/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
500 kr mønt
Fra : hj51r
Vist : 2938 gange
300 point
Dato : 06-06-09 21:03

Jeg har en 500 kr mont som jeg gerne vil have byttet til 500 kr seddel ,jeg har hørt at mam skal betale et gebyr i banken ,kan det være rigtig når der står 500 kr på mønten er den vel 500 kr værd.
Ved i hvilke banker der tager gebyrer,det ville være rart at vide det,mønten er helt ny .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-06-09 21:15

At du skal betale gebyr forstår jeg ikke?? du skal jo ikke veksle, men blot bytte...

Hvis du oplever det i din egen bank så ville jeg blot prøve en anden, eller en forretning

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-06-09 21:16

Spørg dog din bank, om du skal betale gebyr, for at få den vekslet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-06-09 21:18

Mon ikke du forveksler det at veksle til udenlandsk valuta og så at bytte/veksle dansk til dansk

Hvis man veksler til udenlands valuta er der rigtigt nok et gebyr (med mindre man er aktionær i banken eller har andre spec. aftaler)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-09 21:42

Der er INTET gebyr på at få deen byttet....

Men det er muligt hvis du går i en bank der IKKE er din egen, at de forlanger noget......

Det gør de også hvis du blot vil have vekslet en 500 kr seddel.....

Banken er ikke et gratis vekselkontor, men din EGEN bank gør det gratis.....

Ellers kan du jo bare sætte den ind på din konto og "trække" den i automaten bagefter

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-06-09 21:46

Citat
Men det er muligt hvis du går i en bank der IKKE er din egen, at de forlanger noget......

Den tror jeg bestemt ikke på....jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at hvis jeg kommer ind i en uvilkårlig bank med en 100 kr. seddel og vil have vekslet til to 50' kr at de vil have gebyr

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-06-09 22:42

500 kr mønt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-09 22:42

Jamen så syntes jeg da du skulle prøve

Det første de spørger om er om du er kunde - er du ikke det får du læst "lektien"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-06-09 22:48

Jeg kan da godt veksle penge gratis i en anden bank end min egen, men hvis jeg skal veksle mange mønter, så vil andre have et gebyr. Kun min egen bank vil gøre det gratis.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-06-09 23:45

Du goest, SÅ mange, der har sin egen bank

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 07-06-09 00:31

Hvorfor overhovedet gå i banken og få den i sedler, den er fuldt ud gangbar valuta i butikkerne.

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 01:03

Citat
Det første de spørger om er om du er kunde - er du ikke det får du læst "lektien

ja-ja det gør man 12,oo kr for en hund, man vælger at dreje snotten efter udgangen, og går igen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-09 07:02

Nu blev der ikke nævnt MØNTER men en sølle mønt der skulle byttes.... det tager banker da ikke gebyr for

Og som jeg startede med at skrive, hvis banken skulle væres så flabet, så ville jeg bytte den i en forretning

Kommentar
Fra : hj51r

Dato : 07-06-09 08:22

Jeg tror at jeg beholder den,mønthuset lover jo at den vil stige 100%-200% .men tør man tro på det?Så har jeg jo gjort et godt kup=køb.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-09 08:24

Da den aldrig vil miste i værdi, er det da ingen skade til og se om mønthuset får ret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-09 09:11

Citat
Da den aldrig vil miste i værdi, er det da ingen skade til og se om mønthuset får ret

Det gør de IKKE

Det er rent salgsteknik...

Men da mønten er "gangbar" vil den altid bevare sin værdi - hverken mere eller mindre.....

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 300 point
Dato : 07-06-09 11:02
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-06-09 11:51

Refi, rent faktisk kan du da ikke vide om mønthuset får ret, - udbud og efterspørgsel, hvor mange eksemplarer der er lavet af mønten mm -

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-09 12:02

Korrekt - måske går jorden under imorgen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-06-09 12:08

- den går ihvertfald under INDEN Mønthuset får ret i deres "spådomme"...

Kommentar
Fra : vic2000

Dato : 07-06-09 19:19

fra refi

Citat
Men da mønten er "gangbar" vil den altid bevare sin værdi - hverken mere eller mindre.....

aaaee refi det vil jeg så ikke give dig fuld ret i, ???? hvad nu hvis kronen den falder i værdi, ??

Citat
Korrekt - måske går jorden under imorgen

og hvad så refi, vil du give nogen ok garanti på det, at den gør det, kan du sige et ca tidspunkt, ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-09 20:41

Citat
hvad nu hvis kronen den falder i værdi

Så er den STADIG 500.- værd

Godkendelse af svar
Fra : hj51r

Dato : 09-06-09 18:56

Tak for svaret Stouenberg.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-06-09 10:49

- velbekommen og god sommer...