/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Maling
Fra : Thylle
Vist : 556 gange
20 point
Dato : 16-06-09 15:17

Hej..!

JEg bor i en lejet lejlighed.! Nu er de i ejerforeningen så ved at få malet gavl. De har været flinke at flytte min cykel, men de har bare ikke flyttet den langt nok væk. Nu er der så kommet en del maling på den, kan det virkelig passe..?

Syntes jo ikk det kan være rigtig..!

Kan jeg få erstatet noget..!

Kim

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 15:23

Ja det kan du, med 100% ok garanti

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 15:41

Citat
Nu er der så kommet en del maling på den, kan det virkelig passe..?

Nej - du må forlange de maler den helt - ikke bare pletmaler.....

Men det er vel ikke sådan at beboerne er blevet advaret inden om IKKE at stille noget der

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 15:51

Citat
Men det er vel ikke sådan at beboerne er blevet advaret inden om IKKE at stille noget der

og selvom de / han er blevet advaret så må malerene ikke sprøjte på mandens cykel. de skal om fornødent dække af, sådan står der i lovens paragraffer,
kjeld

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 15:55

Citat
sådan står der i lovens paragraffer

Hvilken lov....

Malerloven

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-09 17:07

Citat
De har været flinke at flytte min cykel, men de har bare ikke flyttet den langt nok væk.

Det er dit ansvar. Du kan da ikke forlange, at håndværkere skal flytte rundt på andres ejendele for ikke at beskadige dem.

Som refi skriver, så har du sikkert fået en skrivelse om at gavlen skulle males.

Hvorfor satte du selv cyklen der ??

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 16-06-09 17:07

Så hvad skal jeg..! Ringe til firmaet.?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-09 17:11

Citat
og selvom de / han er blevet advaret så må malerene ikke sprøjte på mandens cykel. de skal om fornødent dække af, sådan står der i lovens paragraffer,

Maling af en facade .... skulle de så dække alt af, der står på fortovet .... næææ det står der på eget ansvar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 17:13

Lad være - de griner af dig.....

Køb lidt "pudsemiddet - så skal du bare se det forsvinder igen.....

Kommentar
Fra : Thylle

Dato : 16-06-09 17:16

Jeg bor i jo i lejlighed der.. Kan da være ejeren af lejligheden har fået noget af vide, men har intet hørt..!

Og cyklen står jo der da det er her jeg bor..! Det er vel ok at sætte sin cykel der hvor man bor..!

Det er sq som om du anklager mig, og siger det er min skyld.. Jeg ved sq godt om jeg har fået en advarsel eller ej.! - Det var da noget mærkeligt noget at begynde med..!

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 17:18

kære ven som malermester så skal og har en ansvarsforsikring hvad hans svande e,v,t kommer ud for at lave ulyker, selvom vi malede f.eks tag i den ene gade og det havde vist sig at malingen var trukket over i f.eks anden gade og der stod en bil, værsgo enten måtte der kno fedt til eller, en vask og omfornødent omlakering

så henvend dig til maleren så skal han udfylde en skadesanmeldelse, såfremt han ikke betale af egen lomme, men en go skik er at du lige tager et foto inden de begynder og gøre noget,
kjeld

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 17:21

Citat
Det er dit ansvar. Du kan da ikke forlange, at håndværkere skal flytte rundt på andres ejendele for ikke at beskadige dem

fra ans

du skulle tage og lukke sylten når du ikke har en ski begreb på hvor dan klaveret spiller

kjeld

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-09 17:23

Ok så har du ikke fået en skrivelse om maling af facaden. Det er nu ikke for at være efter dig, men en cykel, der står på et fortov op af en mur, så er ansvaret hos den, der har placeret den.
Malerne har så flyttet den, men det er ikke deres ansvar.

Er der ikke blevet sat stillads op, så du kunne se, at der ville ske noget ?

