/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kiss DP-558: Videomaskine
Fra : pepsimax
Vist : 780 gange
150 point
Dato : 05-06-09 21:51

Hej

Jeg har en Kiss DP-558: Videomaskine som nu er død

hvilken mærke og model kan det samme som den

eks sættes til at optage via internettet og spille net radio
samt have en harddisk til at op tage på

mvh

Pepsimax

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-06-09 22:40

Citat
Kiss DP-558: Videomaskine
DVD-optager/afspiller???

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 05-06-09 22:44
Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 06-06-09 07:42

Hej igen

Det skal gerne være med harddisk

mvh
Pepsimax

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-06-09 14:45

Pu-ha, hvor er du fordringsfuld. Nu har jeg søgt på "Networked DVD Players with harddisc" i omkring 1 time, og jeg kan skisme ikke finde nogen med harddisk. Så nu må du altså prøve selv, for jeg gir altså op - øv. Men hel og lykke med det
Og god weekend

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-06-09 14:46

Pokkers
Citat
hel
Skal selvfølgelig være HELD

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 08-06-09 18:08

jeg har også en kiss. og er rigtig glad for den. syntes at det er utrolig at sådan en ældre maskine ikke kan erstattes med en ny som kan det samme...

men prøv at kigge på denne side http://www.kiif.dk/product_info.php?products_id=67&osCsid=9bb6c757df4c2816341a5e35716037da

da det ofte er strømforsyning som går... de 3 kondensatorer der er omtalt koster 35 kr. + porto så det er værd at prøve

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-06-09 07:59

Jeg skrottede min Kiss-DVD i sin tid - da den måtte til Bulgarien for anden gang indenfor 6mdr fra købsdato.

Derefter ledte jeg også efter alternativer, der kunne det samme og endte med dette:
http://linux.pbj-design.dk/myth_system.jsp

Som kører hamrende stabilt og optimalt!

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-06-09 10:04

Hej peque.
Jeg ved godt, at det ikke er min spørgeside. Men alligevel: Hvor hulen finder jeg et billede af den maskine, som du anbefaler, og hvad koster den?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-06-09 10:21

hehehe - jeg anbefaler ret faktisk ikke noget.
jeg gik i sin tid udfra de muligheder der var med KISS omkring netværksafspilning mm.

Jeg endte med at have en DELL MX680 P4 HP 3.0Ghz maskine som jeg installerede Linux på og derefter har udvidet til at passe til mit hus.
Jeg har selv bygget mit system op med EN PC fungerer som Mediecenter (ala Windows Mediecenter) på Linux Platformen og det er meget mere udvidet end andre tilsvarende muligheder. Har rettigheder til at sortere hvilke film mine børn må se mm - fuldstændigt hamrende suverænt!

Efter at have måtte sende min DVD 2 gange afsted indenfor et halvt år fra købsdato - besluttede jeg ikke at have KISS igen, og derfor valgte at se på mulighederne for andre ting og muligheder.
Men jeg har ikke anbefalet en maskine eller lign - men viste dig alternativer - hvor der også er min guide til hvordan jeg har bygget mit setup og installeret dette !

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-06-09 10:55

Nåhr sådan. Jeg kunne dæleme heller ikke finde nogen maskine . Og det gav mig lige 3 grå hår mere
Mvh heller22

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 10-06-09 00:15

Hej igen igen

skal jeg virkelig forstår det sådan
at der ikke findes en "maskine" der kan det samme som en kiss dp 558

mvh
Pepsimax

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-06-09 00:32

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60582549

Kan du da ikke bare købe en ny af samme slags ???

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 10-06-09 00:34
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 14-06-09 23:33

Hej igen. Kunne mit sidste link bruges ?
Mvh