/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp til DVD-ROM kørsel
Fra : lhjorgensen
Vist : 277 gange
50 point
Dato : 12-04-03 10:22

Mit dvd-rom har indtil videre kørt ganske godt, men pluselig vil den ikke mere. Den siger en underlig lyd (krasende) og påstår at der ikke er nogen skive i E-drevet. Jeg har prøvet med almindelig musik cd'er, og det ville den i første omgang godt, men så går det galt. Den dør simpelhen. Jeg har en Medion computer, og bruger Power DVD, og har lige været på Medion website og hente en ny driver - heller ikke dette hjalp. Er der nogle af jer Kloge Åger der kan hjælpe mig.

Henriette

Accepteret svar
Fra : Random

Modtaget 50 point
Dato : 12-04-03 12:35

Hej Henriette.
Det lyder som om selve dit drev er gået i uorden, både pga. kraselydene og fordi det stadigt virker havlt med Cd'er, men det så dør igen, tyder ikke som noget softwarefejl. Så hvis der stadigt er garanti på din computer, må forhandleren/producenten bytte eller reparere det for dig.

Mvh. Random.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 12-04-03 13:37

Det er med sikkerhed et mekaniskt problem, men kan muligvist være forårsaget af et fremmedlegme. Her har jeg foreks set at et førings stykke fra dvd skuffen var faldet af og havde lagt sig i klemme. Prøv at kør skuffen ud og sluk for computer, demonter dvd drevet og prøv at ryste det.
Mvh OW

Kommentar
Fra : Random

Dato : 12-04-03 14:21

Ja sandsynligvis, kommer lidt an på højden af kradse lydene :) men du skal bare ikke rode for meget ved det, altså hvis der stadigt er garanti på. Du kan evt. også checke om stikket bagpå sider helt som det skal. Prøv at tage det ud og i en enkelt gang.
God weekend.

Kommentar
Fra : lhjorgensen

Dato : 17-04-03 13:37

Tak for svarene, jeg skiftede den altså ud med en ny, så nu kører det igen.

Kommentar
Fra : Random

Dato : 17-04-03 15:22

Godt nok, ku sikkert oxe have taget uger at få det fixed...
Men husk liiige at godkende et svar. :)
Go Påske!
hilsen Random

Godkendelse af svar
Fra : lhjorgensen

Dato : 21-04-03 12:31

Tak for svaret Random. Og god påske til dig....