/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Sandberg usb digi tv??
Fra : Sorenk
Vist : 1048 gange
100 point
Dato : 17-07-09 16:12

Hej, har lige købt mig en dvb usb modtager til min bærbare for at kunne se tv på den.

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=97594

Har fulgt installtions vejledning til punkt og prikke, men scanneren kan ikke finde en' eneste kanal har sat større antenne på og taget den med udenfor, det hjælper ikke... nogen der har erfaring med noget lignende??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 17:10

Citat
har sat større antenne på og taget den med udenfor, det hjælper ikke...

Du skal op i toppen af et træ for at fange noget

Det siger næsten sig selv til den pris.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-07-09 17:22

Betal TV-licens, så kommer der signal

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 17-07-09 17:28

Den har jeg også prøvet. Koblet til fællesantenne. Fandt TV2 + DR-Update med masser af sne, der ikke kølede en ski i denne varme. Så spild af penge

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-07-09 19:38

Hvis din antenne, med et almindeligt analog TV, er god nok til at kunne modtage det analoge TV2, bør den også være god nok til digital TV.
Hvor langt bor du fra antennemasten?
Fællesantenne signalet er ikke nødvendigvis egnet til digital TV.

Kommentar
Fra : Sorenk

Dato : 17-07-09 20:13

Hej igen.. har købt lige denne bla PGA de meget gode anmeldelser

«
Morgenavisen Jyllands-Posten i Danmark har testet Sandberg USB DigiTV (udg. 14/2-2007). De skriver bl.a.:
»... Sandbergs USB DigiTV hører til de billigste tunere på markedet - men den fungerer perfekt. Og uden de problemer med at vise undertekster, som enkelte tidligere modeller fra andre fabrikanter har haft…. Skærmen viste digitalt tv i langt bedre kvalitet, end vi kender det fra tilsvarende analoge tv-tunere til pc'en...«

Sandberg USB DigiTV har fået 9 point ud af 10 fra Komputer for Alle (testet 9/2-2007) og har udmærket sig ved at få tildelt betegnelsen "Anbefaler". De skriver bl.a.:
»... Med denne lille smarte tv-tuner fra Sandberg er det en smal sag at få pc'en til at vise digital-tv... Nem og brugervenlig installation, god modtageevne, god pris og understøtter DVB-T og tekst-tv...«

«
Ingeniøren har testet dvb-t tunere til USB porten, heriblandt Sandberg USB DigiTV, som har vundet testen og dermed fået anmærkningen Testvinder (udg. 14/12-2007). De skriver bl.a.:
»... I denne test vinder Sandberg med et gennemarbejdet og solidt produkt, der bare virker...Der mangler ikke noget i Sandbergs tv-tuner...Det kan ikke gøres nemmere eller hurtigere...Fjernbetjeningen er en smart lille sag, der virker upåklageligt...Sådan skal en tv-tuner til notebooken virke. Lækker hardware og lækker software, der bare fungerer...«

Selvom det er en ældre test, burde signalet, og produktet jo kun være blevet bedre, så det med pris og kvalitet holder ikke..

Har haft den monteret til en alm antenne monteret på en skorsten, der var signal, men havde ikke regnet med at en så stor antenne var nødvendig, bor i Køge og der er ellers fint digitalt signal.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-07-09 20:31

Du kan IKKE fange noget med den "strikkepind"....... (måske hvis du står ved siden af masten)

Det er at putte folk "blår" i øjnene.....

Teoretisk er antennen god nok - men det bliver desværre ved teorien....

Accepteret svar
Fra : niss45

Modtaget 50 point
Dato : 17-07-09 21:03

Hej.
Jeg har selv overnævnte usb modtager, og kan ikke genkende problemet med sne på alm. antenne som vi bruger i campingvognen, dog kan der være lidt sne, hvis den medfølgende antenne benyttes , og kan løses ved at brgue magneten og sætte den på en metal genstand og sætte det i et vindue, så har jeg ikke oplevet problemer med at se tv. Jeg kan bl.a. se DR1, DR2, TV2. TV2 update.Man skal dog altid når modtageren flyttes til eks. et andet landsdel køre en scanning for at finde kanalerne i området. Er der problemer med at få den til at virke kan du prøve dig lidt frem med div. indstillinger , som jeg selv forsøgte for at forbedre kvallliteten, og undgå at billedet hakker, der kan dog forekomme forsinkelser med billede og undertekster, men det kan jo også ske med en stationær digi modtager i huset.
Held og lykke med den.
Jeg er selv godt tilfreds mes Sandbergs usb modtager.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 17-07-09 21:06

Hej igen .
Den jeg har køre dog stadig mpeg3 og vil når jeg finde en model med mpeg4 købe en ny som skulle kunne modtage lidt flere kanaler.. Og til sidst jo jeg betaler også licens . men digimodtager er ikke begrænset for licens betalere.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 17-07-09 21:10

Prøv at tjekke denne side fra Sandberg. om driver til windows.

http://www.sandberg.it/support/product.aspx?id=133-41

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-07-09 22:55

Antennens kvalitet er afgørende for at kunne modtage. Når det bemærkes at den med magneten skal sættes på en metal genstand, for at give bedre signal, så er det fordi at denne metalgenstand giver modvægt til antennen, og virker som reflektor. Det er almindelig antenneteknik.
Nu er det så ikke alle TV master, som endnu er opgraderet til at kunne sende digital signaler, så derfor må du sikre dig, at der er en sådan mast i din nærhed.

Formit vedkommende, så står sydsjællandssenderen (DR1) uden for byen, men er ikke opgraderet til digital, så den skal hentes fra TV2 masten ved vordingborg (ca. 30 km væk), og her er der kun et meget ringe signal, som dog også skyldes de geografiske forhold der skygger.

Så der er altså flere forhold der skal tages i betragtning, for at opnå et godt signal. - Så godt er det digitale signal heller ikke i forhold til det analoge signal. Det er en indbildt misforståelse.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 17-07-09 23:13

Severino:
Citat
som dog også skyldes de geografiske forhold der skygger.
Så lad dog være med at stå mellem antennen og senderen

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : Sorenk

Dato : 18-07-09 07:38

Tak for svaret niss45. Håber at jeg kan bruge min campingvogns antenne så..