/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Cloning af USB drive.
Fra : Eyvind
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 19-06-09 11:42

Er der nogen som har prøvet, at clone en USB pendrive over til en anden USB pendrive.

Altså ikke bare data fra en mappe - men hele indholdet af en Pendrive.

Mine programmer kan ikke - så det kunne være rart med sådan et program.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-09 11:47

Cloning har da ikke noget formål med mindre det er systemformaterede filer der ligger på det.
Hvorfor clone ????

Kommentar
Fra : kj

Dato : 19-06-09 11:47

Jeg mener Norton Ghost kan klare det, men det koster penge.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-09 11:50

Min Norton Ghost kan lægge filer på USB drive men ikke clone et drive.

Ja Refi du har selv svaret på dit spørgsmål......................systemfiler skal flyttes til et større drev.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-09 11:58

Hvor stort ?????

Er der noget med at du IKKE kan overskride 2 Gb og at det skal være Fat16 for at det overhovedet er muligt at lave en bootsector.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-06-09 12:03
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 19-06-09 12:04
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-06-09 12:28

Hmm, man kan da bare trække indholdet ind på harddisken via stifinder og smide det over på den næste, er der så kun een mappe på sticken er det kun en fordel.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-09 13:11

Nej Luffe det kan man ikke bare.

Refi - mine 8 Gb pendrives booter fint med bl.a. ubuntu

Men mit problem er at jeg har en 2GB pendrive (U3) med programmer og lager med filer.
Den skulle gerne over på en større pendrive 8 eller 16 GB, så der kan være mere på lageret.

U3 er preinstalleret på en Kingston og kan ikke bare flyttes.............det hele kommer ikke med.
http://www.u3.com/

Den virker på samme måde som http://portableapps.com/ som jeg også bruger.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 19-06-09 13:22

Sorry Refi - nu kiggede jeg lige lidt mere på dit link....................det kan gøres i Linux.