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 17:34

[CITAT]Lad være - de griner af dig[/CITAT

fra refi

jeg kan godt love jer for der er ingen grin i krogene her, det er malerens ansvar, det svare jo til at der ikke bliver dækket af inde i din lejlighed eller hus vil du finde dig i det . og skal heller ikke finde dig i at maleren stænker no-no -no refi, sådan spiller klaveret ikke, hvad hulen skulle maleren ellers med sit afdæknings papir eller gl pressenning,
at betale ved kasse 1.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 17:41

Citat
sådan spiller klaveret ikke, hvad hulen skulle maleren ellers med sit afdæknings papir eller gl pressenning,

Hold da kæft - du må da mindst være advokat med den viden

Har murere også samme pligter - sidst her var murer kom der en klar mørtel på min jord

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 17:42

Herregud - det er vel vandbaseret maling - vask det af.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-09 17:42

Citat
det svare jo til at der ikke bliver dækket af inde i din lejlighed eller hus vil du finde dig i det

Nej det svarer det ikke til.

De fleste ejendomme har også en gård eller cykelskur/kælder, hvor cyklen kan placeres.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 18:04

Citat
Nej det svarer det ikke til.

De fleste ejendomme har også en gård eller cykelskur/kælder, hvor cyklen kan placeres.

Ans du siger det så højt, men det hjælper dig ikke til at du anner en ski om problemet,
selvom du har nok så mange par sko, . der for er det ikke tilladt du så går rundt og sparker folk
i røven det kan godt være du har forstand på en kulepen , men så stopper det nok også der .
kjeld

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 18:09

Hold da kæft - du må da mindst være advokat med den viden

Har murere også samme pligter - sidst her var murer kom der en klar mørtel på min jord

JA REFI mureren skal også dække unset om det med mørtel eller syre ja refi og 2½ jura ja REFI det ligger her også

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-09 18:19

Jeg tror på, at du har været maler, det viser dit syndrom

[/citat]
Ans du siger det så højt, men det hjælper dig ikke til at du anner en ski om problemet,
selvom du har nok så mange par sko, . der for er det ikke tilladt du så går rundt og sparker folk
i røven det kan godt være du har forstand på en kulepen , men så stopper det nok også der .
kjeld
[/citat]

men

Citat
2½ jura

så den eksamen fik du ikke.

Men hold dig nu til emnet.

En cykel på et fortov, så er det den, der har stillet cyklen der, der han ansvaret. Hvis håndværkere skal til, så bliver cyklen flyttet på eget ansvar.

Thylle

Har du ikke spurgt håndværkerne om de har et godt råd til at få malingen af. De ved jo bedst hvilket materiale, der er malet med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 18:19

Jeg skal straks i rette med min murer - han slipper ikke for at komme og udskifte den cm3 jord

Har også et problem med posten - han sviner min dørmåtte......

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 18:22

Kim du kan rolig ringe på det nummer som jeg har givet dig i din skriv til thylle-

så skal jeg med let hed hjælpe dig, til hvad du skal gøre,

kjeld

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-09 18:45

Citat
Kim du kan rolig ringe på det nummer som jeg har givet dig i din skriv til thylle-

så skal jeg med let hed hjælpe dig, til hvad du skal gøre,

kjeld

kandu er vidensdeling.

D.v.s. at brugerne som læser bl.a. dette spørgsmål, skal have gavn af svaret, så ikke luske luske med noget fy fy skamme.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 19:10

Citat
Har også et problem med posten - han sviner min dørmåtte

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Jeg skal straks i rette med min murer - han slipper ikke for at komme og udskifte den cm3 jord

