/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Valg af DVD skiver...
Fra : ksve01
Vist : 676 gange
50 point
Dato : 09-06-09 09:15

Til brænding af hjemmelavede feriefilm mv. i Pinnacle Studio - hvilke DVD skiver (ikke mærke) skal man købe, for at sikre sig at de kan afspilles i alle DVD afspillere??

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 60 point
Dato : 09-06-09 09:18

DVD -rw altså minus og ikke plus efter skiverne er det mest udbredte, men stort set alle ny(ere) maskiner i dag tager begge formater - men ok, der er undtagelser.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-06-09 09:19

Tja - det er da ret svært - Da nogle afspillere kun kan læse DVD-R og andre kun DVD+R (læg mærke til -/+)

Min opfattelse er - køber du DVD-R - kan de afspilles i de flesate afspillere i DK - men det står på din brænder hvad den kan acceptere - og også i manualen for din DVD afspiller. Men desværre er der ikke fastsat en standard - så begge muligheder er der

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-06-09 09:22

http://www.gromit.dk/dvd/index.asp
her kan du læse lidt

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-06-09 09:27

Jeg har altid brugt Verbatim DVD + R og har aldrig haft problemer. Køber 100 stk. af gangen i tyskland.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-06-09 09:41

Hej alka
Jeg har altid brugt Verbatim DVD - R og har aldrig haft problemer. Køber 2 - 300 stk. af gangen i Tyskland.

ksve01 Det viser jo bare at problemet vist ikke er så stort endda - KUN når du så render ind i en maskine, der ikke kan tage dit format, men så er det også træls.

Hvis du vil være helt sikker, så køb begge dele (såfremt du kan brænde begge dele) og lav en af hver, så har du samtidig en sikkerhedskopi De er ikke ret dyre i Tyskland - ca 2 kr. pr stk.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-06-09 10:25

Citat
De er ikke ret dyre i Tyskland - ca 2 kr. pr stk

Det var sgu dyrt,jeg har lige købt 100 stk DVD-R 4,7 GB Maxell 16x Speed til 115,87 hos

http://www.nierle.dk/

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-06-09 10:27

Gå ind under tilbud, så står Maxell der til 115,87 kr

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-06-09 17:58

De billige DVD afspillere spiller enten DVD- eller DVD+, hvis man køber en DVD til en lidt højere pris så spiller den begge formater.
Jeg har set i mange test at Vebatim skulle være de bedste.
Så køb Vebatim + eller -.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-06-09 18:23

Fra Nierle:
Citat
Levering til:
.....
Danmark
.....
er portoen 12,95 € (110,10 DKK) pr. pakke der vejer op til 30 kg max hver (Grækenland og Polen 20 kg max). Hvis du har valgt bankoverførsel som betalings metode vil du få en rabat på 3,00 € (23,19 DKK).

Med rabat ved bankoverførsel er prisen godt 2 kr. pr stk. for 100 stk. tilsendt. Du skal op og købe rigtig mange før 2 kr. er i den dyre ende, så det er "sgu" vist ikke så dyrt alligevel

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 09-06-09 18:27

Heller ikke så dyrt når man kan få 5stk dvd til en halvtredser i lidl heh

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 09-06-09 18:58

Citat
Med rabat ved bankoverførsel er prisen godt 2 kr. pr stk. for 100 stk. tilsendt. Du skal op og købe rigtig mange før 2 kr. er i den dyre ende, så det er "sgu" vist ikke så dyrt alligevel

Du betale måske slet ikke noget for at få sendt dine dvd`er fra Tyskland

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-06-09 20:52

Hvis du kan levere dem fragtfrit - når Niele ikke kan, er jeg da rimelig overbevist om, at der er mange, der gerne vil aftage nogen!
Så kom du bare med et link til dit tilbud - for ellers kan vi da ikke bruge din udtalelse til noget som helst

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 10-06-09 00:28

Citat
Hvis du kan levere dem fragtfrit - når Niele ikke kan, er jeg da rimelig overbevist om, at der er mange, der gerne vil aftage nogen!
Så kom du bare med et link til dit tilbud - for ellers kan vi da ikke bruge din udtalelse til noget som helst

Har du sniffet lim eller hvad Jeg spurgte bare om du ikke betalte for at få sendt dine dvd`er fra Tyskland

Kommentar
Fra : myg

Dato : 10-06-09 08:18

Jo, men det har jeg da selvfølgelig indregnet i prisen på de 2 kr inden jeg overhovedet slynger et tal ud!
Hvis ikke alle udgifter er indregnet, så kan man - som jeg siger (og det uden at sniffe lim) - da ikke bruge en (din) prisopgivelse til en skid !

Det svarer jo til at en mobiltelefon kan købes for 1 kr. - men så skal du betale en mindre formue for abonnement osv.

Er det så billigt ???

Prøv nu lige at se realistisk på tingene, og lad os så afslutte denne ørkenvandring af en diskussion i en anden mands(kvindes) tråd.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 10-06-09 08:57

Citat
Prøv nu lige at se realistisk på tingene, og lad os så afslutte denne ørkenvandring af en diskussion i en anden mands(kvindes) tråd

Ja,lad os det,din nar

Kommentar
Fra : myg

Dato : 10-06-09 11:11

Citat
Ja,lad os det,din nar [Yaaark]

Jamen jeg kan da også godt lide dig - og især din sobre måde at fremstille tingene på

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 11-06-09 07:12

Stor tak til "myg" og "jangchr" for de brugbare (???) informationer i jeres indlæg!!!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 11-06-09 09:22

Citat
Stor tak til "myg" og "jangchr" for de brugbare (???) informationer i jeres indlæg!!!

Beklager den drejning indlæggene fik. Det var absolut ikke min hensigt, men nogle gange lader man sig desværre alligevel provokere.

Jeg håber, at du trods alt fik noget ud af informationerne (mest i starten af seancen)

Godkendelse af svar
Fra : ksve01

Dato : 12-06-09 20:06

Tak for svaret myg.

Mange har svaret det samme, men "myg" var trods alt først på tasterne!!! Min brænder er også en minus, så det må blive DVR-R.

Undskyldningen er iøvrigt også godtaget "myg"...