/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
SD-memory kort
Fra : ppk
Vist : 1417 gange
200 point
Dato : 06-06-09 13:50

Hej

Har lige købt et 4 GB SD-Kort hos T.Hansen og sætter det i min kortlæser, men der sker ikke noget som helst !

Har så prøvet at sætte det i mit digitale camera, og det kan godt lade sig gøre at tage billeder på det.

Min mening var at formatere det og derefter lægge mit TomTom ind på det og så boote på det i min TomTom GPSèr.

Er der nogen som har et godt råd til hvordan man fåer formateret det SD-kort ?

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 06-06-09 13:59

Mit styresystem er VISTA

Jeg har lige prøvet at sætte kortet i min bærbare med XP, og der kan jeg så se at der kommer et drev frem når kortet sættes ind

Så langt så godt, derefter vil jeg kopiere et billede over på kortet.

Men følgende besked kommmer lidt efter:
E:\er ikke tilgængelig.
Anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en I/O-enhedsfejl.

Håber dette var lidt extra hjælp til en løsning.

Hilsen
PPK

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-06-09 14:03

Sæt det i kameraet og lad formater kortet i kameraet. Derefter burde det virke. Ellers kan det faktisk sagtens være din kortlæser der driller. Min kortlæser vil ikke se alle billederne der er på kortene jeg smider i, så bare ud til højre med den og indkøb en ny.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-06-09 14:04

HVis du højreklikker på drevet (kortet) vælger egenskaber, hvad siger den så mht filsystem

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 06-06-09 14:07

Prøver lige dit råd

men det er under 3 timer siden jeg købte det !!!!!

PPK

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-06-09 14:09

Men det er ikke kortet der er defekt, men kortlæseren

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-06-09 14:10

Faktisk mener jeg slet ikke kortet fejler noget når det kan læses fra i kameraet. Hvad sker der hvis du kobler kameraet direkte med kabel i pcen. Kan du så læse derfra

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-06-09 14:16

Dette minder om dit problem og der er de også inde på at kortlæseren er defekt.

http://www.eksperten.dk/spm/858093

Men heldigvis er det lige før at de bliver smidt i nakken på en da de ikke koster alverden idag.
Selv T. Hansen har dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-09 14:48

Du kan godt formatere dit kort i Windows XP, højre klik på Denne computer og klik på administrer, der klikker du på Diskhåndtering, kortet skal selvfølgelig være sat i kortlæser og den skal være sat i computeren, så vil kortet vise sig som et drev og du kan højre klikke og formatere.
Forlaget om at lade kameraet formatere, er godt nok hvis det skal bruges kameraet, men du vil jo bruge det i din Find vej maskine

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-06-09 15:09

Jamen pas på o.v.n. jeg tror ikke det går hvis kortet bliver formateret som ntfs.................

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-06-09 15:14

lige netop derfpor vil jeg ikke formatere i Vista. GPS skal vel læse fra FAT32

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-06-09 16:32
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-06-09 17:00

Citat
jeg tror ikke det går hvis kortet bliver formateret som ntfs
den mulighed er der slet ikke med de XP computere jeg har forsøgt med, der bliver foreslået FAT16 og FAT32 til flash memory

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 06-06-09 17:11

Hej Alle

Kortet jeg købte hos T.Hansen er et 4 GB SD HC Class et High speed kort. Se linket http://www.thansen.dk/product.asp?c=2848441935&n=496906542&pn=-1673375422 det skallige tilføjes at kortet ikke er et Sandisk som på linket, men sikkert en erstatning.

Jeg har prøvet korte i 3 forskellige maskiner, med indbygget kortlæsere. 1. mask. er en stationær med Vista 2. mask. er en stationær med Windows 7 RC og 3. mask. er en bærbar med XP.

Det bedste resultat er i den bærebare hvor der fremkommer et drevbogstav, og højreklikker jeg på det går der lidt tid før dialogboksen kommer frem. Men herefter kan jeg ikke komme vidre, hverken med at kopiere noget ind på kortet eller formatere. Som skrevet tidligere kommer denne besked

E:\er ikke tilgængelig.
Anmodningen kunne ikke udføres, da der opstod en I/O-enhedsfejl.

Har igen prøvet at have det i cameraet, og der er det blevt formateret og derefter kan jeg godt tage billeder på kortet. Men ingen af maskineren kan efterfølgende stadig ikke læse kortet.

Så hvordan jeg kommer vidre er et godt spørgsmål.

Go`weekend til alle.

PPK

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 06-06-09 17:32
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-06-09 20:06

Gør som Eyvind foreslår - køb en ekstern læser, der kan læse SDHC kort.
Mange indbyggede kortlæsere kan ikke klare SDHC kort.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 06-06-09 23:26

Okay, så må jeg prøve at anskaffe sådan en !

Men nu kan jeg så godt være nervøs for at min TomTom One XL, heller ikke vil bruge kortet.

PPK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-06-09 08:48

Hvis du har "" kørt "" kortet helt ud i skoven kan det formateres med dette lille program fra HP:
http://www.pcworld.com/downloads/file/fid,64963-order,1-page,1/description.html

Det mest normale er at vælge FAT 32 - men ellers er det bedst at lade cameraet formatere.

Du kan godt formatere med HP og så bagefter formatere med camera.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 27-07-09 21:55

Tak for svaret Eyvind.