/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
HJÆLPPPPPP....
Fra : Harbo21
Vist : 657 gange
200 point
Dato : 11-04-03 23:43

Jeg har lige købt en ny computer, og den virker ikke..
Når jeg starter op for den holder den sig i gang i 10 sek og går ud i gen, og den grønne pære bliver ved med at lyse på mit bundkort.
Der ligger et stik inde i min maskine som der står "BUZZER" på hvad skal det bruges til...

Kommentar
Fra : technet

Dato : 12-04-03 00:35

er det en 300 watt srømforsyning du har i ??
det skal helst være 400 eller derover
og er din blæser på din køler kraftig nok ??

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 12-04-03 00:51

300watt er mere end rigeligt til en almindelig pc...

tag for eksempel moi!!!

P4 2.4 ghz, overclocket til 3.01 Ghz
1024 mb ddr-333 Mhz
Brænder
DVD
extra chipsæt køler
2 hardiske
osv...

det køre mere end fint med en 300 watt... så det er nok ikke det skal du se!!!

kan man måske få lidt mere info om din pc...

hvilket bundkort
hvilken cpu
hvilken drev (harddisk cd-rom etc.)

har du selv sat den sammen(bygget den)

Mvh dr_scooter

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 12-04-03 03:19

Hej Harbo,

såvidt jeg husker... så sku' "Buzzer" være en avanceret "PC-Speaker"... men jeg er ikke hel sikker... jeg mener dog ikke at det sku' ha' nogen betydning om den er koblet til eller ej... men fulgte der ikke en manual med pc'en?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 12-04-03 04:54

hvor meget skulle du evt have for dit bundkort

Kommentar
Fra : Light

Dato : 12-04-03 08:46

ingen af de små ledninger har betydning om de er koblet på eller ej for computerens drift...

jeg kan næsten gætte mig til at det er en INTEL CPU er har siddende i... AMD's går nemlig ikke ud men de brænder af i stedet for..

Check at din køler sidder ordenligt på din CPU ellers skal du nok ud indvistere i en ny...

Kan du ikke lige skrive hvad din computer består af ?? altså brænder, DVD, hvor mange Harddiske - hvilket bundkort osv....

Mvh Light

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 12-04-03 13:47

Tyder på en ikke total kortslutning som for PSen termik til at koble ud.
Ud med bundkortet og chek at de stags som du skruer bundkortet fast i nu også sidder på de rigtige steder, og at der ikke er løse skruer under kortet.
Mvh OW

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 12-04-03 14:17

Hej Harbo21

Hvis computeren er helt ny, synes jeg, du skulle henvende dig til forhandleren
og få den udskiftet med en model, der virker.
Og vil de ikke det, må de sørge for, at den model, du har, kommer til at virke.

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : RaB

Modtaget 200 point
Dato : 12-04-03 15:39

hej harbo

du skal bare byt rundt på din powerled og rest sw. nede på dit bundkort... så skulle det virke..

Kommentar
Fra : S.Riis

Dato : 13-04-03 12:28

Når du starter den op, påbegynder den så en bootning af dit operativ-system? Eller er der blot "sort skærm"?

Godkendelse af svar
Fra : Harbo21

Dato : 16-04-03 15:08

Tak for svaret RaB.