/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Højtaler / skærm / dæmpe...
Fra : Line99
Vist : 752 gange
100 point
Dato : 13-07-09 19:25

Hej

Jeg har indkøbt små computerhøjtalere, da pc'en ikke var født med lyd,,
Philips spa 3200
disse: http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2405304
med egen strømforsyning og mini-jack-stik. De er rigtigt gode, og jeg har lidt hjemmelavet fået dem monteret hængende på siden af min computerskærm...

Men, men, men,,,,, nu laver de lidt billed interferens, skærmen ''blafrer'' en anelse og det er jo lidt træls. Det er kun i den side hvor forstærkerdelen sidder, så det er ikke selve højtaleren (magneten) (da havde det været symetrisk).

Så spørgsmålet er ... har I en ide til materiale, der kan dæmpe ''støjforholdet'', så skærmen ikke forstyrres af den ene højtalers forstærkerdel ???

Håber at I kan hjælpe

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 19:32

Forsvinder interferensen, hvis du fjerner højtalerne?

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 13-07-09 19:33

Jepski

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 19:40

1. Ski godt med et kort svar .

2. Du må flytte de højtalere

3. Du må i gang med at lave en grim skærm taget fra de der antenneledninger, der bruges til TV .

4. Du må købe nye højtalere, der ikke har samme dårlige indflydelse på din skærm

2. er nok at foretrække

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 13-07-09 19:47

Nice try

,,,,,,,, ser liiiiige hva' den ellers gir'

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 19:48

Klart nok

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 110 point
Dato : 13-07-09 19:54

Hvis nu bare den højtaler, der driller kunne skilles ad? Så kunne du osv.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 13-07-09 20:04

Alt kan skilles ad, kunsten er at få det sat sammen igen
(men jeg kan da godt se hvad du mener)

,,,,,,, jeg kan da også finde et par sjove sidespejls-beslag hos huggeren, men nu ser vi lige ,,,

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-07-09 20:07

Hvis du kan finde en tynd metalplade kan du prøve at sætte den i mellem

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 13-07-09 20:09

Staniol er et godt materiale til det.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 20:09

Citat
sjove sidespejls-beslag
FNIIIS. Dem ska du sgu nok få dit hyr med at skrue på skærmen . Ellers KANON løsning

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-09 20:10

Du må have pladsproblemer siden de skal hænge på skærmen..........

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 13-07-09 20:22

Metal ,,, staniol - jo

,,, min stationære har hjul, så jeg kan trille rundt med ''arrangementet''

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-07-09 20:24

Det skal jo ikke være en "Panser" plade

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 13-07-09 20:33

hva' er en panserplade ?? ,,, materiale

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-09 20:48

Panserplade.......
I grunden de jernplader en tankvogn består af og hindrer at kugler trænger igennem, de bruges på jetjagere som ret tynde, og helt op til 500 mm tykke på store slagsskibe.

Bruges ikke mere i større udstrækning man har specialvåben der kan trænge igennem de tykkeste.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-07-09 20:50

En panserplade kan være en flere centimeter tyk jernplade,
så hvis du sætter så'n en på siden af skærmen tilter den ski nok

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 21:04

Citat
En panserplade kan være en flere centimeter tyk jernplade
Og den er dyrere en 50 nye sæt højtalere .

Så Klaudi - ikke drille

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 13-07-09 22:45

heller22
Klaudi har hjulpet mig mange gange, og har for laaaaaaaaaang tid siden fået specieal tilladelse til at pjanke i mine tråde
men det ved du selvfølgelig ikke meget om når du kun har været her i godt to uger ??

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 13-07-09 23:13

Hej Line.

Jeg har været med siden 24.03 då. Ka jeg også få sådan en tilladelse ?For Kandu ville være ski kedelig , hvis der ikke var plads til lidt tant og fjas

Mvh

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 13-07-09 23:32

Hej Line

Peet49's forslag med staniol er slet ikk' tosset. Hvis ikke det virker, så prøv lige at lægge det i flere lag. Hvis det virker, så vil jeg forsøge at få fat i en printplade fra en elektronikbutik, og sætte den op i stedet. Den kan skæres og bores i, så det er lettere at få noget stabilt ud af løsningen.

