/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
agk - Mp4 afspiller m/wma/drm
Fra : ingelein
Vist : 2197 gange
100 point
Dato : 10-07-09 14:57

Hej
Nu har jeg tilbragt lang tid med at søge på en afspiller, med WMA/DRM.
Da jeg endelig fandt en agk MP4 afspiller fra agk Nordic, viser det sig, at jeg ikke kan finde sådan en på nettet. Firmaet agk har en flot hjemmeside, men fortæller ikke, hvor man kan købe deres produkter. Ingen priser - og endnu værre, hverken e-mail eller telefon.

Hold kæft for et oldnordisk foretagende, åbenbart uden de fornødne ressourcer til at besvare kundespørgsmål.

Da jeg endelig fandt et telefonnummer dertil - var der selvfølgelig lukket kl. 15.00 om fredagen.
Det kan godt bringe mit p.. i kog, med sådan en dårlig service serveret ret så forkromet.

Er der nogen, som kan finde en anden mp4 afspiller med DRM.

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-07-09 15:16

Køb en iPod Nano på 8 GB.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-07-09 16:02

Ipod kan ikke afspille beskyttede wma filer, Ingelein du smutter da bare en tur i Fona og køber din AGK mp4 player, er du nu sikker på den kan afspille din lydbøger ?
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=5801410020

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-07-09 16:14

Havde i farten underset
Citat
med WMA/DRM

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-07-09 16:29

Citat
Er der nogen, som kan finde en anden mp4 afspiller med DRM.
øv jeg overså den linje, ja køb en magen til min helt nye Sony walkman afspiller: http://www.dustinhome.dk/pd_5010189518.aspx?csref=Kelkoo_5010189518

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-07-09 16:58

Her er en og det er en sony. Sony har butikker rundt om i Danmark.

http://www.alexi.dk/sony-nwz-a820-mp4-afspiller.html

http://www.sonycenter.dk/

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-07-09 17:01

Det kører bare for os i dag, hva'ba' ovn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-07-09 19:27

AGK yder ikke service eller producerer noget som helst

AGK er blot et varenavn der bliver brugt på "billigprodukter" fremstillit i kina på licens

Sælges i diverse stormagasiner......

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 12-07-09 10:15

Hej og tak for alle svar
Jeg har kigget på de foreslåede afspillere. Desværre er vores lokale FONA ikke leveringsdygtig.
@o.v.n.
Er det muligt at sætte andre høretelefoner på afspilleren. Mine ører/øregange er desværre for små til "Prop".
Specifikationen på afspilleren siger:
1 x hovedtelefoner ( miniconnector stereo 3,5 mm ) ¦ 1 x USB

Nu har jeg fundet ud af, at meget teknik går på afspilning af video, film osv. Det har jeg slet ikke brug for. Jeg skal kun bruge den til at lytte til bøger. Lydkvaliteten betyder meget, da jeg nærmest er døv på det ene øre. (Tak ingen kommentarer -

Hvis jeg vælger en med Blue Tooth, hvordan virker det så. Jeg har en router og et par pc'er, som kører trådløse. Går afspilleren på den trådløse og virker som en pc???

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 12-07-09 10:50

Hej Ingelein.

Jeg har også lånt et par lydbøger på CD. Der var formatet MP3. Så til dem kunne jeg blot bruge en ganske almindelig MP3- afspiller.

Vedr. hovedtelefonstik: De fleste stik til små-afspillere er mini-jackstik. Hvis du har hovedtlf. med et større stik, kan du købe et lille mellemled, så store gode ørebøffer kan bruges til disse mini-afspillere

