/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
co sensor
Fra : hejhejdikal
Vist : 1015 gange
500 point
Dato : 11-06-09 16:42

hej jeg kan ikke finde nogen steder hvor man kan købe denne sensor

http://www.alphasense.com/alphasense_sensors/carbon_monoxide_sensors.html

det er en sensor der kan måle op til 100000 ppm co

sensoren hedder CO-AE

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-06-09 16:48

Det kan du her:

sensors@alphasense.com

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 11-06-09 16:49

På denne adresse:

Contact Details

Alphasense

Sensor Technology House
300 Avenue West
Skyline 120
Great Notley
Essex CM77 7AA
United Kingdom

Tel: +44 (0) 1376 556 700
Fax: +44 (0) 1376 335 899
Email: sensors@alphasense.com

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 260 point
Dato : 11-06-09 17:27

Fremgangsmåde:
Du sender et mail til det pågældende engelske firma og spørger om deres danske forhandler?
Som de sikkert ikke har??
(hvem herhjemme har brug for noget så specielt?, ikke nok til et forhandlernet)
Men måske har de en Skandinavisk forhandler, så nok i Sverige???

Ellers vil firmaet helt sikkert tilbyde at levere direkte fra UK...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-06-09 18:53

Du skal være opmærksom på at firmaet kun forhandler selve sensorenheden. For at få den til at virke skal der en del elektronik og strømforsyning til . Du skal også have prøvegas og kalibreringsudstyr før du får den justeret til at vise blot nogenlunde korrekt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-06-09 07:05

Øhhhh! Hvor, hvad skal du bruge sensoren??
Offshore brugte vi (som PPE - Personligt værnemidler) en fra Dräger - sælges bla. via:
ArSiMa http://www.arsima.dk/
og
Stennevad http://www.stennevad.dk/
Måske DrÄger kan hjælpe dig - ret evt. henvendelse til dem: http://www.draeger.dk/STms/internet/site/MS/internet/DK-en/ms/index.jsp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-06-09 07:09
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-06-09 07:16

NNBB: Skal du ud over PPE (hvilket de også har), så kig på Crowcon's hjemmeside:
http://www.crowcon.com/

Citat
Northern Europe
Denmark, Norwary, Sweden, Finland, Iceland, Estonia, Latvia, Lithuania
Andrew Baqone

Tel: +46 708 500 370

Fax: +44 1235 55 77 18

Email: andrew.baqone@crowcon.com

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-06-09 07:29

Hovsa... var lidt for hurtig på aftrækkeren - sorry!
(så kan "politiet" få tilfredsstillet dagens sure opstød)
Nå men som Transor er inde på:
Citat
Du skal være opmærksom på at firmaet kun forhandler selve sensorenheden. For at få den til at virke skal der en del elektronik og strømforsyning til . Du skal også have prøvegas og kalibreringsudstyr før du får den justeret til at vise blot nogenlunde korrekt.

og så tror jeg ikke det kan betale sig at "rode" med dit udstyr... med mindre, du har det HELE - og lad nu være med at gå på kompromis... vi snakker sikkerhed - går jeg da ud fra.
Økonomisk og efterfølgende vedligehold, så er det nok værd at kigge på forhandlere i Danmark, så du ikke står i samme situation næste gang.
På Alphasense's hjemmeside henvises bla. til Apollo... men:
Apollo Brandmateriel ApS er overtaget af Elmodan A/S måske de kan hjælpe?
http://www.elmodan.dk/ men jeg tvivler lidt, efter at ha' kigget på deres hjemmeside.
Held og lykke med det

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-06-09 16:28

Derr er en dansk virksomhed, som fremstiller færdige anlæg til detektering af CO ved hjælp af lignende halvlederdetektorer. Som du vil se skal der en del mere til før det hele fungerer på sikker og fejlovervåget måde.

http://www.geopal.dk/02danish2007/03_produkter/03_pages/03_produkt_gjd-05c.html

Godkendelse af svar
Fra : hejhejdikal

Dato : 15-06-09 11:20

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-06-09 12:39

Selv tak
Svend