/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tagplade format
Fra : Footprint
Vist : 3196 gange
100 point
Dato : 16-06-09 14:06

Er der nogle der har en ide til hvor jeg kan skaffe tagplader i et mystisk ældre format. jeg vil gætte på at taget er fra 70'eren engang, der er tale om bølge etanit, af et et eller andet fabrikat, men målene passer ikke på B5, B6, B7 eller B9.
Selve pladeformatet er ca. 450x1010mm, udvendig bølgehøjde er ca. 45, og afstanden fra bølge top til bølgetop er ca 180mm.

Er der nogle der kan svare på hvad det er for en type tagplade, samt om man stadig kan få sådan nogle et sted gerne i østjylland.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 14:13

Spørgsmålet er om du overhovedet kan få det mere - det er sikkert fuld af asbest og produceres vel ikke mere ....

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 14:20

eFTER DE MÅL DU OP GIVER HER SÅ ER DET MAN KALDER B 12

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 14:23

hej igen jeg tror godt jeg kan skaffe nogen til dig hvis du vil have det

kjeld

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 14:31

- Besvarede 8
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 20
Medlem d, 07-04-2004

men på den betingelse at idioten vil vil have fat i hovedet og ikke i røven, for jeg har aldrig set at røvhuller allene kan klare en sådan en proces, med at bruge disse plader,
kjeld

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 14:34

refi bare til din indformation dem jeg kan skaffe der er ikke asbest i,
kjel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-09 16:30

Det lyder som en B5 og passer meget godt med alderen.

De fås umalede men i hele plader hvor du selv skal dele dem.

De kan skæres med en vinkelsliber med en "diamantskive" (ej dyr)

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 17:53

Citat
Det lyder som en B5 og passer meget godt med alderen.

fra
Eyvind du snakker om noget som du ikke har en ski forstand på som jeg kan læse mig til,

hvorfor hulen giver i manden/ fruen sådan en gang balje pis til oplysninger, du kunne måske ikke lige finde et blåt link ,

så gå langt uden om sådan en hjælp eyvind, for du skader mere end du gavner,
kjeld

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-09 19:28

Citat
vic2000

Dato : 16-06-09 14:23

--------------------------------------------------------------------------------

hej igen jeg tror godt jeg kan skaffe nogen til dig hvis du vil have det

kjeld

Jeg ville nu have mine betænkeligheder ved at modtage noget fra vic2000

Citat
for 11 måneders siden havde jeg taget 6 eternit plader med hjem fra en bygge plads hvor vi lagde nyt tag på, så tænkte jeg ikke mere på det før end for ca 1½ måned siden så kom de ellers
fra miljøkontrollen. jeg var blevet andmeldt af en eller anden Hr. IDIOT som har været inde og køre rundt, men ok, jeg fik 3 dage til at få dem væk, og så ville de se kvittering på at jeg havde afleveret. ,
så det fik klaptoskerne. men at betale fordi der er firma bil der kom med det 310,oo kr
hvorimod privat ingen kroner.

http://www.kandu.dk/spg137042.aspx#1567249

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 16-06-09 19:39

Hej med jer

Selvom det er meget meget uartigt, og sikkert også forbudt, er jeg græsk katolsk om pladerne er asbest holdige.

det drejer sig om ca 8 tagplader og 4 hængsel rygningsplader i det format som kjeld oplyser til B12. Målene passer ikke med B5. Pladerne skal bruges da jeg skal have fjernet et ovenlysvindue og en skorsten.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 19:44

Så ud og kig på lidt nedbrydning....

Med lidt held "lukker" de øjnene..... (og sparer lidt)

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 17-06-09 23:33

Citat
det drejer sig om ca 8 tagplader og 4 hængsel rygningsplader i det format som kjeld oplyser til B12.

har du fået fat i nogen, ?? Du nævner ikke hvad farve de e,v,t skulle være,?
kjeld

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 18-06-09 09:36

Hej kjeld

nej har ikke fundet nogle endnu...
taget har vist oprindeligt været rødt, men mest møgbeskidt nu, så farven er vist lidt lige meget synes jeg.

kunne du da skaffe nogle?