/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Internet på en HP Compaq ?
Fra : wulffe83
Vist : 549 gange
89 point
Dato : 04-07-09 17:40

Hey,

Jeg har lige købt en Compaq iPAQ H3700.

Og jeg fik en kabel med til com1 porten, og så tænkte jeg på om man kunne få den til og gå på nettet via det kabel ?

Hvis ja, hvordan ? :D

Wulffe

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-07-09 17:44

Du kan efter min ringe mening kun bruge det almindelige internetkabel med den der 4-kantede "clips" til at tilslutte din pc til internettet

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 04-07-09 17:45

Det er en Pocket Pc :)

Der er ikke plads til den der 4-kantede "clips" :)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-07-09 17:52

Har du 2 spørgsmål om det samme?

Men så skal du vel bruge trådløs tilslutning, hvis der vel at mærke er netkort i sådan en lomme-pc

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 04-07-09 17:54

2 Spørgsmål ?

Det ved jeg ikke om jeg skal

Det ville bare være nemmere for mig hvis den kunne få net fra min COM1 port

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-07-09 17:57

Jeg tror, at min pc lige fik en mini-altshajmer . Du har kun det ene spørgsmål. Så det er som det skal være.

Og jeg er altså næsten sikker på, at du ikke kan bruge COM1. Det skal være alm. kabel eller trådløst

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 04-07-09 17:58

Okay, det er jeg ked af og høre

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-07-09 17:59

Men vent nogle timer. Så kommer der sikkert nogle af experterne "forbi". Og lad os "se", hvad de mener

Mvh

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 04-07-09 18:00

Okay,

Og tak

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-07-09 18:01

Selv tak og kryds fingre, ik?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-09 19:34

Ikke ekspert - men kom forbi.

http://www.theunwired.net/?item=ppc-2002-the-new-compaq-ipaq-h3700-pocket-pc

Den leveres med enten USB eller comport.

Det er muligt at der findes en com ~ USB converter ledning, men jeg er i tvivl.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-07-09 20:24

Når der nu er Messenger og Pocket Internet Explorer, vil jeg mene, at du nok skal ha fat i en internetudbyder, for at få en af de små dimser, som der også kan sættes i en bærbar, så man kan være på nettet næsten overalt. Men sådan en dims (jeg kan altså ikke huske, hvad den hedder ) skal vist sættes i en USB-port .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-07-09 20:31
Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 05-07-09 18:17

Eyvind:

Jeg har fået et stik til comport - Men jeg er bare i tvivl om man kan hente internet fra den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-09 18:23

Du må vente til en af de rigtig gamle drenge kommer forbi............jeg ved ikke meget om comporte.

Kommentar
Fra : wulffe83

Dato : 05-07-09 18:23

Nej okay, men tak anyway

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-09 19:53

Hvad står der i den medfølgende manual ?????

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 89 point
Dato : 05-07-09 19:54

Jeg ser frem til, at en af de gamle drenge kommer på . Og jeg er næsten sikker på, at de vil svare, at du ikke kan bruge com-porten til internet, men skal bruge Mobilt internet . Det blir spændende

mvh

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 06-07-09 12:42

hej
jeg er ikke en af de gamle drenge på dette forum men ny bruger og arbejder for fluke instrument

der findes et trådløs rs232 , som vi bruger på de gamle måleinstumenter og det er nok for dyrt til private

hvis i googler.
trådløs rs232
wireless rs232

her er et eksempel :
http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/1716.aspx

Godkendelse af svar
Fra : wulffe83

Dato : 07-07-09 19:38

Ja, det var jo ikke et svar.

Og dog - Jeg har købt et Usb moden, og der virker :)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 19:43

Tak for pointene . Mht USB-modem, så er det bestemt lige sådan en tingest, du skal bruge, læs selv her:
http://privat.3.dk/mobiltbredbaand/Mobil-opkobling/USB-modem-E169/

Held med det og
Mvh fra Heller22