/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Priser på rhodos
Fra : Broderpivert
Vist : 5379 gange
120 point
Dato : 24-06-09 12:54

Nogle der kan fortælle lidt om priser på Rhodos. Her tænker jeg på Mad, Drikkevare og taxa??

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 24-06-09 13:10

hvis du bliver hjemme så får du 100 kr, af mig, og en tur i Tivoli, eller Lego
land.

støt ikke Grækere, ??

kjeld

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 24-06-09 13:47

Hehe, Det er tæt på et godt svar!

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 24-06-09 15:06

jeg fortæller dig gerne hvis du vil vide hvorfor, jeg hader dem endda rigtig

meget, og her går vi helt tilbage i 1969, føj for ( satan ) det ord bruger jeg kun over for dem, og har en virkelig god grund til det,

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 24-06-09 15:13

Jamen dog. Det eneste jeg gerne vil vide er lidt om priser. Hver sin mening, om de græske øer.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 24-06-09 15:17

Det er en sanfærdig beretning på egen krop og sjæl, en historie, som du

kunne få mange kroner for ved at sælge til et forlag eller avis, og nu så

mange år efter skal jeg ikke have nogen provision, hele indtægtrn er din,

kjeld

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 24-06-09 15:31

jamen altid rart med ny viden. Så må du jo hellere fortælle! Men leder stadig efter et svar på mit egentlige spørgsmål

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 24-06-09 15:44

Ja- ja do.

hvis du kendte de alvorlige konsekvensen du u forskyldt på drager dig bare med tanken. med at susse der ned. så ville du vende dig om og lave
en fond for de kroner du har sat af til din ferie der, "" beskyttelse og sikker hed. for de danskere som er der pt. med at komme hel skinnet hjem igen""

n
med at tage der

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-06-09 20:06

Rhodos er noget af det dyreste i Grækebnland. Priser ca. som danmark. Turistmængden i rhodos by er bleves helt ulidelig.
Der er også for varmt i juli aygust.
Maden er dyr og /eller dårlig.

Accepteret svar
Fra : Krummen

Modtaget 120 point
Dato : 24-06-09 23:35

Du TOTALIDIOT vic2000. Du kan være 120 % sikker på at grækerne heller ikke kan snuppe så dumt et svin som dig. Hvorfor svarer du ikke bare på spørgsmålet eller holder din stupide kæft. Det er ikke andet end stinkende terpentindampe du slipper ud

Broderpivert.
Glæd dig til ferien på solens ø. Der er skønt og grækerne er ualmindeligt rare og ærlige mennesker. Du kan få nogle grundpriser...Taxi koster ca. 1 Euro pr. km. Skal du længere ture kan du få en specialpris. ALLE taxi på Rhodos har en liste med faste priser til forskellige hovedpunkter på øen. Du kan godt risikere at de samler en eller 2 mere op, selv om du sidder i vognen. Øl koster ca. 1 Euro og en vand ca. 0,75 Euro.

Mad...Du kan få er rimeligt måltid for 7 - 8 Euro, men selvfølgelig får du ikke oksemørbrad til den pris. En tournedos koster ca 15 Euro, men det er de ikke så gode til at lave. De bedste spisesteder er deres små lokale tavernaer, men det er svært at finde dem på turiststederne som eksempelvis Faliraki. Lejer du en scooter (den kan du virkelig prutte ned i pris, hvis du tar en en uge eller mere) eller en bil og tøffer ud på landet, kan du købe græsk "mormormad" til en forholdsvis billig penge. Men generelt er de kommet godt med efter de fik Euroen.

Rigtig god tur...Det er en skøøøøøn ø.

Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 25-06-09 07:35

Takker.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 25-06-09 13:48

Det er da rigtigt hvad transor skriver, at Rhodos gl. by er lige som at gå på Bakken, men det skal da opleves. Det er jo ikke de samme forlystelser LOOL Det er mere et turistgedemarked, hvod de for hver 300 m har et sæt forretninger som så bare går igen og igen. Det er faktisk osse de samme personer som ejer de samme forretninger. Men gå væk fra Sokrates Street og bevæg jer ind i de gader der er omkring 1½ m brede. Der kan I finde hyggelige små tavernaer i et hul i væggen eller pludselig dukker der en åben plads op, hvor man kan købe lidt væske og noget spiseligt.

Der er dykkerture fra Mandraki-havnen i Rhodos by til Kallithea, hvor I kan lære at dykke og få certifikat eller bare prøvedykke under opsyn. Det er ret fedt at prøve. Et lille hyggeligt sted er Ladikobugten lidt uden for Faliraki. Kaldes osse Antony Queens bay. Lige inden man kommer ned til vandet ligger et lille hotel - Hotel Ladiko http://www.hotelladiko.com/ hvor de har glimrende mad. et rigtigt familie sted med far, mor, og alle deres unger som serverer og går i vejen LOOL - Kan anbefale deres ovnbagte feta.... Det er bare godt som en lille forret.

Vejen fra Rhodos til Lindos er RØVKEDELIG, men drejer I af ved Seven Springs (Epta Piges - det skal I se) og kører ind over øen ned mod Monolithos, er der masser af hyggelige små landsbyer og tavernaer. Kør hjem ad vejen på vestkysten gennem Kameiros Skala (så får I osse set det) Så kan I se den vilde vestkyststrækning på Rhodos. Den er ikke så friseret som østkysten og det blæser altid dejligt.

En sejltur til Sými kan anbefales. Vil I se et rigtigt hæsligt turistgedemarked, med alle de falske produkter der overhovedet kan fremstilles med al dets charme, så tag en tur til Marmaris i Tyrkiet. Prøv evt. det tyrkiske bad.

Nå man falder jo helt hen og er klar til at smutte i 5 uger, men det blir ikke i år. Håber I får en dejlig tur, selv om TOTALIDIOTEN ikke kan døje grækere. Men hvor mon den retarderede landsbytosse kan begå sig henne.