/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Køler starter hele tiden ?!?
Fra : Jesper_wood
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 10-06-09 08:55

Bemærkede at min køler hele tiden startede, og efter 2-3 sek slukker igen.

Fjernede siderne på comen og rensede køleren ved CPU'en, men den gør det endnu.
Tror næsten det er køleren på grafikkortet der starter hele tiden.

Kan jeg finde ud af om det er fordi den er for varm, eller hvad skal jeg gøre ved problemet ?

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 10-06-09 08:58

Har hentet speedfan, og den siger at min GPU er på 70-71 grader.
Er det for meget ?
Hvis ja, hvad kan jeg gøre ved problemet ?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-06-09 09:50

MAN KAN IKKE BRUGE DE TEMPERATURE TIL EN SKID.
man kan kun bruge det til at se om noget stiger og faldet
Selve værdien er værdiløst.

70-71 grader er ikke så tosset.

Sikkert din termiske føler som er stået af... men siden den starter og stopper, så burde det ikke være det - Hmmmm!
Får din PC luft nok (ikke lukket for meget inde).
Du siger du har støvsuget din pc - husk at "holde" blæservingen, så den ikke kører vildt. Jeg giver min PC en omgang trykluft... selv ved støvsugning, er der meget støv nede i ribberne.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-06-09 09:52

NB: Den samme rengøring gælder dit grafikkort... strømforsyning, luftindtag osv. osv. Ja hele din PC, så kom i gang med en hovedrengøring... og lad os så høre hvordan det går.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 10-06-09 11:07

Har brugt trykluft fra kema. Den er 99% ren nu.
Den skulle gerne få nok luft, den hæger frit under skrivebordet.
Men hvis 70-71 grader er ok, så er der vel ikke noget at gøre...

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 10-06-09 11:41

Citat
On the CPU datasheet, which is available at the manufacturer’s website, there is a section that explains the coding used on the CPU, which includes the CPU maximum temperature.

Kilde: http://www.hardwaresecrets.com/article/143

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 10-06-09 16:32

meget nem løsning TRYK på kontakten så der står OFF ( billig løsning og så er den grøn)

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 12-06-09 07:51

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-06-09 08:35

Velbekomme... og takker for points