, en god ide til beskæftigelsesterapi for en mandag, du der gav mig . Ved du forresten, hvad lines brugernavn er, for jeg må hellere sende hende en privat hilsen, så vi kan få stoppet denne side her, inden vi kører helt af sporet. Eller hvad synes du?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 00:23

To sjæle en tanke jeg har faktisk lige sendt et privat brev til den bette tøs, jeg har på fornemmelsen at du er ved at være træt at mine drillerier
vil du ikke ind i Stounberg point spørgsmål og komme op i hierakiet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 00:28

Men den små Line sover sin skønheds søvn så du får sikkert ikke lukket før til formiddag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 00:31

Hvis hun da ikke sidder i en stilling som kun en god fantati kan forestille sig jeg var ved at lære hende et trick som krævede længere fingre end damen har, og hun ville forsøge med fodfingrene

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 00:38

Det var da "pointguffer" .
Citat
jeg har på fornemmelsen at du er ved at være træt at mine drillerier
Det bliver jeg da aldrig, og du må da også lægge rygstykker til lidt spanking fra min side . Det er ski hyggeligt med lidt tant og fjas.

Og helt fint, at du har skrevet til Line. Så kan hun få sine velfortjente point .

Jeg har selvfølgelig kopieret den anden opskrift med at lave ikoner selv, lige for at være på den sikre side. .

Og nu daffer jeg til køjs. Go nat . Vi ses nok i dag igen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 00:45

Øb-be-døb-be
Citat
og komme op i hierakiet
Mener du, at jeg skal stille spørgsmål til den ene af mig, og så ska den anden svare, og så skal den første give den anden point . Nej min ven, sådan funker det ikke hos "os" . Ingen fætter-fuske-guffer her, du

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 00:50

Stouenberg har faktisk allerede stillet 2 point sørgsmål til dig, de venter på at du kommer ind og så får du de fuldfede (ikke) fortjente point

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 00:55

Lige en sidste bemærkning her fra om noget helt andet. Du har lige svaret kissanO1 vedr. oprydning. Helt fint selvfølgelig. Jeg har bare fundet ud af, at de 3 programmer hver især finder småting, som de hver især ikke finder på pc-erne. Derfor synes jeg, at de alle 3 bør bruges. Har du forøvrigt prøvet at bruge alle 3 lige efter hinanden?

Og jeg læser først dit positive svar senere i dag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 01:02

Nej det kan du dælme tro jeg ikke har, CrapCleaner er jo imellem de foreslåede, jeg får knopper af den og min computer går ned og skal have Windows installeret igen, det program har jeg kørt 3 gange, nemlig første - sidste og eneste gang.
Revo fidusen prøvede jeg i kort tid, den kunne for lidt og røg ud til højre.
Mine rense programmer hedder Tweaknow RecCleaner - EasyCleaner og Advancet SystemCare, de holder min eneste XP computer i topform.
Ubuntu behøver slet ikke rense programmer, Linux finder selv ud af at rydde op

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 11:44

CrapCleaner = CCleaner?

Accepteret svar
Fra : Line99

Modtaget 100 point
Dato : 27-07-09 16:16

Du beder om en gentagelse
http://www.kandu.dk/Spg138386.aspx#1585869

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 18:54

Hej Line

1000 tak for svaret .

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 18:56

Citat
at dit tip med Revo Uninstaller har været en utrolig stor hjælp for mig til at få fjernet et irriterende program, som jeg desværre fik i en Opdatering fra Microsoft.
Denne fine tilbagemelding fik jeg privat i maj måned, fra en der slåssede med sin pc. Så noget kan R.U. da gøre.

EasyC. + Advanced S.C. + Revo U. supplerer hinanden helt fint. EasyC. er lidt mere "kantet" at bruge end CCleaner, men helt fin fordi man selv kan bestemme, hvor der skal ryddes op. Jeg kan bare ikke forstå, at du har haft problemer med CC. For jeg har den på 5 pc-ere. En 98 + 3 XP-ere og 1 Vista (min kones). Og der kører fint og uden nogen problemer + jeg kender 3 gutter, hvor CC også renser op uden at lave vrøvl . Men fordi du nu "befaler" det , bruger jeg fra i dag af EasyC. i stedet for CC. Er du så glad nu

Mvh

PS! Har du set, at Line har meldt sig på siden ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 18:58

Citat
Ubuntu behøver slet ikke rense programmer, Linux finder selv ud af at rydde op
. Det er skisme også mindst 1½ dag siden, at du har nævnt: Ubuntu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-09 21:02

Du følger slet ikke med Heller22, jeg nævner og vejleder i Ubuntu hver dag,
nej jeg er ikke glad, jeg er du bruger det du kan lide og jeg bruger det jeg kan lide, jeg anbefaler en gang imellem mine metoder, men jeg befaler ikke andre til at bruge dem, der er altså en verden til forskel på ordet befaler, når der bliver sat AN foran

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 21:21

Citat
Du følger slet ikke med Heller22, jeg nævner og vejleder i Ubuntu hver dag
Jeg følger da med hver dag, bare ikke i Ubuntu, men i Windows . Og jeg undskylder meget, at jeg havde glemt et "an" . Så nu håber jeg, at du er igen.

Tak for en god Smalltalk , for nu da Line har givet livstegn fra sig, er det på tide at lukke og slukke dette spørgsmål .

Vi ses

Godkendelse af svar
Fra : heller22

Dato : 27-07-09 21:24

Tak for svaret Line99. Og 100 gange tak for din store indsats

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 01-08-09 21:49

Nogle gange (altså KUN nogle gange) er jeg en anelse fattedum. Hvorfor er dette spørgsmål stadig åbent, når det er accepteret