/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Nyt bundkort.
Fra : heimer
Vist : 498 gange
75 point
Dato : 12-04-03 13:16

Jeg er ved at sammen-sætte en ny pc.
og kan ikke finde ud af hvad for et bundkort jeg skal vælge.
Er der nogle der har nogle gode forslag?
Dog max. 1000 kr. (ca.)????

følgende skal i...

AMD t. bred XP 2400+
Sapphire ATI Radeon 9500 Pro
maxtor 80 gb., 7200 PRM
samsung DDR3200 ram, 512 MB

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 12-04-03 13:31

Næste ligegyltig men sørg for at der er USB 2, Lyd og LAN og evt Firewire og RAid on board
Selv bruger jeg et Gigabyte GA-7VAXP sokkel A som ligger i kr 1000 klassen.
Hvis du bruger et gammelt kabinet så skal du være sikker på at SB5Volt kan leverer mindst 2 amp. Spændingsforsyningen 300- 350 watt
Mvh OW

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 12-04-03 18:46

Hej
Helt enig med oldwiking
Mine favorit fabrikanter er dog Asus og Microstar, men sådan er der jo så meget

mvh srhansen

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 12-04-03 20:24

Hi
Forøvrigt har jeg længe haft og gør ATI all in wonder produkterne til mit speciale
Jeg kører et lille one mann show OLD WIKING MULTIMEDIA ved side af mit daglige job
og er instruktør og konsulent for Allerød Senior IT gruppen. Selv er jeg i dag 65 år men også fra 1937 altså stadig med ca 2 år før jeg går på pension.
ATI kortet har jeg anvendt i forskellige øjemed, men nu går det i retningen Video redigering og home theater retningen.
Er af og til også leveringsdygtig i special dele da jeg indkøber via Tyskland.
Held og lykke med din assembly OW

Kommentar
Fra : MuseHatte

Dato : 03-05-03 22:02

Hvis du skal oc er det helt sikkert EPox EP-8RDA+ bundkort koster 919kr
Hvis du gerne vil have et bundkort med en masse features som S-ata raid og alm raid og oc en smule skal det være asus A7N8X deluxe dog koster den 1159kr