Jeg har endnu ikke oplevet interferensproblemer med fladskærme, selvom jeg f.eks. har en lampefod med strømforsyning klods op ad min skærm, så hvis dine problemer skyldes, at du har en gammel 'tykskærm', så er det nok både nemmest, pænest og knapt så dyrt, hvis du skifter til fladskærm.

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 14-07-09 00:09

tak for alle materiale forslag - kigger lige på det

michaelsp, det er det ''en gammel 'tykskærm',
jeg er nu meget glad for den, de har bedre farver end fladskærmene

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-09 00:50

Sådan en tykskærm, som jo også er flad, er på mange måder bedre end tyndskærmene.

Men elektronerne bøjes jo i deres bane af magnetfeltet fra en elektrisk strøm i nærheden.

det kan være ret svært at skærme. Tor ikke på at alufolie stopper et magnetfelt. Teorien er lang og kedelig, så den gider jeg ikke her.

magnet feltet fra forstærkere udgås ved rigtig ledningsføring i forstærkeren. Det kan du ikke lave om på.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-07-09 01:09

Jfr. Transors kommentarer:
Citat
2. Du må flytte de højtalere
Mvh

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-07-09 03:55

"Tykskærm"

Tjaeh, navnet måtte jo komme på et tidspunkt ...........

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-07-09 09:26

Citat
,,,,,,, jeg kan da også finde et par sjove sidespejls-beslag hos huggeren, men nu ser vi lige ,,,

Det er eder smart. Hvis armene så er lange nok på beslagene, så kan de klappes fremad, og du har et par indbyggede, og højtydende hovedtelefoner!

Det tror jeg at jeg også vil overveje

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 14-07-09 09:48

nemlig severino, der er jo ingen der har sagt at det skal være kedeligt

,,, og hvis man kører et spændebånd (f.eks. det der bruges i husene som kryds til vægstabiliteten) og lige bolter det sammen et usynligt sted, kan der monteres meget godt fra havet

,,, eller kører en gang træliste - som rammen på et billede hele vejen rundt skærmen, er der også materiale at montere på,, ,

lige nu sidder de nærmest som et par øreringe; de hænger med et par elektrikerstrips om maven, på hver side af skærmen, men jeg skal jo liiiiige have fundet dæmpnings-materiale før videre

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-07-09 11:55

Har du prøvet, at bytte om på højttalerne, for at konstantere, at det er den med forstærkeren som skaber problemerne?
Sandsynligvis er det strømforsyningens vekselstrømsfelt der påvirker din skærm!

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 14-07-09 20:15

Nå, jeg valgte så at pille strømdelen ud af højtaleren; forlængede den med 1/2 m ledning og samlemuffer; selve netdelen ligner en dims til mobiltelefon-strøm; mangler nu at finde lidt små stik der er pænere end mufferne; ellers kører det fint. Men nu er jeg ovre problemet med dæmpning

Jeg har længe kunnet sende lyden ind i steroen via miniplug ud af pc og ledning ind i aux; men det er ok med små højtalere direkte på. Købte jo først et par højtalere med usb tilslutning plug and play; det kunne jeg ikke få til at fungere med Ubuntu :-/ så de røg ud; men nu er det super

Takker for interessen, desværre var det ikke så hot med sølvpapir (grimt og fungerede ikke optimalt) skærmen blævrede /pulserede alligevel tæt på strømdelen.

Lade den stå lidt endnu og så går den til heller22

Tak for al hjælp

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-07-09 23:32

Hej Line.

Jeg er dæleme vildt imponeret at din tekniske kunnen og hitte-på-somhed . Det er til at blive helt positiv af . Og jeg skriver ikke dette på grund af
det her:
Citat
Lade den stå lidt endnu og så går den til heller22
men fordi jeg sgu mener det.

Mvh

PS!
Citat
Jeg har længe kunnet sende lyden ind i steroen via miniplug ud af pc og ledning ind i aux
Det er et MUST, hvis man vil ha rigtig lyd til gode spil . Jeg har en knaldgod forstærker + 5 højtalere. Mums .

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 15-07-09 08:33

Tak for svaret heller22.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 15-07-09 12:23

Hej Line.

Tak til dig også. Det var en fornøjelse at være med i dit spørgsmål .

Hvornår får man mon tilladelse (som den Klaudi har fået) til ikke at være så kedelig ???

Mvh