Refi nu bruger vi godt nok kim,s tråd
vi tager den med posten, da vil jeg give dig det råd det er en af DANMARK vanskeligste indstandser at danse med, hvis du åbner æde spalten om nogen problemer uandset hvor mange
brev sprækker du har, så kommer der en skrivelse, hvorpå du bedes venligst op sætte en postkasse
ude ved vejen, og den skal stå således at postbudet ikke behøver at stå af cyklen, og med en hånd på styret, og så den anden putte brevene i kassen, refi jeg var den første i danmark som fik en
post kasse godkendt i glasfiber, og den fik prædikatet at det var den mest væl egenet postkasse der var udviklet, jeg har nogle rester af dem, til du må få, jeg kaldte den vestkysten,
fordi den også blev prøvet af ude ved vesterhavet, men refi den bestod med glans
det var en sjov afprøvnig,

Til dit mørtel jord, der er kun en vej, muren skal sørge for at det bliver kørt på offentlig container
plads, og du kan forlange og få kvitteringen, så du senere refi kan dukomentere at det er gået rigtig til.

for 11 måneders siden havde jeg taget 6 eternit plader med hjem fra en bygge plads hvor vi lagde nyt tag på, så tænkte jeg ikke mere på det før end for ca 1½ måned siden så kom de ellers
fra miljøkontrollen. jeg var blevet andmeldt af en eller anden Hr. IDIOT som har været inde og køre rundt, men ok, jeg fik 3 dage til at få dem væk, og så ville de se kvittering på at jeg havde afleveret. ,
så det fik klaptoskerne. men at betale fordi der er firma bil der kom med det 310,oo kr
hvorimod privat ingen kroner.

jeg vil skyde på dit mørtel jord hvis der er muren som kommer med det 500-900.oo kr. men
refi det kan muren så sende dig en faktura på, og den kommer du til at betale, men kke opgravningen er det ok REFI kør selv ud med det, det ville jeg gøre hvis jeg sad i dine bukser,
kjeld

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 19:18

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-09 19:23

Hold dig til spørgsmålet, som omhandler en cykel, der har fået malerpletter, og ikke om hvad du har taget på en byggeplads.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 16-06-09 19:34

Citat
kandu er vidensdeling.

D.v.s. at brugerne som læser bl.a. dette spørgsmål, skal have gavn af svaret, så ikke luske luske med noget fy fy skamme.

ans meget forstående. men jeg har altid kaldt en skov for en skovl, og brugt dette ordsprog, uandset om jeg havde 44 mand i mit brød, kan du ikke så kan jeg selv, og er typen ANS.
jeg går ikke over bækken for hændte vand,

manden skal hjælpes hurtigst muligt det kan man læse ud af hans indlæg, så han kan falde til ro igen, og kysse konen hvis en sådan findes så bliver alle så glade ik din skvader pande,
Ans det er det jeg synger efter her på kandu at man skal holde sin kæft, hvis ikke man har en ski forstand på det der bliver spurt om, du ser aldrig mig i et computter indlæg, det la vi di andre om som er færm til det,
Hr, ANS et godt råd fra min side af, du må godt grine eller hvad, men Ans skil hår og snodt hver for sig, så kan du tage for dig af retterne,
kjeld

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 19:40

Citat
at man skal holde sin kæft, hvis ikke man har en ski forstand på det der bliver spurt om

HØRT

Men hvorfor gør du det så ikke....

Muligt du ved hvilken farve HVID maling har - men der stopper videnskaben vist også

Beklager "Trylle"

Håber du bliver underholdt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-06-09 19:41

"Thylle" - sorry.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-06-09 19:42

Der hvor jeg bor kommer der opslag om datoer for maling, intet om at man skal flytte ejendele (som iøvrigt ikke må stå der i forvejen).

Men det er ikke forbudt at tænke selv.

Hvis så nogle unger har fjernet opslaget.......bare ærgeligt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-06-09 19:45

Citat
Ans det er det jeg synger efter her på kandu at man skal holde sin kæft, hvis ikke man har en ski forstand på det der bliver spurt om

Så synes jeg, du skal starte med et godt eksempel i stedet for alt det ævl, du fyrer af.

Kandu vil ikke på noget tidspunkt blive som du vil have det. Du skriver et uforståeligt sprog