/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ASUS P5Q DELUXE ???
Fra : NegoZatoR
Vist : 827 gange
500 point
Dato : 28-06-09 16:49

har brug for jeres hjælp igen .. :)

Jeg har købt en nyt Motherboard og en ny køler.

Boadet er et Asus P5Q Deluxe
køleren er en Asus Triton 81

nu har jeg så skildt min computer ad og sat de nye dele i..

når jeg så tænder min computer er der bare sort skærm.. og min "HDD LED" på kabinettet lyser bare ..

den bipper ikk .. men det lige som om min skærm går væk fra standby .. og så går den på standby igen med det samme..

forstår ikk hvad der er galt .. ?

nogen der kender til nogen evt. typisker problemer eller fejl jeg kan have lavet med mit nye board ???

Håber på jeres hjælp :D

mvh. NegoZatoR

Kommentar
Fra : humleglad

Dato : 28-06-09 16:55

Jeg vil foreslå, at du starter med at sikre dig at RAM, processor og alle kabelforbindelser sidder rigtigt. Det kan være flere ting der er galt, efter hvad du beskriver, men prøv som sagt at genmontere ovennævnte komponenter.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 16:56

Du har da helt sikkert tjækket, at du har sat grafikkortet i, og at grafikkortet og motherboard passer sammen og at strømforsyningen er kraftig nok .

Det var bare det og god eftermiddag

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 28-06-09 16:59

Jeg har to sæt ram.. nogen der kører dualkit og nogen der for sig selv .. jeg prøvet med begge to .. ingen foreskel .. jeg har haft køler af og tjekke prosessor.. den kan jo kun side på en måde .. :)

alle kabler har jeg tjekket 10.000 gange .. sat helt nye kabler i , der fulgte med boardet .

så har jeg prøvet at reset bios .. men stadig det samme.

fatter det godt nok ik' der kan da ikk være sket noget med mit grafikkort var ?! .. har taget det stille og roligt ud .. og lagt det for sig selv pænt.

hmm .. :S

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 28-06-09 17:00

hmm tænkte faktisk på om min strømforsygning er stærk nok.. når jeg har købt ny køler ..

kan den virkeligt godt trække så meget at det kan være det ?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-06-09 17:03

Citat
kan den virkeligt godt trække så meget at det kan være det ?
Det var sådan set lige det, jeg også tænkte på. Men jeg ved skutte, hvordan det kan tjækkes.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-09 17:03

Den slår nok fra inden den når at bippe.

Alle strømstik evt. også den til CPU'en er vel sat til.

Så skal du tage alt fra
HD
skærm
Al ekstra udstyr
skærmkort ud hvis der er et indbygget
Ram ud
tast. og mus
løse usb tilslutninger
løse lydtilslutninger

og start så.......................den skulle nu gerne bippe. (hvis der er sat en bipper på motherboard)

Check også de små stik (HD led audio og hvad der ellers er)

Får du noget bip så stat med at sætte dine ram i (evt. bare en enkelt klods)

Og så skærm/skærmkort - så du kan komme i bios og kigge.

ellers bare en ting ad gangen.......................desværre tager det lidt tid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-09 17:06

Køler af og på ........................husk et tyndt lag pasta

Kommentar
Fra : NegoZatoR

Dato : 28-06-09 17:07

okay må jo lige prøve..

hva mener du med strøm til cpu'en ???

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 510 point
Dato : 28-06-09 17:30

Mit gæt er CPU eller RAM ikke understøtter den BIOS version du kører med.
se på
http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us

Citat
1 the power LED is on

1.1 Make sure all cables are connected well

1.2 Please clear CMOS to have a try(refer to motherboard manual for details)

1.3 Keep the necessary components ( a CPU, a memory, a graphic card )on board to test

1.4 If there is still blank screen, please connect the connector of speaker to check if there is any beeps

1.4.1 If there is no beep, please contact your retailer for a check

1.4.2 If there is beep, please try to judge from the beep code as the following steps, if the problem still remains after the troubleshooting, please contact your retailer for a check.

1.4.2.1 Memory issue: Beep (1 long 2 short)

A Clean the Golden Finger of memory

B Clean the memory slots

C Leave only one memory stick to test

D If convenient, please change different memory to test again

1.4.2.2 Graphics card issue: Beep (1 long 3 short)

A. Clean the Golden Finger of graphics card

B. Clean the graphics card slots

C. Try to test the onboard graphics card if there is onboard VGA integrated

D. If convenience, please change different graphic cards to test again

1.4.2.3 CPU issue: Beep (5 short)

A. Check whether the CPU is in our CPU support list

B. Check whether there are any damagers of your CPU or CPU socket.

C. .Check whether the CPU fan is correctly connected

D. Check whether the ATX_12V power cable is connected well

E. If possible try to test with another CPU

1.5 If the PC could POST after the troubleshooting as the steps 1.3, please plug components back one by one to find out which one may cause this problem

2 the power LED is off

2.1 Make sure the power cable which connects to the front panel is well

2.2 Please swap a power supply for a try if possible.

2.3 If the problem still remains, please contact your retailer for a check.

Ved ikke om det er til nogen hjælp?

Godkendelse af svar
Fra : NegoZatoR

Dato : 28-06-09 18:00

Tak for svaret Brommi.

skide godt nu virker der .. fulgte bare fra start til slut.. :)

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 28-06-09 18:04

Super nice! så vil jeg sige tillykke med din nye computer :)