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-09 12:03

For at tage det sidste først
Citat
Hvis jeg vælger en med Blue Tooth, hvordan virker det så
jeg tror at det er forbindelsen mellem mp3 afspiller og lyttebøffer som er trådløs, de bruger mere strøm end dem med kabelforbindelse, men det er måske rart at undgå ledningen.
Har du fundet en afspiller med bluetooth forbindelse mellem computer og mp3 afspiller ? Kom med et link....
Heller22 har allerede svaret på det andet i spørgsmålet, du kan bruge en hvilken som helst hovedsæt som lyttebøffer, alle mp3 afspillere har denne 3,5mm minijack stik og jeg tror at alle mp3 afspillere som standard medleverer lyttebøffer som ligner disse: http://www.mobiludsalg.dk/pi/AKG_K310P_in_ear_headphones_16044_2606.aspx de hænger på den lille flap i øret som er lige uden for øregangen, og er ok hvis du sidder og slapper af i rokkestolen, men hvis du er aktiv i haven så falder de ud hele tiden. Jeg har mindst 5 sådanne sæt som fulgte med når jeg køber ny mp3 afspiller
Jeg bruger min mp3 afspiller på arbejdet og lyttebøfferne skal blive på plads, også når jeg står på hovedet inde i maskineriet, derfor har jeg købt disse her: http://www.mobiludsalg.dk/pi/Sony_MDR_AS20J_in_ear_loop_silver_black_17546_3105.aspx den bønne formede åbning passer perfekt over alle ører og de bliver på plads, lydgiveren (højtaleren) er lige uden for øregangen
Citat
Går afspilleren på den trådløse og virker som en pc???
nej ikke sådan umiddelbar og jeg aner ikke om du måske kan få den metode til at virke, hvis du vil arbejde videre med det, så skal du bruge en FM transmitter til computeren og en bærbar FM radio modtager, mange mp3 afspillere har FM modtager.
En FM transmitter har en meget begrænset sendestyrke, måske kan det virke inde i stuen ved siden af computeren og måske kan du sætte computeren i havedøren og lytte til lydbøger som ligger på computeren:
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=134-03&goto=productinfo&gruppe=MP3&undergruppe=mp3_tilbehor&mainkategori=Lyd&mainfunc=link&fromgo=yes den skal så i computerens højtaler udgang og sender så et FM signal som kan opfanges af en hvilken som helst FM radio, bluetooth forbindelse mellem computer inde i stuen og lyttebøffer i haven, det kan du godt glemme, det er til at overføre lydbøgerne fra computer til mp3 afspilleren, eller fra mp3 afspiller til lyttebøffer (kort afstand) bluetooth er en radiosignal og den er rimelig hurtig men ikke så god som FM

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-09 12:21

Ingelein har du læst denne side: http://netmusik.wordpress.com/2008/01/25/tag-musikken-med/ nederst på siden er der en liste med afspillere som med garanti kan afspille drm beskyttede wma filer, der er flere end dem på siden, de som er vist er afprøvet og man ved at de kan (min Sony Walkman kan også)
de nederste er mobiltelefoner, var det noget ? Alt i en enhed, det lyder da nemt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-09 13:57

Hej Ingelein - er du skyllet væk med skybrudet (som blev væk) ?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-07-09 10:13

Hej o.v.n.
Nej, - og tak for interessen, nej, jeg er stresset, har dead-line på en opgave.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-09 11:12

Helt ok - altså ikke ok at du er stresset, husk at hvis du giver et PROBLEM navneforandrig til en OPGAVE, så er den straks mere overskuelig, men det har du jo gjort!
At nogle afspillere har både video og foto fremviser, det skal du ikke tage så tungt, du behøver jo ikke bruge alle muligheder, bare fordi de er der

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 03-08-09 21:22

Tak for svaret o.v.n..

Tak for den store umage Du har gjort for at finde frem til det jeg kan bruge. Den eneste afspiller med WMA DRM 9 + 10 i miles omkreds fandt jeg ganske tilfældigt i dag i ........ ALDI. En Medion til sølle 399 kr. Hvis den ikke dur, har jeg et par børnebørn .

Men jeg tror nu ikke altid at man kan regne med at fordi en ting er billig - er den "billig".

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-08-09 00:59

Selv tak - godt du fik fundet en som kan klare det DRM halløj, Aldi har mange gode ting til billige penge